316i filtr powietrza

skyy3
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 lis 11, 0:22
BMW: 316i LPG G3(LPI)
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Rotterdam

#1

Post autor: skyy3 »

Witam all.. :)
Wymieniałem dziś filtr powietrza i zdziwiło mnie to co zobaczyłem po wyjeciu obudowy filtra w środku ; to że filtr był okrągły to ok, ale na jego całym
obwodzie była jeszcze gąbka(!). Pisząc na obwodzie mam na myśli tam gdzie są "żeberka" filtra przez które dostaje sie powietrze(przepraszam jesli nazewnictwo jest nieodpowiednie,ale forumowicze wiedza chyba o co chodzi).Wielka szkoda ze nie zrobiłem zdjecia :(
Pytanie : czy ta gąbka musi tam byc? tzn byc owinieta wokoło filtra ,taki jest orginalny montaż? jeśli tak to własciwie co ona daje? %)
Czy tez poprzedni właściciel wymyślił jakis "patent" ? :crazy:
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#2

Post autor: romanikxxl »

Pewnie masz taki filtr :)
Obrazek
W filtrze do diesla występuje taka otoczka i tak się montuje
Obrazek


A u Ciebie skoro jest, to myślę,że tak ma być chociaż pewny nie jestem :D
Romanikxxl
skyy3
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 lis 11, 0:22
BMW: 316i LPG G3(LPI)
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Rotterdam

#3

Post autor: skyy3 »

Obrazek

To taki filtr : Luchtfilter Mann
Dikte 97.0mm; Binnendiam.69.0mm; Buitendiam.171.0mm; Gewicht 0.34kg; Mot.N42 Benziene
i był bez gąbki na obwodzie :( %) Stąd moje pytanie czy ta gąbka wogóle powonna tam byc ?(czy tak jest w org.mantażu?)

ps w zakresie 800-1400 obrotów przy gwałtownym wciśnieciu pedału gazu mam "rewolucje" - trzęsie nadwoziem,bulgocze,ogólnie nazwać by to mozna
dławieniem . Dopiero powyżej 1400 silnik ładnie wkręca sie na obroty,bez jakiś dodatkowych efektów..czy ta gąbka moze byc przyczyną?
Dodam jeszcze że ten problem występuje podczas pracy na benzynie i gazie.
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#4

Post autor: romanikxxl »

Zawsze możesz ją ściągnąć i zaobserwować czy jest lepiej :) Napewno nie pogorszysz :) Szczerze powiem,że nie spotkałem się z czymś takim w benzynie i może faktycznie to jest jakaś ochronna pianka(do opakowania) i właściciel z niewiedzy z nią założył 8)
Romanikxxl
mack10koro
Bywalec forum
Posty: 75
Rejestracja: 23 lut 10, 11:09
BMW: 318i N42B20A
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Zgorzelec

#5

Post autor: mack10koro »

skyy3 pisze: Pytanie : czy ta gąbka musi tam byc? tzn byc owinieta wokoło filtra ,taki jest orginalny montaż? jeśli tak to własciwie co ona daje? %)
Czy tez poprzedni właściciel wymyślił jakis "patent" ? :crazy:
Ja ma Knechta (wersja na duże zapylenie powietrza), był Filtron i widziałem MANN do tego silnika (n42/46) i żadnych gąbek nie było. Albo zły filtr albo jakaś modyfikacja :(
jocker
Bywalec forum
Posty: 339
Rejestracja: 11 maja 11, 20:08
BMW: 2.0 150km
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto:

#6

Post autor: jocker »

dokladnie ja tez przerabialem te filtry i nawet kn ''sportowy'' i zadne gabki nie mialy
tomkoff
Bywalec forum
Posty: 105
Rejestracja: 21 mar 10, 19:54
BMW: było e46 328i jest e39 530i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Murowana Goślina

#7

Post autor: tomkoff »

Niektórzy magicy przytykają filtr powietrza co ma niby zmniejszyć ilość zużytego gazu (im więcej powietrza tym mieszanka bardziej uboga i dawkowanie gazu wzrasta). Pewnie w Twoim przypadku to chyba taka samoróbka.
skyy3
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 lis 11, 0:22
BMW: 316i LPG G3(LPI)
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Rotterdam

#8

Post autor: skyy3 »

tomkoff pisze:Niektórzy magicy przytykają filtr powietrza co ma niby zmniejszyć ilość zużytego gazu (im więcej powietrza tym mieszanka bardziej uboga i dawkowanie gazu wzrasta). Pewnie w Twoim przypadku to chyba taka samoróbka.
Też tak myślałem ,ale nie ma to jak poradzić się na forum.. :) :Yahoo!: albo samoróbka -jak pisze tomkoff,albo jak romanikxxl - poprzednik zapomniał,lub nie wiedzieał że należy zdjąć tę gąbkę gdyż jest tylko w celach ochronnych(w opakowaniu) :lol:
W ten weekend zdejme tą gąbke i napisze o efektach,jeśli takowe będą. :)
Pozdrawiam :)
skyy3
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 13 lis 11, 0:22
BMW: 316i LPG G3(LPI)
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Rotterdam

#9

Post autor: skyy3 »

Witam ponownie. :)
Jak pisałem wcześniej - zdjąłem tą gąbkę z filtra .Wszysko chodzi jak wcześniej, jak napisał "romanikxxl: "napewno nie pogorszysz"(nowych problemów brak :Yahoo!: ,stare pozostały :( )Zauważyłem ze auto jest trochę bardziej dynamiczne na 2 i 3 biegu tzn szybciej sie zbiera(przyśpiesza). Różnica nie jest jakaś olbrzymia(316i to nie "rakieta" jak 328 :D ),ale wyraźnie odczuwalna .
Pozdrawiam.. :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”