316i N42 diagnoza uszczelki pod głowicą
-
- Bywalec forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 15 sty 17, 23:13
- BMW: E46 316I N42 +LPG
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto:
Temat założyłem w celu uzyskania porady na temat postawionej diagnozy uszkodzonej uszczelki pod głowicą przez mich mechaników.
3 miesiące temu zakupiłem sprowadzone z Niemiec e46 316i n42 2002r
Jakieś 2 miesiące temu auto przeszło zabieg całkowitego zlikwidowania wycieków i wymiany oleju. Wymieniono uszczelkę miski olejowej, oring na pompie vacum, wspominali o jakis uszczelniaczach i uszczelce filtra oleju oraz uszczelce pokrywy zaworów kompletnej.
Auto zalano Mobilem 10w40.
Miesiąc po uszczelnieniu olej wywaliło przez pierwszą cewkę zapłonową- oddałem auto do poprawki i było ok.
Po 2 tygodniach znów wywaliło olej pierwszą cewką.
W międzyczasie pękł jakiś wężyk od podgrzewacza. W czasie naprawy zauważono białą maź pod korkiem oraz białe plamki na bagnecie oleju.
2 tygodnie temu znów wywaliło przez cewkę zapłonową, przez co miałem problemy z wypadaniem zapłonu.
Nalot pod korkiem jest cały czas i na bagnecie parę plamek, poziom płynu w normie, do pracy jeżdżę codziennie 40 km w jedną stronę.
Mechanicy jako diagnozę postawili pękniętą uszczelkę pod głowicą przez co ciągle wywala ten olej przez tą cewkę. Tylko skąd ta biała maź pod korkiem i na bagnecie skoro płynu nie ubywa? Może zły olej albo inna przyczyna?
Proszę o waszą pomoc.
3 miesiące temu zakupiłem sprowadzone z Niemiec e46 316i n42 2002r
Jakieś 2 miesiące temu auto przeszło zabieg całkowitego zlikwidowania wycieków i wymiany oleju. Wymieniono uszczelkę miski olejowej, oring na pompie vacum, wspominali o jakis uszczelniaczach i uszczelce filtra oleju oraz uszczelce pokrywy zaworów kompletnej.
Auto zalano Mobilem 10w40.
Miesiąc po uszczelnieniu olej wywaliło przez pierwszą cewkę zapłonową- oddałem auto do poprawki i było ok.
Po 2 tygodniach znów wywaliło olej pierwszą cewką.
W międzyczasie pękł jakiś wężyk od podgrzewacza. W czasie naprawy zauważono białą maź pod korkiem oraz białe plamki na bagnecie oleju.
2 tygodnie temu znów wywaliło przez cewkę zapłonową, przez co miałem problemy z wypadaniem zapłonu.
Nalot pod korkiem jest cały czas i na bagnecie parę plamek, poziom płynu w normie, do pracy jeżdżę codziennie 40 km w jedną stronę.
Mechanicy jako diagnozę postawili pękniętą uszczelkę pod głowicą przez co ciągle wywala ten olej przez tą cewkę. Tylko skąd ta biała maź pod korkiem i na bagnecie skoro płynu nie ubywa? Może zły olej albo inna przyczyna?
Proszę o waszą pomoc.
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
ZMIEŃ MECHANIKA !! GDZIE DO BMW 10w40 ...
Do bmw 5w30 się leje pełen syntetyk
Nie wiem czy twój problem jest tkwi w złym oleju ale na pewno mechanik do zmiany ... Trzeba podpiąc auto pod kompa i szukać usterek musisz mieć ogarniętego mechanika N42 jest trudnym silnikiem i wiem co mówię sam go mam Ja np miałem problem z uszczelniaczami zaworowymi i 8 mechaników zwiedziłem i nikt nie potrafił tego zrobić bez zdejmowania głowicy tzn 2 się trafiło ... Obserwuj czy Ci nie dymi jakoś dziwnie czasami maź oznacza niedogrzanie silnika (Tylko o tym czytałem jak jest w praktyce nie wiem) Nie pije oleju ?
PS wpadasz do nas na forum prosisz o pomoc wypadało by się chociaż przywitać w odpowiednim dziale jest to twój pierwszy post ani cześć ani spier... Żyj z forum w zgodzie to forum CI pomoże Wiem co mówię jak by nie ludzie stąd to bym był kupę $$ w plecy
Do bmw 5w30 się leje pełen syntetyk
Nie wiem czy twój problem jest tkwi w złym oleju ale na pewno mechanik do zmiany ... Trzeba podpiąc auto pod kompa i szukać usterek musisz mieć ogarniętego mechanika N42 jest trudnym silnikiem i wiem co mówię sam go mam Ja np miałem problem z uszczelniaczami zaworowymi i 8 mechaników zwiedziłem i nikt nie potrafił tego zrobić bez zdejmowania głowicy tzn 2 się trafiło ... Obserwuj czy Ci nie dymi jakoś dziwnie czasami maź oznacza niedogrzanie silnika (Tylko o tym czytałem jak jest w praktyce nie wiem) Nie pije oleju ?
PS wpadasz do nas na forum prosisz o pomoc wypadało by się chociaż przywitać w odpowiednim dziale jest to twój pierwszy post ani cześć ani spier... Żyj z forum w zgodzie to forum CI pomoże Wiem co mówię jak by nie ludzie stąd to bym był kupę $$ w plecy
- Samniewiemkto
- Bywalec forum
- Posty: 713
- Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
Skoro wywala olej to jest zbyt wysokie ciśnienie. Takie jeżdżenie może doprowadzić do zniszczenia głowicy. Trzeba podpiąć do kompa sprawdzić pracę silnika i błędy. Olej 10W40 jest zbyt gesty do tego silnika i to też może powodować problemy. Ten silnik został zaprojektowany pod syntetyczne oleje o niskiej gęstości.
