[316ti 2002 r.] Kontrolka EML
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 gru 16, 17:01
- BMW: BMW E46 316ti
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto:
Witam Was drodzy forumowicze,
Jestem nowy i do odwiedzenia forum skłoniła mnie moja E46 316ti Compact. Mianowicie wczoraj koło godziny 16 jeździłem sobie autem i było wszystko ok, natomiast o godzinie 21 zauważyłem, że kontrolka EML nie gaśnie i auto nie ma praktycznie w ogóle mocy. Pojechałem (czyt. toczyłem się 40-50km/h) dzisiaj do mechanika po pomoc, wysłał mnie do elektromechanika. Więc pojechałem do elektromechanika, który wysłał mnie do drugiego ze względu na jakiś średni komputer. O dziwo w drodze do drugiego elektromechanika auto odzyskało moc, lecz kontrolka paliła się dalej. Po rozmowie z elektromechanikiem umówiłem się na termin dopiero po świętach, bo wcześniej nie da rady i wsiadłem do auta. Po załączeniu zapłonu kontrolka się zaświeciła, lecz już po odpaleniu auta zgasła, czyli tak jak zawsze było do tej pory i auto miało swoją moc.
Teraz pytanie do Was forumowicze co może być nie tak mojej buni?
Pozdrawiam.
Jestem nowy i do odwiedzenia forum skłoniła mnie moja E46 316ti Compact. Mianowicie wczoraj koło godziny 16 jeździłem sobie autem i było wszystko ok, natomiast o godzinie 21 zauważyłem, że kontrolka EML nie gaśnie i auto nie ma praktycznie w ogóle mocy. Pojechałem (czyt. toczyłem się 40-50km/h) dzisiaj do mechanika po pomoc, wysłał mnie do elektromechanika. Więc pojechałem do elektromechanika, który wysłał mnie do drugiego ze względu na jakiś średni komputer. O dziwo w drodze do drugiego elektromechanika auto odzyskało moc, lecz kontrolka paliła się dalej. Po rozmowie z elektromechanikiem umówiłem się na termin dopiero po świętach, bo wcześniej nie da rady i wsiadłem do auta. Po załączeniu zapłonu kontrolka się zaświeciła, lecz już po odpaleniu auta zgasła, czyli tak jak zawsze było do tej pory i auto miało swoją moc.
Teraz pytanie do Was forumowicze co może być nie tak mojej buni?
Pozdrawiam.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Nie jezdzij po 21.arkeon93 pisze: wczoraj koło godziny 16 jeździłem sobie autem i było wszystko ok, natomiast o godzinie 21 zauważyłem, że kontrolka EML nie gaśnie i auto nie ma praktycznie w ogóle mocy
A powaznie moze byc wiele przyczyn. Olej mechanikow, znajdz kogos z inpa to bez problemu znajdzie przyczyne. Z prostych usterek ktore powoduja taki efekt to moze byc modul VVT - znajduje sie pod akumulatorem sprawdz czy wtyczka sie nie wypiela, moze byc przepustnica albo np pedal gazu.
Dalej juz tylko ogrzej - silniczek VVT, czujnik walka mimosrodowego itd.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 20 gru 16, 17:01
- BMW: BMW E46 316ti
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto:
Bardzo śmieszne!Broder pisze: Nie jezdzij po 21.
Napisałem już do jednej osoby na maila poprzed forum, lecz od dwóch miesięcy nie było tej soby na forum. Mam nadzieję, że zagląda na maila i w miare możliwości mi odpisze. Szczerze mówiąć jestem zielony w autach i nawet nie wiem czy mam VVT. Zapomniałem jeszcze dodać, że jak byłem u mechanika to powiedziałem mu, że słyszę jakiś dziwny jak dodam gazu gdy auto stoi w miejscu. On też to usłyszał i powiedział, że to jest taki dźwięk jakby zasysało gdzieś powietrze. Dzisiaj zajrzę pod akumulator, ale szczerze mówiąć nie kojarzę, żeby było tam jakiekolwiek miejsce, żeby zerknąć - chociaż mogę się mylić.
- alb3rt
- Bywalec forum
- Posty: 135
- Rejestracja: 26 mar 16, 7:51
- BMW: E46 316i N46B18 sedan
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto:
Tak jak kolega Broder pisze. Najczęściej problem stwarza układ valvetronic. Może to być serwomotor, sterownik, czujnik położenia walka.
Jakieś 2 miechy temu diagnozowalem e90 z błędem VVT.
Okazało sie,że wtyczka czujnika polozenia walka mimośrodowego była w oleju. Po wyczyszczeniu działa poprawnie do dziś. Warto wymienić też uszczelkę bo to ona przepuszcza olej.
Ogarnięty mechanik który miał kiedyś z tym styczność powinien dać sobie radę.
Jakieś 2 miechy temu diagnozowalem e90 z błędem VVT.
Okazało sie,że wtyczka czujnika polozenia walka mimośrodowego była w oleju. Po wyczyszczeniu działa poprawnie do dziś. Warto wymienić też uszczelkę bo to ona przepuszcza olej.
Ogarnięty mechanik który miał kiedyś z tym styczność powinien dać sobie radę.
Kodowanie, diagnostyka, aktualizacja, dorabianie kluczyków, sprawdzenie przebiegu. Elektronika BMW wszystkie modele.
730280210
730280210
- samot69
- Bywalec forum
- Posty: 22
- Rejestracja: 7 paź 15, 16:50
- BMW: E46 320CI
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Dziekanów Polski
- VIN: JX72662
Proponuje sprawdzić dolotu powietrza miałem taki myk w swojej bm po wymianie filtra powietrza nie dokręciłem opaski na przewodzie powietrza za przepływką i zapalała się kontrolka eml i brak powera
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 0 Odpowiedzi
- 912 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: polok1906
-
- 1 Odpowiedzi
- 58 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 1492 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: BMW E46 316
-
- 2 Odpowiedzi
- 401 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 2124 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 3 Odpowiedzi
- 3316 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kamyk28
-
- 1 Odpowiedzi
- 830 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marcus330d
-
- 18 Odpowiedzi
- 5572 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 3 Odpowiedzi
- 1755 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 4 Odpowiedzi
- 1925 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Czajafz6