316i valvetronic awaria

Or3L
Posty: 4
Rejestracja: 16 kwie 19, 18:39
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#1

Post autor: Or3L »

Cześć wszystkim.
Niestety jestem posiadaczem szlachetnego i niezawodnego silnika z valvetronic 316i 116km 2004r. Szczęśliwie przejeździłem 3 lata ale niestety przyszła i na mnie pora. Silnik się blokuje wyskakuje kontrolka eml i blokuje obroty, kiedy przytrzymam gaz wkoncu obroty się przełamują i samochód normalnie jedzie czasem zapali się kontrolka silnika ale na drugi dzień gaśnie. Dziś byłem u mechanika wyskoczył błąd w którym było opisane że jest jakiś problem z wtyczka valvetronic czy coś takiego.
Pytania moje brzmią następująco: Gdzie znajduje się ten sterownik i czy jestem jakoś w stanie sprawdzić te wtyczkę? Jeśli to nie jest to to jaka może być inna przyczyna i jakie są koszty naprawy? Niestety mój mechanik nie zbyt zna się na tych systemach BMW i nie chce się tego podiąć :( Proszę o pomoc.
Pozdrawiam
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#2

Post autor: adi3d »

Odlacz wtyczkę przy wlewie paliwa. Taka okrągła pod osłona silnika. Jeśli będzie zapalac normalnie i jeździć to winny valvetronic. Oczywiście powinno być mniej mocy bo będzie on wyłączony i błąd może się palić. Chociaż u mnie check się nie zapala.
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#3

Post autor: Broder »

adi3d pisze: 17 kwie 19, 0:45 Odlacz wtyczkę przy wlewie paliwa. Taka okrągła pod osłona silnika.
Az takie ilosci dolewasz ze olej nazywasz paliwem? :D

Sterownik vvt zbajduje sie pod akumulatorem i lubia sie uwalic. Wtyczka o ktorej pisze kolega wyzej znajduje sie przy wlewie oleju :D na silniku pod pokrywa z napisem bmw. Mozesz odlaczyc i sprawdzic czy bedzie poprawa. Ile bedzie kosztowac naprawa - uwielbiam te pytanie gdy nie wiadomo jeszcze do konca co sie zepsulo ;)
Obrazek
marek23061
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 1 lut 10, 19:14
BMW: 320i e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#4

Post autor: marek23061 »

Czujnik wałka mimośrodowego. Umnie też jest problem. Wtyczka jest odłączona i samochód chodzi zdaje się poprawnie.Równomiernie przyspiesza. Obroty trzyma ładnie, nic nie faluje. Gdy podepnę tą wtyczkę jest problem ze zbieraniem się na obroty. Teraz moje pytanie panowie czy odłaczenie tej wtyczki skutkuje tym że vvt wcale nie działa w tym momencie? I czy problem leży w samym czujniku czy może być głębszy?
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#5

Post autor: adi3d »

Tak po odłączenie wtyczki silnik przechodzi na pracę tylko przepustnicą. Spróbuj programem jakimś typu dis zrobić adaptacje silniczka walvetronic. Jeśli się nie da to albo silniczek albo czujnik do wymiany.
marek23061
Bywalec forum
Posty: 35
Rejestracja: 1 lut 10, 19:14
BMW: 320i e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: Tomaszów Lubelski

#6

Post autor: marek23061 »

asi3d dzięki za jasną i rzeczową odpowiedź. Teraz mam jeszcze jedno pytanie: w związku z tym, że teraz mnie nie ma w domu a to samochód żony i ona go urzytkuje na codzień, czy w takim stanie z odpiętym tym czujnikiem może spokojnie i bezpiecznie jeździć jakiś czas? Problemem zajmę się z kilka tygodni ale musze być w domu a nie mam nikogo zaufnego by mi to ogarnął na teraz.
adi3d
Bywalec forum
Posty: 584
Rejestracja: 16 cze 17, 13:37
BMW: E46 318i n42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń
Lokalizacja: Toruń

#7

Post autor: adi3d »

Teoretycznie można bo silnik ma tylko inna charakterystyke pracy. Inaczej zasysa sobie powietrze u nie działają vanosy. Nic nie powinno się stać. Jeździłem tak kiedyś tydzień i nic się nie działo złego
Or3L
Posty: 4
Rejestracja: 16 kwie 19, 18:39
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#8

Post autor: Or3L »

W moim przypadku po odłączenie wtyczki silnik pracuje równo przez chwilę ale zaczyna falowac. Przy dodaniu gazu odcina obroty i zaczyna migac eml i kontrola trakcji
Or3L
Posty: 4
Rejestracja: 16 kwie 19, 18:39
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#9

Post autor: Or3L »

Zauważyłem też że w styku jest trochę oleju nie wiem czy ktoś nie wysłał w trakcie wymiany i dostał się do srodka
Or3L
Posty: 4
Rejestracja: 16 kwie 19, 18:39
BMW: e46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Katowice

#10

Post autor: Or3L »

Na chwilę obecną po wyczyszczeniu styków odpaleniu kilka razy i zgaszeniu silnika błąd silnika oraz eml już się nie świecą. Będę obserwował co się dalej będzie działo. Jeśli problem powróci chyba spróbuję wymiany sterownika
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”