Ostatnio spotkałem się z takim samym błędem w fordzie fiesta kolegi i ten twierdził,że auto jeździ normalnie i pali normalnie.Skasowałem mu błąd i kazałem obserwować.mariryb pisze:A czy ten błąd ma wpływ na prace silnika? Tzn czy jest on czysto informacyjny czy wtedy silnik pracuje w trybie awaryjnym?
Zapożyczone z innego forum:
"Błąd P0420 oznacza: wydajność katalizatora poniżej progu.
Co to oznacza?
Katalizator posiada na wlocie (Upstream) i na wylocie (downstream) czujnik zawartości tlenu (Lambda). Kiedy pojazd jest nagrzany i pracuje w trybie zamkniętej pętli, odczyt z czujnika tlenu na wlocie katalizatora (upstream) powinien się zmieniać. Odczyt z sondy na wylocie powinien być prawie stały (chodzi, że mniej zmienny, gładszy). Zazwyczaj kod P0420 powoduje zaświecenie Check Engine, jeśli odczyty z dwóch czujników są podobne. Wskazuje to (między innymi), że katalizator nie działa tak efektywnie, jak powinien być (według specyfikacji). Jest to część systemu emisji spalin.
Przyczyny
P0420 kod może oznaczać, że wystąpiła jedno lub więcej z następujących zjawisk:
* Zastosowano paliwo ołowiowe tam, gdzie powinna być użyte paliwo bezołowiowe
* czujnik tlenu nie czyta prawidłowo
* czujnik temperatury płynu chłodzącego silnik nie działa prawidłowo
* uszkodzone lub nieszczelne rura wydechowa / katalizator/ kolektor wydechowy
* Opóźniony zapłon
* czujniki tlenu przed i za katalizatorem zgłaszają zbyt podobne odczyty
Możliwe rozwiązania
Sugerowane kroki rozwiązywania problemów kod błędu P0420 to:
* Sprawdź nieszczelności w kolektorze, rurach, katalizatorze.
* Użyj miernika w celu diagnozowania działania czujnika tlenu (Wskazówka: czujnik tlenu przed katalizatorem ma zazwyczaj przebieg falowy (sinus) natomiast czujnik za katalizatorem powinien być bardziej stabilny.).
* Sprawdź czujnik tlenu (HO 2) za katalizatorem , w razie potrzeby wymienić
* Wymień katalizator"
Ten sam błąd P0420=165 inpa