316i Soda raz działa raz nie

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
Dunkej
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 1 paź 20, 7:33
BMW: e46 316i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wier

#1

Post autor: Dunkej »

Witam, mam taki problem ze auto strasznie mi wariuje. Podpialem pod kompa i wywnioskowalem ze sonda raz dziala raz nie bo jak dziala skacze miedzy 0.1-0.9 to autko rowno chodzi a jak juz rowno nie chodzi to sonda przed kat pokazuje 0.3 i nic nie sie nie zmienia za jakas chwile zaczyna znowu dzialac. Sonde wymienilem mam dwie bo jedna jakis zamiennik i druga z bosha. na obydwoch to samo sie dzieje. Przejscie do komputera jest sprwdzalem ten siwy i czarny kabel. Co moze byc przyczyna ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Co to za silnik? M43 czy n42? Wklej błędy odczytane w inpa. Sprawdzałeś szczelność dolotu?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Dunkej
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 1 paź 20, 7:33
BMW: e46 316i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wier

#3

Post autor: Dunkej »

maniek21112 pisze: 12 paź 20, 8:31 Co to za silnik? M43 czy n42? Wklej błędy odczytane w inpa. Sprawdzałeś szczelność dolotu?
M43 (316i 105km) błąd czasami wyskoczy: 141 lambda regulation control range block
Dodam że mam 3 sondy dwie jakieś zamienniki i teraz w piątek wymieniłem na bosha, działała może z 10min pozniej odpaliłem i teraz raz chodzi (autem nie telepie, zajebiscie równiutko chodzi) a raz nie to strzela i wgl masakra.. Tylko czy szczelność układu moze miec wplyw na nie dzialanie sondy ? Ona tak jakby sie zawieszała
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#4

Post autor: maniek21112 »

Oczywiście, po wskazaniach sondy można wyłapać czy jest nieszczelność, zacznij od tego, nie możliwe, że 3 sondy są tak samo niesprawne.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Dunkej
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 1 paź 20, 7:33
BMW: e46 316i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wier

#5

Post autor: Dunkej »

maniek21112 pisze: 12 paź 20, 13:17 Oczywiście, po wskazaniach sondy można wyłapać czy jest nieszczelność, zacznij od tego, nie możliwe, że 3 sondy są tak samo niesprawne.
Sprawdziłem i jest szczelny dodam, że odma tez bo silnik gasnie po odkreceniu korka.
Zrobiłem jeszcze raz adaptacje bo gdzies wyczytalem ze trzeba na zgaszonym silniku po czym trzeba odpalic na 5min na jalowych i pozniej pojezdzic 10min. I ogl jest dobrze bo nie telepie ale nie wiem czy wykonalem adaptacje dobrze bo robilem to na cieplym silniku. Mogłbyś mi opisać jak dokladnie to zrobic ?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10344
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

Nie ma znaczenia kiedy i jak skasujesz adaptacje, ja to robie na zapłonie, nie ważne czy rozgrzany czy nie, odpalam i zostawiam auto na wolnych obrotach kilka minut a później w drogę korzystając z obrotów.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Dunkej
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 1 paź 20, 7:33
BMW: e46 316i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wier

#7

Post autor: Dunkej »

Wina leżała po uszkodzonej sondzie. Po wymianie źle przeprowadziłem adaptacje i dlatego auto kulało. Po poprawnej adaptacji już tydzień bezproblemowo chodzi. Dzięki :)
Awatar użytkownika
Err
Bywalec forum
Posty: 166
Rejestracja: 26 sie 16, 15:03
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Moje miasto

#8

Post autor: Err »

Czy możesz powiedzieć jak przeprowadzić adaptacje?
Jeżdżę TIR'em, lubię zmieniać biegi :guma:
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#9

Post autor: Lashie »

Kolega chyba miał na myśli skasowanie adaptacji, bo wtedy wszystko robi się automatycznie :) toz to nie g30 żeby akumulator nawet programować przy wymianie. (Na szczęście :twisted: )
Dunkej
Bywalec forum
Posty: 12
Rejestracja: 1 paź 20, 7:33
BMW: e46 316i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Wier

#10

Post autor: Dunkej »

Też tak myślałem, że robi się automatycznie. W inpie resetowałem adaptacje i myślałem, że już a silnik chodził jak chciał.

Jak wykonasz adaptacje w inpie lub za pomoca zresetowania kondensatorka komputera to wtedy pozostawiasz silnik na 5min na wolnych obrotach nastepnie korzystasz z całego zakresu obrotów w jeździe.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”