Mechanik do wymiany x2
PS: UPG zazwyczaj nie pęka ( z czyms takim jeszcze sie nie spotkalem) tylko się przepala.
To może być UPG. Jest wysokie prawdopodobieństwo, że to wina nieudolnosci mechaników.
Mechanik do wymiany x2
PS: UPG zazwyczaj nie pęka ( z czyms takim jeszcze sie nie spotkalem) tylko się przepala.
To może być UPG. Jest wysokie prawdopodobieństwo, że to wina nieudolnosci mechaników.
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 3248
- Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2006
- Państwo: Polska
- Województwo: łódzkie
- Miasto: ŁÓDŹ
Do odmy ktoś zaglądał może jest do wymiany ,zmień olej na syntetyk na forum masz poradnik olejowy poczytaj sobie no i zmień mechanika bo do tego silnika musi być specjalistą a nie jakiś grzebek .
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 1499
- Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2007
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
Do tego silnika tylko i wyłącznie olej 5W30!
-
- Bywalec forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 15 sty 17, 23:13
- BMW: E46 316I N42 +LPG
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto:
Witam wszystkich:)
Obiecuje że nadrobie zaległości na forum:)
Nie dodałem że auto ma LPG.
Na tym oleju zrobiłem może 2 tys. Km bo co 3 tygodnie wywala olej pierwszą cewką więc były problemy z wypadaniem zapłonu i auto stało w warsztacie.
W dolnym zakresie do 3 tys. obr auto ma muła, myślałem że to wina braku katalizatora lecz niedawno zauważyłem odciętą sonde przed wstawionym zamiast kata tłumikiem.
Pojawił się też błąd: wydajność katalizatora poniżej progu
I to kolejny problem opròcz tego w temacie.
Obiecuje że nadrobie zaległości na forum:)
Nie dodałem że auto ma LPG.
Na tym oleju zrobiłem może 2 tys. Km bo co 3 tygodnie wywala olej pierwszą cewką więc były problemy z wypadaniem zapłonu i auto stało w warsztacie.
W dolnym zakresie do 3 tys. obr auto ma muła, myślałem że to wina braku katalizatora lecz niedawno zauważyłem odciętą sonde przed wstawionym zamiast kata tłumikiem.
Pojawił się też błąd: wydajność katalizatora poniżej progu
I to kolejny problem opròcz tego w temacie.
- Samniewiemkto
- Bywalec forum
- Posty: 713
- Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
- BMW: 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
Prawdopodobnie źle zestrojona instalacja co jest plagą. Wypadanie zapłonu, nierówna praca. Później ciśnienie... najpierw bym podjechał do jakiegoś prawdziwego specjalisty od LPG, ktory ma spora wiedzę o BMW w gazie. Część problemów może rozwiązać się sama.
-
- Bywalec forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 15 sty 17, 23:13
- BMW: E46 316I N42 +LPG
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: wielkopolskie
- Miasto:
Wczoraj zabrałem się za wyczyszczenie odmy. Trochę było roboty żeby dojść bez ruszania kolektora ale dałem z kumplem rade. :cool2:
Wszystkie węże zapchane "MAJONEZEM" jak i separator w środku. Dodam później zdjęcia jak wyglądały.
I tu do was pytanie co mógłbym wstawic zamiast tego węża odmy na kolektorze bo jest nie do uratowania?
nr przewodu to; 11 15 7503524
Wąż ma 20 cm, to może jakiś przewód olejowy dałbym w otulinie i bedzie ok.
Olej zmieniony na MOTUL 5W30, nowy filtr oleju i uszczelka podstawy filtra.
Pojeździmy i będę obserwował jak sie auto zachowuje
Wszystkie węże zapchane "MAJONEZEM" jak i separator w środku. Dodam później zdjęcia jak wyglądały.
I tu do was pytanie co mógłbym wstawic zamiast tego węża odmy na kolektorze bo jest nie do uratowania?
nr przewodu to; 11 15 7503524
Wąż ma 20 cm, to może jakiś przewód olejowy dałbym w otulinie i bedzie ok.
Olej zmieniony na MOTUL 5W30, nowy filtr oleju i uszczelka podstawy filtra.
Pojeździmy i będę obserwował jak sie auto zachowuje
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Wszystkie wężyki z odmy wymień na nowe wraz z odmą koszt koło 500 zł. Stare mogą być już pęknięte itd. Otatnio zmienialiśmy w n42 i od razu motor zaczął lepiej pracować. Oczywiście warto spiąć z kompem i zobaczyć czy nie ma żadnych błędów...
Mój --- > lexus is 220d
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 12 Odpowiedzi
- 15509 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: ramish
-
- 9 Odpowiedzi
- 6221 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piotrek1474
-
- 6 Odpowiedzi
- 5800 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: bmw755
-
- 6 Odpowiedzi
- 9275 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: front247
-
- 3 Odpowiedzi
- 5821 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d
-
- 0 Odpowiedzi
- 2455 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kamil90
-
- 17 Odpowiedzi
- 6939 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lipekk18
-
- 1 Odpowiedzi
- 2414 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 1 Odpowiedzi
- 1825 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: hugo86