[316i 1999r] uciekający płyn chłodniczy przez korek - UPG?

Problemy, pytania, porady związane z płynami, klimatyzacją, naprawami, przeglądami, wymianami
plodech
Posty: 7
Rejestracja: 13 gru 13, 15:42
BMW: 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Opole

#1

Post autor: plodech »

Witam, jestem nowy na forum i potrzebuje Waszej pomocy.
Od prawie pół roku posiadam BMW 316i (105KM), we wrześniu wymieniłem zbiornik wyrównawczy (poprzedni pękł) razem z korkiem. Od paru dni borykam się z nowym problemem, mianowicie podejrzewam uszczelkę pod głowicą. Wszystko zaczęło się od tego, że przejechaniu kilku km, zgaszeniu silnika i podniesieniu maski, usłyszałem syczenie ze zbiorniczka wyrównawczego. Było widać również lekki wyciek wokół korka.
Na korku od oleju nie mam mazi/nalotu, płynu chłodniczego mi nie ubywa (nie zauważyłem ubytku), oleju nie przybywa, temp idzie na pion i tak trzyma, nawiew daje ciepłe powietrze, w zbiorniku wyrównawczym brak tłustych plam, odpala normalnie, nie zauważyłem spadku mocy.
Byłem dzisiaj w dwóch warsztatach, w jednym zrobili test na CO2 w układzie chłodzenia, płyn zmienił kolor na zielony. Podejrzenie uszczelka pod głowicą.
W drugim warsztacie powiedzieli, że test na CO2 nie zawsze jest wiarygodny, po oględzinach nie stwierdzono bąbelków w zbiorniczku wyrównawczym ani innych objawów. Według nich na 99% to nie uszczelka.

Powiedzcie czy to na pewno uszczelka? jest jakaś inna metoda na sprawdzenie? Pytam bo brak jakichkolwiek objawów, trochę mnie dziwi. Na święta szykuje mi się wycieczka przez Polskę i nie wiem czy jechać.
Ostatnio zmieniony 13 gru 13, 16:08 przez plodech, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Popraw tytuł wątku zgodnie z regulaminem.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#3

Post autor: MARC »

Zacznij od wymiany samego korka.
Wewnątrz powinna być liczba na nim, zobacz jak to i kup taki sam nowy oryginalny w ASO.

Korki są ciśnieniowe więc to normalne że będziesz czasem słyszeć syczenie, ale bardzo ciche.
plodech
Posty: 7
Rejestracja: 13 gru 13, 15:42
BMW: 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Opole

#4

Post autor: plodech »

korek był wymieniony we wrześniu, możliwe że utracił swoją funkcję? po otwarciu maski na parkingu słychać syczenie, jest ciche ale również płyn wycieka przez niego lekko, to normalne?
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#5

Post autor: hackunek »

A węzę twarde? powinny dać się TROCHĘ ścisnąć ręką
zobacz czy przypadkiem nie pękła złączka przy zbiorniczku wyrównawczym- często się zdarza.
A korek powinien być 200.
plodech
Posty: 7
Rejestracja: 13 gru 13, 15:42
BMW: 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Opole

#6

Post autor: plodech »

węże jestem w stanie ścisnąć, korek mam 200. Jaka złączka przy zbiorniczku?
hackunek
Bywalec forum
Posty: 674
Rejestracja: 20 cze 10, 15:58
BMW: E46 316i , E36 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto: M-K

#7

Post autor: hackunek »

Jeśli jesteś w stanie ścisnąć węże przy rozgrzanym silniku to raczej nie UPG,
Tak przy zbiorniczku tam gdzie jest odpowietrznik, ona często pęka i leci płyn - czasami może się wydawać że z korka.
Ewentualnie wymień korek
plodech
Posty: 7
Rejestracja: 13 gru 13, 15:42
BMW: 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Opole

#8

Post autor: plodech »

jeszcze jedna rzecz. Mianowicie jak sprawdzali mi zawartość CO2 to ze zbiorniczka wyciekł mi płyn chłodzący, teraz jak sprawdzałem na zimnym to stan jest taki sam jak przed ubytkiem. Możliwe, że jak wymieniałem zbiorniczek to za dużo wlałem i dlatego mi teraz ucieka? Jeszcze jedno, po rozgrzaniu silniku (Nie do 90 stopni, tylko mniej) słychać razem z syczeniem spod korka, tak jakby lekkie bulgotanie. Nie wiem tylko czy na pewno, bo za dużo już przeczytałem objawów UPG i mogę wyolbrzymiać, w poniedziałek jadę do trzeciego mechanika, zobaczymy co mi powie.

@hackunek - wizualnie cieknie spod korka, widzę po śladach.
paleta
Bywalec forum
Posty: 399
Rejestracja: 31 mar 12, 22:41
BMW: 316
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#9

Post autor: paleta »

Jak spaliny będą się przedostawać do kanału wodnego to wtedy będzie charakterystyczne bulgotanie i automatycznie zwiększone ciśnienie spowoduje wyciek przez korek - od tego przecież on jest ;)
plodech
Posty: 7
Rejestracja: 13 gru 13, 15:42
BMW: 316i
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: opolskie
Miasto: Opole

#10

Post autor: plodech »

A czy to bulgotanie może mieć związek ze źle odpowietrzonym układem? Po spuszczeniu płynu podczas testu na CO2 świeci mi kontrolka niskiego poziomu płynu chłodniczego, jak silnik się zagrzeje to kontrolka gaśnie.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ chłodzenia i ogrzewania”