316i kontrolka check engine, katalizator

Vikinggg
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 11 mar 16, 20:00
BMW: e46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#1

Post autor: Vikinggg »

Witam,
Niedawno kupiłem e46 z silnikiem 1.8 2002 rok, został sprowadzony z Niemiec. Po przejechaniu około 500km, podczas normalnej jazdy ok 90km/h zapalił się check, nie odczułem żadnego spadku mocy ani innych objawów. Po podpięciu pod komputer, mechanik orzekł że to błąd katalizatora, sprawdzał też wyniki z sond, i wychodzi że wynik na jednej jest bardzo zbliżony do tego drugiego. Wydaje mi się że katalizator nie jest wycięty ale pewny nie jestem. Skasował błąd, przejechałem znów około 400km i kontrolka tak samo się zapaliła. Czy macie jakiś pomysł na rozwiązanie tego problemu?
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#2

Post autor: WKRENTEK77 »

Jeżeli masz wycięty katalizator to dobrze by było zamontować emulator sondy lambda zobacz na allegro jest ich tam pełno tylko nie wiem oco chodzi z tym błedem katalizatora on sam w sobie nie ma czujników chyba że chodzi o sondy przed i za katem moze któraś siadła i wywala czeka ? Masz moze instalkę lpg moze ona jest przyczyną i potrzebna jest regulacja.
Vikinggg
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 11 mar 16, 20:00
BMW: e46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#3

Post autor: Vikinggg »

Właśnie nie mam lpg. A co do tych sond to własnie nie wiem, jak mi pokazywał to wynik z jednej był prawie taki sam jak z drugiej, to mogła by być uszkodzona w takim wypadku? A czy jeżeli katalizator byłby wycięty to czy nie wywalało by błędu od razu, a nie po przejechaniu pewnego odcinka? Czy emulator to miałby być jakiś elektroniczny czy coś takiego jak to: http://allegro.pl/emulator-drugiej-sondy-lambda-ocynkowany-i5774996659.html? po założeniu jeżeli to będzie to, to błąd zniknie czy trzeba kasować?
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#4

Post autor: WKRENTEK77 »

Powinno wywalić bład od razu raczej ,moze gd,ieś się dolot rozszczelnił .co do sąd to nie wiem czy obie powinny miec te same wyniki.Emulatory są proste i kątowe musiałby wypowiedzieć się ktoś kto zastosował takowy , czek ppwinien zniknąć choć pewnie będzie wisiał w kompie bład .
Vikinggg
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 11 mar 16, 20:00
BMW: e46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#5

Post autor: Vikinggg »

No to czekam, może ktoś miał coś podobnego i podpowie co z tym robić.
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#6

Post autor: Miłosz »

Wrzuć soft eu2 bez sond przez winkfp / ista i po problemie... o ile to o sondy chodzi, a nie o zwykłą nieszczelność.
Mój --- > lexus is 220d
Vikinggg
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 11 mar 16, 20:00
BMW: e46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#7

Post autor: Vikinggg »

A jaka to może być nieszczelność? W układzie wylotowym?
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#8

Post autor: Miłosz »

W dolotowym , nieszczelność która wpływa na skład mieszanki z racji większej ilości powietrza a to wywołuje błąd sondy. Ten silnik to cudak jest także po kolei sprawdzaj. Zacznij od szukania dziury plakiem.
Mój --- > lexus is 220d
Vikinggg
Bywalec forum
Posty: 11
Rejestracja: 11 mar 16, 20:00
BMW: e46 316i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:

#9

Post autor: Vikinggg »

A mógłbyś powiedzieć jak to zrobić? A i dodam że ta kontrola zapaliła mi sie dzień po ostatnim tankowaniu, a z wydechu prawie że leje się woda, czy to może mieć związek?
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#10

Post autor: Miłosz »

Odpalasz auto maska do góry zdejmujesz te maskownice chyba ze dasz rade bez psikać plakiem po dolocie i słuchaj czy silnik nie zacznie inaczej chodzić , tzn jak dostanie przez dziurę plaka to podniosą się obroty.
Gówniane paliwo może też być problemem.
Mój --- > lexus is 220d
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”