316i N42 diagnoza uszczelki pod głowicą

bzykus92
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 15 sty 17, 23:13
BMW: E46 316I N42 +LPG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#1

Post autor: bzykus92 »

Temat założyłem w celu uzyskania porady na temat postawionej diagnozy uszkodzonej uszczelki pod głowicą przez mich mechaników.
3 miesiące temu zakupiłem sprowadzone z Niemiec e46 316i n42 2002r
Jakieś 2 miesiące temu auto przeszło zabieg całkowitego zlikwidowania wycieków i wymiany oleju. Wymieniono uszczelkę miski olejowej, oring na pompie vacum, wspominali o jakis uszczelniaczach i uszczelce filtra oleju oraz uszczelce pokrywy zaworów kompletnej.
Auto zalano Mobilem 10w40.
Miesiąc po uszczelnieniu olej wywaliło przez pierwszą cewkę zapłonową- oddałem auto do poprawki i było ok.
Po 2 tygodniach znów wywaliło olej pierwszą cewką.
W międzyczasie pękł jakiś wężyk od podgrzewacza. W czasie naprawy zauważono białą maź pod korkiem oraz białe plamki na bagnecie oleju.
2 tygodnie temu znów wywaliło przez cewkę zapłonową, przez co miałem problemy z wypadaniem zapłonu.
Nalot pod korkiem jest cały czas i na bagnecie parę plamek, poziom płynu w normie, do pracy jeżdżę codziennie 40 km w jedną stronę.

Mechanicy jako diagnozę postawili pękniętą uszczelkę pod głowicą przez co ciągle wywala ten olej przez tą cewkę. Tylko skąd ta biała maź pod korkiem i na bagnecie skoro płynu nie ubywa? Może zły olej albo inna przyczyna?

Proszę o waszą pomoc.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#2

Post autor: Palec11 »

ZMIEŃ MECHANIKA !! GDZIE DO BMW 10w40 ...

Do bmw 5w30 się leje pełen syntetyk

Nie wiem czy twój problem jest tkwi w złym oleju ale na pewno mechanik do zmiany ... Trzeba podpiąc auto pod kompa i szukać usterek musisz mieć ogarniętego mechanika N42 jest trudnym silnikiem i wiem co mówię sam go mam :) Ja np miałem problem z uszczelniaczami zaworowymi i 8 mechaników zwiedziłem i nikt nie potrafił tego zrobić bez zdejmowania głowicy tzn 2 się trafiło ... Obserwuj czy Ci nie dymi jakoś dziwnie czasami maź oznacza niedogrzanie silnika (Tylko o tym czytałem jak jest w praktyce nie wiem) Nie pije oleju ?

PS wpadasz do nas na forum prosisz o pomoc wypadało by się chociaż przywitać w odpowiednim dziale jest to twój pierwszy post ani cześć ani spier... Żyj z forum w zgodzie to forum CI pomoże :) Wiem co mówię jak by nie ludzie stąd to bym był kupę $$ w plecy :P
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#3

Post autor: Samniewiemkto »

Skoro wywala olej to jest zbyt wysokie ciśnienie. Takie jeżdżenie może doprowadzić do zniszczenia głowicy. Trzeba podpiąć do kompa sprawdzić pracę silnika i błędy. Olej 10W40 jest zbyt gesty do tego silnika i to też może powodować problemy. Ten silnik został zaprojektowany pod syntetyczne oleje o niskiej gęstości.

Mechanik do wymiany x2

PS: UPG zazwyczaj nie pęka ( z czyms takim jeszcze sie nie spotkalem) tylko się przepala.
To może być UPG. Jest wysokie prawdopodobieństwo, że to wina nieudolnosci mechaników.
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#4

Post autor: WKRENTEK77 »

Do odmy ktoś zaglądał może jest do wymiany ,zmień olej na syntetyk na forum masz poradnik olejowy poczytaj sobie no i zmień mechanika bo do tego silnika musi być specjalistą a nie jakiś grzebek .
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#5

Post autor: waldek1978 »

Do tego silnika tylko i wyłącznie olej 5W30!
bzykus92
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 15 sty 17, 23:13
BMW: E46 316I N42 +LPG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#6

Post autor: bzykus92 »

Witam wszystkich:)
Obiecuje że nadrobie zaległości na forum:)
Nie dodałem że auto ma LPG.
Na tym oleju zrobiłem może 2 tys. Km bo co 3 tygodnie wywala olej pierwszą cewką więc były problemy z wypadaniem zapłonu i auto stało w warsztacie.
W dolnym zakresie do 3 tys. obr auto ma muła, myślałem że to wina braku katalizatora lecz niedawno zauważyłem odciętą sonde przed wstawionym zamiast kata tłumikiem.
Pojawił się też błąd: wydajność katalizatora poniżej progu
I to kolejny problem opròcz tego w temacie.
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#7

Post autor: Samniewiemkto »

Prawdopodobnie źle zestrojona instalacja co jest plagą. Wypadanie zapłonu, nierówna praca. Później ciśnienie... najpierw bym podjechał do jakiegoś prawdziwego specjalisty od LPG, ktory ma spora wiedzę o BMW w gazie. Część problemów może rozwiązać się sama.
bzykus92
Bywalec forum
Posty: 17
Rejestracja: 15 sty 17, 23:13
BMW: E46 316I N42 +LPG
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#8

Post autor: bzykus92 »

Wczoraj zabrałem się za wyczyszczenie odmy. Trochę było roboty żeby dojść bez ruszania kolektora ale dałem z kumplem rade. :cool2:
Wszystkie węże zapchane "MAJONEZEM" jak i separator w środku. Dodam później zdjęcia jak wyglądały.
I tu do was pytanie co mógłbym wstawic zamiast tego węża odmy na kolektorze bo jest nie do uratowania?
nr przewodu to; 11 15 7503524
Wąż ma 20 cm, to może jakiś przewód olejowy dałbym w otulinie i bedzie ok.

Olej zmieniony na MOTUL 5W30, nowy filtr oleju i uszczelka podstawy filtra.
Pojeździmy i będę obserwował jak sie auto zachowuje :D
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#9

Post autor: Miłosz »

Wszystkie wężyki z odmy wymień na nowe wraz z odmą koszt koło 500 zł. Stare mogą być już pęknięte itd. Otatnio zmienialiśmy w n42 i od razu motor zaczął lepiej pracować. Oczywiście warto spiąć z kompem i zobaczyć czy nie ma żadnych błędów...
Mój --- > lexus is 220d
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”