[316i] wyciek płynu chłodniczego
-
- Bywalec forum
- Posty: 110
- Rejestracja: 27 sty 12, 18:16
- BMW: 316i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Nowe Miasto Lubawskie
Witam. Odkąd kupiłem swoje e 46 miałem lekki wyciek płynu chłodniczego. Od listopada do maja na dolewki zużyłem litr płynu czyli wyciek nie wielki. W czwartek pojechałem do warsztatu żeby zlokalizować i zlikwidować wyciek. Okazało się,ze cieknie termostat przy czujniku 2 biegu od wentylatora. Przy wyciąganiu tego czujnika połamali mi termostat. Powiedzieli ze samego czujnika nie można kupić bo jest jako jeden element z termostatem. Termostat 320zł. Mieli zamówić i jutro zamontować. Pojechałem przegoniłem fure, nie grzeje sie. Sprawdzam poziom płynu było go za dużo z 5 cm pod korek nalali. Pojechałem do pracy w sumie jakies 30 km i było ok. Wieczorem odpalam auto- świeci się zołta kontrolka od płynu. Odkrecam korek i ten wskaznik lezy na samym dole. Dzis dolałem ok 1l wody pojezdziłem i jest ok. Co mogło się stac z tym płynem? Przecież litr ot tak sobie nie wycieka.Przyjrzałem sie dzis temu terrmostatowi wyglada na nowy,ale ewidentnie ma starte numery. O co chodzi?
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Być może nie odpowietrzyli Ci układu i stąd brak płynu.
Inna opcja to taka iż nadal masz nieszczelność i cieknie...
Poproś mechaników o paragon zakupu termostatu, wytłumacz się że jest Ci on niezbędny to ewentualnej gwarancji.
Skoro zaświeciła Ci się kontrolka od płynu tzn że miałeś go bardzo mało w zbiorniczku, powiedziałbym że prawie 0.
Inna opcja to taka iż nadal masz nieszczelność i cieknie...
Poproś mechaników o paragon zakupu termostatu, wytłumacz się że jest Ci on niezbędny to ewentualnej gwarancji.
Skoro zaświeciła Ci się kontrolka od płynu tzn że miałeś go bardzo mało w zbiorniczku, powiedziałbym że prawie 0.
-
- Bywalec forum
- Posty: 110
- Rejestracja: 27 sty 12, 18:16
- BMW: 316i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Nowe Miasto Lubawskie
Kontrolka sie paliła, ale po dolaniu ok litra wody znowu zrobił sie max. Wyciek raczej nie wchodzi w gre-przy takim wycieku musiałbym miec dziurę wielkosci palca
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Auto się odpowietrzyło Termostat jest razem z grzałką a nie z czujnikiemhunter888 pisze:Witam. Odkąd kupiłem swoje e 46 miałem lekki wyciek płynu chłodniczego. Od listopada do maja na dolewki zużyłem litr płynu czyli wyciek nie wielki. W czwartek pojechałem do warsztatu żeby zlokalizować i zlikwidować wyciek. Okazało się,ze cieknie termostat przy czujniku 2 biegu od wentylatora. Przy wyciąganiu tego czujnika połamali mi termostat. Powiedzieli ze samego czujnika nie można kupić bo jest jako jeden element z termostatem. Termostat 320zł. Mieli zamówić i jutro zamontować. Pojechałem przegoniłem fure, nie grzeje sie. Sprawdzam poziom płynu było go za dużo z 5 cm pod korek nalali. Pojechałem do pracy w sumie jakies 30 km i było ok. Wieczorem odpalam auto- świeci się zołta kontrolka od płynu. Odkrecam korek i ten wskaznik lezy na samym dole. Dzis dolałem ok 1l wody pojezdziłem i jest ok. Co mogło się stac z tym płynem? Przecież litr ot tak sobie nie wycieka.Przyjrzałem sie dzis temu terrmostatowi wyglada na nowy,ale ewidentnie ma starte numery. O co chodzi?
Romanikxxl
-
- Bywalec forum
- Posty: 110
- Rejestracja: 27 sty 12, 18:16
- BMW: 316i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Nowe Miasto Lubawskie
romanikxxl spuscili mi płyn i pozniej wlalo go + dolewka tego co brakowało (ok 250ml). Czy mozliwe,ze przez ponad poł roku jezdziłem zapowietrzonym?
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Możliwe skoro miałeś wyciek przy grzałce Jednak raczej na pewno to przy wymianie termostatu źle odpowietrzyli auto. Dlatego po jakimś czasie auto odpowietrzyło się samo i stąd ponowny niski stan płynu.hunter888 pisze:romanikxxl spuscili mi płyn i pozniej wlalo go + dolewka tego co brakowało (ok 250ml). Czy mozliwe,ze przez ponad poł roku jezdziłem zapowietrzonym?
Romanikxxl
-
- Bywalec forum
- Posty: 110
- Rejestracja: 27 sty 12, 18:16
- BMW: 316i
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Nowe Miasto Lubawskie
Byłem wczoraj u tych mechaniorów co mi termostat zakładali i stwierdzieli,ze nic nie widzą niepokojącego. Kazali przyjechac jak będe miał mało płynu. Potraktowali mnie jak debila i chyba nie wierzyli,ze rzeczywiście płyn mi ucikł. Dzis rano odkręcam korek i ta sama bajka. Znowu ubytek ok litra. Odstawiłem auto do innego mechanika bo tam już mi szkoda Pb do tych złamasów.
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Kolego skoro po raz kolejny ubywa Ci płynu i NIE MASZ ZEWNĘTRZNEGO WYCIEKU tzn. że:
*płyn miesza się z olejem (w tym przypadku przybywałoby Ci go)
*płyn jest spalany
W jednym i drugim przypadku winowajcą może być głowica lub uszczelka pod nią.
Tak jak pisałem jeżeli masz 100% pewności że płyn "UCIEKA", a wycieku nie masz to masz odp.
*płyn miesza się z olejem (w tym przypadku przybywałoby Ci go)
*płyn jest spalany
W jednym i drugim przypadku winowajcą może być głowica lub uszczelka pod nią.
Tak jak pisałem jeżeli masz 100% pewności że płyn "UCIEKA", a wycieku nie masz to masz odp.
-
- Bywalec forum
- Posty: 105
- Rejestracja: 21 mar 10, 19:54
- BMW: było e46 328i jest e39 530i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto: Murowana Goślina
Wątpię by to była uszczelka pod glowicą jeśli jedynym objawem jest ubywający płyn, raczej płyn od razu paruje i nie widzisz wycieku.
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Parujący płyn chłodniczy ma charakterystyczny zapach. Gdyby parował to na pewno każdy kierowca zorientowałby się że coś jest nie tak...tomkoff pisze:Wątpię by to była uszczelka pod glowicą jeśli jedynym objawem jest ubywający płyn, raczej płyn od razu paruje i nie widzisz wycieku.
Równie dobrze można sprawdzić czy auto "kopci", albo jaki zapach mają spaliny...
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 13 Odpowiedzi
- 3170 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 3 Odpowiedzi
- 3423 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Domin
-
- 0 Odpowiedzi
- 1313 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: r4mzi
-
- 4 Odpowiedzi
- 1634 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: patryk41266
-
- 8 Odpowiedzi
- 7008 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 11 Odpowiedzi
- 9917 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kamil91
-
- 2 Odpowiedzi
- 3055 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77
-
- 4 Odpowiedzi
- 2980 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: 14seba15
-
- 1 Odpowiedzi
- 1336 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarula
-
- 3 Odpowiedzi
- 3576 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77