316i N46 tryb awaryjny

piodo
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 19 lut 22, 0:18
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: W

316i N46 tryb awaryjny

Post autor: piodo »

Dzień dobry,

pacjent 316i, silnik N46, rok 2004, touring

Auto świeżo kupione po rzekomo wymianie: pompy hamulcowej, serwo, kompleksowej regeneracji głowicy, pierścieni tłokowych, uszczelek silnika, świec zapłonowych.

Samochód dzisiaj wpadł w tryb awaryjny(brak mocy) i zapaliło lampki check engine i EML.

Podpiąłem inpę i spisałem następujące błędy:

2A67 CDKDVEST - VVT-Ansteuerung
2A6B CDKDVPMN - Leistungsbegrenzung VVT-Notlauf
2EEA CDKTKA - Temperaturfuehler Kuehleraustritt
2A63 CDKDVSTE - VVT-Stellgliedueberwachung

następnie dla testu wyczyściłem błędy zgasiłem i zapaliłem auto ponownie i zostały dwa poniższe (nadal z trybem awaryjnym):

2A67 CDKDVEST - VVT-Ansteuerung
2A6B CDKDVPMN - Leistungsbegrenzung VVT-Notlauf


Z internetów wyczytałem, że nowy silnik valvetronic (nr 11377548387) może rozwiązać sprawę. Jednak chciałbym poprosić o opinie odnośnie powyższej sytuacji.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10162
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

2A67 Cyfrowy sterownik silnika: Valvetronic, błąd wewnętrzny
2A6B Cyfrowy sterownik silnika: Valvetronic, ograniczenie mocy siłownika
Tak, błędy sugerują problem z siłownikiem valvetronic.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
piodo
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 19 lut 22, 0:18
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: W

Post autor: piodo »

Dziękuję

Z moich równoległych poszukiwań wyszło, że powinien być mi potrzebny:
VDO Wariator Valvetronic (ceny za nowy około 400 - 600zł na allegro)
plus ewentualny komplet uszczelek pokrywy

Znalazłem następujące filmy
Zdjęcie pokrywy:


Demontaż valvetronic'a:


Znalazłem informację, że po wymianie może jeszcze pojawić się problem z czujnikiem i wałkiem - czy mogę jakoś zdiagnozować te elementy lub zrobić je za jednym razem jak już zdejmę pokrywę - czy takie podejście jest opłacalne?

Jaki byłby orientacyjny koszt takiej operacji jakbym chciał ją zlecić we Wrocławiu?

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź i zainteresowanie.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10162
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Nieopłacalne raczej, czujnik vdo to coś w okolicy 900,- (przynajmniej do n46 e90 tyle kosztuje) a nie wytarty wałek to biały kruk (nowy koło 3000,-) ale w obu przypadkach błędy są inne.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
piodo
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 19 lut 22, 0:18
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: W

Post autor: piodo »

Jestem na etapie zamawiania nowego valvetronic'a, ale dzisiaj sprawdziłem wtyczkę obok wlewu oleju i była cała w oleju. Przeczyściłem ją i EML zniknął - będę testował na jak długo.

Mam pytanie, skąd mógł wziąć się tam olej? Nieszczelny valvetronic albo inne miejsca? Auto mam od niedawna po podobno generalnym remoncie głowicy. Może poprzedni właściciel przy wlewaniu oleju coś rozlał?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10162
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

Post autor: maniek21112 »

Uszczelka może nie trzymać, tam lubi wyjść gwint jak ktoś przesadzi z momentem. Dodatkowo składając pokrywę zaworów trzeba to zrobić umiejętnie, aby czujnik był w środku otworu.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
piodo
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 19 lut 22, 0:18
BMW: E46
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: W

Post autor: piodo »

Opisze kontynuacje mojej historii, może przyda się potomnym.

Po wyczyszczeniu wtyczki auto zapomniało co to jest tryb awaryjny.

Zostały następujące błędy:
2a59 - czujnik VVT
2a5b - czujnik VVT
2a67 (lub 2a6b już nie pamiętam) - silnik VVT

Zamówiłem i zamontowałem nowy silnik VDO

Znikł tylko jeden error, zostały dwa od czujnika (2a59, 2a5b).
Na obu silniczkach nowym i starym adaptacja nie była możliwa - na zapłonie 30sec nic się nie działo. Przez inpe się nie dało, pobrałem jeszcze ISTA i wykazał tylko komunikat, że z powodu błędów nie wykona adaptacji.

Zamówiłem czujnik i operacja od nowa.

Przy okazji znalazłem na allegro przekaźniki w tym jeden specjalistyczny do VVT:
https://www.realoem.com/bmw/enUS/partsearch?id=EX31-EUR-07-2004-E46-BMW-316i&mg=&sg=&diagId=&q=12+63+7+506+449

Zamówiłem, tylko nie wiem gdzie go podmienić w aucie, żeby sprawdzić różnicę.
Na youtubach w E90 z takim samym silnikiem jeszcze sprawdzają niebieskie przekaźniki - czy w E46 to też warto sprawdzić? Jest jakiś schemat do tego?

Pozdrawiam!
ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Benzyna”