316i - stuk przy zmianie biegów

michal87
Posty: 1
Rejestracja: 25 sie 13, 20:56
BMW: 316i E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Nowe Miasto Lubawskie

#1

Post autor: michal87 »

Witam mam problem podczas jazdy BMW 316i E46 na 5 biegu przy prędkości 60km/h słychać delikatne wycie z tyłu auta a podczas przełączania biegów i puszczania gazu słychać puknięcie nie dawno zmieniłem poduszkę tylnią mostu i od tego czasu zaczęło tak się dziać mechanicy rozkładają ręcę czy ktoś z Was wie co to może być? Czy to może być dyfer?
Ostatnio zmieniony 26 sie 13, 12:24 przez michal87, łącznie zmieniany 2 razy.
Młody90
Bywalec forum
Posty: 2274
Rejestracja: 19 lut 13, 10:45
BMW: 320D M47
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Zabrze
VIN: KE44253

#2

Post autor: Młody90 »

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=33_0839&hg=33&fg=30
słynna tuleja nr 9 :)
troszkę roboty z tym , a problem i tak powróci .

I na 5 biegu przy 60km/h to coś mulato chyba jezdzisz...
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#3

Post autor: mariryb »

Kolega napisał,że zmieniał juz jakąś poduszkę mostu. Ta nr 9? Wymieniales?
te pukniecie to częsty problem i jest wiele przyczyn. Może być ta tuleja dyfra nr 9. może być łącznik elastyczny walu (guma miedzy wałem a skrzynia), zdarzają sie sytuacje ze wyrywa sie mocowanie wózka z karoserii (wtedy trzeba spawać), poduszki pod wózkiem dyfra też mogą mieć na to wpływ. Idąc dalej jak jest luz na polosiach i na dyfrze to też będzie takie pukanie przy zmianie biegów. Wszyskie te elementy sie na to składają.

PS
pewnie masz silnik m43. Jeśli tak to 5ty bieg jest stanowczo za wysoki dla takiej prędkości. Napewno nie będzie palił mniej jak mu wrzucisz 5tke przy 60km bo silnik nie ma mocy i momentu przy takich obrotach i jest bardziej wysilony. Po drugie nie idzie mu to na zdrowie.

Ps2
popraw tytuł tematu na zgodny z regulaminem.

zauważyłem ze zmieniłeś tytuł, ale doradzę ze bardziej prawidłowy to np 316i - stuk przy zmianie biegów.

Ps3
zdumienie, czy główna praca może być od mostu, walu, podpory na wale. Też tu jest kilka przyczyn.

Ps4
podałem Ci tu kilka podpowiedzi. Na każde zagadnienie na forum znajdziesz kilka tematów. Poczytaj, a dalej to juz trzeba obadac w samochodzie na kanale.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”