[316i/M43] Klima pali bezpiecznik 63 i gaśnie dmuchawa

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
exTez
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 5 lut 16, 17:53
BMW: 316i M43
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#1

Post autor: exTez »

Witam wszystkich.
Posiadam panel manualny. Kilka dni temu wsiadłem do auta, odpaliłem, włączyłem dmuchawę i klimę, po czym odgłos dmuchawy ucichł. Nie wiedząc co się stało zacząłem grzebać w internecie i znalazłem bezpieczniki odpowiedzialne za klimę. Jeden z trzech, a mianowicie nr 63 był przepalony. Włożyłem nowy bezpiecznik, włączyłem klimę i po kilku sekundach znów.. CISZA. Spaliło nowy bezpiecznik. Włożyłem nowy i okazało się że dmuchawa działa jak należy dopóki nie włączy się klimatyzacji. Przeglądając fora natrafiłem na temat tzw. jeża. Czy to jego wina? Nie mogę znaleźć konkretnej informacji za co odpowiada bezpiecznik 63.
Pajunk93
Bywalec forum
Posty: 113
Rejestracja: 22 paź 16, 15:17
BMW: E46 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Śmigiel
VIN: jn28447
Lokalizacja: Hamburg

#2

Post autor: Pajunk93 »

Bezpiecznik 63 zasila jedynie cewkę przekaźnika klimatyzacji. Wygląda na to, że jest zwarcie pomiędzy podstawą bezpiecznika styk nr 26 a podstawą przekaźnika klimatyzacji styk nr 2 lub przekaźnik ma zwartą cewkę. Proponuję wyjąć przekaźnik i pomierzyć cewkę oraz czy na styku nr 2 podstawy przekaźnika nie ma zwarcia do masy
exTez
Bywalec forum
Posty: 40
Rejestracja: 5 lut 16, 17:53
BMW: 316i M43
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto:

#3

Post autor: exTez »

Pajunk93 pisze:Bezpiecznik 63 zasila jedynie cewkę przekaźnika klimatyzacji. Wygląda na to, że jest zwarcie pomiędzy podstawą bezpiecznika styk nr 26 a podstawą przekaźnika klimatyzacji styk nr 2 lub przekaźnik ma zwartą cewkę. Proponuję wyjąć przekaźnik i pomierzyć cewkę oraz czy na styku nr 2 podstawy przekaźnika nie ma zwarcia do masy
Dzięki.

Ktoś może mi to łopatologicznie wytłumaczyć o co w tym chodzi i jak się do naprawy tego zabrać?

Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#4

Post autor: mariryb »

Tlumaczenie - Plus przez bezpiecznik 63 idzie do pinu 2 przekaźnika klimy k19
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
kraker E46
Posty: 5
Rejestracja: 8 maja 20, 10:44
BMW: E46 320d 150km automat
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#5

Post autor: kraker E46 »

Witam. Odgrzeję kotleta. Mam ten sam problem w 320d. Włączenie klimy powoduje przepalenie bezpiecznika nr 63. Elektromagnes kompresora sprawdzony, nie robi zwarcia. Przekaźnik który go załącza też ok. Czy problemem był jeż?
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#6

Post autor: maniek21112 »

A coś dzieje się z siłą nadmuchu? Był ostatnio zmieniany?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#7

Post autor: scghost »

a co ma jeż do klimy?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
kraker E46
Posty: 5
Rejestracja: 8 maja 20, 10:44
BMW: E46 320d 150km automat
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#8

Post autor: kraker E46 »

maniek21112 pisze: 8 sty 21, 12:46 A coś dzieje się z siłą nadmuchu? Był ostatnio zmieniany?
Często jest tak że przy średniej prędkości siła nadmuchu (silnik) działa pulsująco.
scghost pisze: 8 sty 21, 13:14 a co ma jeż do klimy?
No właśnie nie wiem, ale już chwytam się wszystkiego. Może przy załączeniu klimy chce mocniej dmuchać, i wtedy jest większy pobór przez sterownik klimy. To jest bardzo naciągana teoria.

W każdym razie wymieniłem jeża. Czy już klima nie przepala bezpiecznika 63, tego nie wiem, za niska temperatura
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Skoro faluje nawiew to jeż jest do wymiany.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
kraker E46
Posty: 5
Rejestracja: 8 maja 20, 10:44
BMW: E46 320d 150km automat
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań

#10

Post autor: kraker E46 »

Witam.
Zrobiło się cieplej, więc zajrzałem w okolice kompresora.
Znalazłem winowajce przepalania się bezpiecznika. Przewodzik stracił izolacje i dotykał masy.
Dobry gumowy termokurcz i naprawione.

Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”