316i valvetronic awaria
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 kwie 19, 18:39
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Katowice
Cześć wszystkim.
Niestety jestem posiadaczem szlachetnego i niezawodnego silnika z valvetronic 316i 116km 2004r. Szczęśliwie przejeździłem 3 lata ale niestety przyszła i na mnie pora. Silnik się blokuje wyskakuje kontrolka eml i blokuje obroty, kiedy przytrzymam gaz wkoncu obroty się przełamują i samochód normalnie jedzie czasem zapali się kontrolka silnika ale na drugi dzień gaśnie. Dziś byłem u mechanika wyskoczył błąd w którym było opisane że jest jakiś problem z wtyczka valvetronic czy coś takiego.
Pytania moje brzmią następująco: Gdzie znajduje się ten sterownik i czy jestem jakoś w stanie sprawdzić te wtyczkę? Jeśli to nie jest to to jaka może być inna przyczyna i jakie są koszty naprawy? Niestety mój mechanik nie zbyt zna się na tych systemach BMW i nie chce się tego podiąć Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
Niestety jestem posiadaczem szlachetnego i niezawodnego silnika z valvetronic 316i 116km 2004r. Szczęśliwie przejeździłem 3 lata ale niestety przyszła i na mnie pora. Silnik się blokuje wyskakuje kontrolka eml i blokuje obroty, kiedy przytrzymam gaz wkoncu obroty się przełamują i samochód normalnie jedzie czasem zapali się kontrolka silnika ale na drugi dzień gaśnie. Dziś byłem u mechanika wyskoczył błąd w którym było opisane że jest jakiś problem z wtyczka valvetronic czy coś takiego.
Pytania moje brzmią następująco: Gdzie znajduje się ten sterownik i czy jestem jakoś w stanie sprawdzić te wtyczkę? Jeśli to nie jest to to jaka może być inna przyczyna i jakie są koszty naprawy? Niestety mój mechanik nie zbyt zna się na tych systemach BMW i nie chce się tego podiąć Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Odlacz wtyczkę przy wlewie paliwa. Taka okrągła pod osłona silnika. Jeśli będzie zapalac normalnie i jeździć to winny valvetronic. Oczywiście powinno być mniej mocy bo będzie on wyłączony i błąd może się palić. Chociaż u mnie check się nie zapala.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
Az takie ilosci dolewasz ze olej nazywasz paliwem?
Sterownik vvt zbajduje sie pod akumulatorem i lubia sie uwalic. Wtyczka o ktorej pisze kolega wyzej znajduje sie przy wlewie oleju na silniku pod pokrywa z napisem bmw. Mozesz odlaczyc i sprawdzic czy bedzie poprawa. Ile bedzie kosztowac naprawa - uwielbiam te pytanie gdy nie wiadomo jeszcze do konca co sie zepsulo
-
- Bywalec forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 1 lut 10, 19:14
- BMW: 320i e46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Tomaszów Lubelski
Czujnik wałka mimośrodowego. Umnie też jest problem. Wtyczka jest odłączona i samochód chodzi zdaje się poprawnie.Równomiernie przyspiesza. Obroty trzyma ładnie, nic nie faluje. Gdy podepnę tą wtyczkę jest problem ze zbieraniem się na obroty. Teraz moje pytanie panowie czy odłaczenie tej wtyczki skutkuje tym że vvt wcale nie działa w tym momencie? I czy problem leży w samym czujniku czy może być głębszy?
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Tak po odłączenie wtyczki silnik przechodzi na pracę tylko przepustnicą. Spróbuj programem jakimś typu dis zrobić adaptacje silniczka walvetronic. Jeśli się nie da to albo silniczek albo czujnik do wymiany.
-
- Bywalec forum
- Posty: 35
- Rejestracja: 1 lut 10, 19:14
- BMW: 320i e46
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto: Tomaszów Lubelski
asi3d dzięki za jasną i rzeczową odpowiedź. Teraz mam jeszcze jedno pytanie: w związku z tym, że teraz mnie nie ma w domu a to samochód żony i ona go urzytkuje na codzień, czy w takim stanie z odpiętym tym czujnikiem może spokojnie i bezpiecznie jeździć jakiś czas? Problemem zajmę się z kilka tygodni ale musze być w domu a nie mam nikogo zaufnego by mi to ogarnął na teraz.
-
- Bywalec forum
- Posty: 584
- Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
- BMW: E46 318i n42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
- Lokalizacja: Toruń
Teoretycznie można bo silnik ma tylko inna charakterystyke pracy. Inaczej zasysa sobie powietrze u nie działają vanosy. Nic nie powinno się stać. Jeździłem tak kiedyś tydzień i nic się nie działo złego
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 16 kwie 19, 18:39
- BMW: e46
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Katowice
Na chwilę obecną po wyczyszczeniu styków odpaleniu kilka razy i zgaszeniu silnika błąd silnika oraz eml już się nie świecą. Będę obserwował co się dalej będzie działo. Jeśli problem powróci chyba spróbuję wymiany sterownika
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 2358 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 2 Odpowiedzi
- 1545 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: PiotrWłocławek
-
- 3 Odpowiedzi
- 2029 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 1158 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 3261 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 4229 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mobilek25
-
- 4 Odpowiedzi
- 5875 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 15 Odpowiedzi
- 31199 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: tkrol89
-
- 0 Odpowiedzi
- 762 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Szerszen1208
-
- 0 Odpowiedzi
- 1936 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mikon