316 n46 czerwona kontrolka od oleju

Patriota
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 5 lut 16, 21:22
BMW: 316
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#1

Post autor: Patriota »

Witam.
Dzisiaj odpaliłem auto i nie zgasła czerwona kontrolka od oleju, poczekalem chwilę dalej nie gasła więc zgasilem, za pare minut spróbowałem i było to samo, nigdy wczesniej nie miałem z tym zadnego problemu, nigdy mi nie mrygnęla ta kontrolka, nawet ta żółta ostrzegajaca o braku oleju. Czytałem że niektórzy mają problem bo im czasem mrygnie ta kontrolka a u mnie caly czas się świeci, wczoraj wieczorem zrobiłem kilka km i wszystko było w porządku,żadnych oznak że coś jest nie tak. Zanim zamówie lawete co mógłbym sam sprawdzić? Mógł czujnik ciśnienia oleju zamarznąc czy coś? albo coś w tym rodzaju? Można w jakiś łatwy sposób sprawdzić ciśnienie oleju?. Olej jest bo sprawdzilem, używam Castrola 5w30.
Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#2

Post autor: Palec11 »

Jak masz olej to na 90% jest to czujnik poziomu oleju.Mozna z tym jezdzic byle sprawdzac stan oleju ... Ewentualnie cos z pompa oleju ... Zalecam kompa + kabel aby rozwiac wszelkie watpliwosci ....
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#3

Post autor: Dzidek90 »

Brak ciśnienia oleju, albo poprostu czujnik cisnienia ;)
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Patriota
Bywalec forum
Posty: 28
Rejestracja: 5 lut 16, 21:22
BMW: 316
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:

#4

Post autor: Patriota »

Palec11 pisze:Jak masz olej to na 90% jest to czujnik poziomu oleju.Mozna z tym jezdzic byle sprawdzac stan oleju ... Ewentualnie cos z pompa oleju ... Zalecam kompa + kabel aby rozwiac wszelkie watpliwosci ....
Czujnik poziomu oleju czy czujnik ciśnienia oleju? Bo to chyba dwa różne, wolę nie ryzykować i nie jeździć na czerwonej kontrolce, spróbuje jutro dotrzeć do tego czujnika, da się to jakoś zrobić bo nie mogę go za bardzo zlokalizować narazie :D
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#5

Post autor: Palec11 »

Mi chodzi o czujnik poziomu oleju najprawdopd9bniej o niego chodzi ale najlepiej kompem sprawdzic. Ten czujnik jest w misce olejowej ... a czujnik cisnienia oleju jak dobrze pamietam kest pod kolktorem znaczy to ze kolektor trzeba zdejmowac
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#6

Post autor: Dzidek90 »

Palec11 pisze:Mi chodzi o czujnik poziomu oleju najprawdopd9bniej o niego chodzi ale najlepiej kompem sprawdzic. Ten czujnik jest w misce olejowej ... a czujnik cisnienia oleju jak dobrze pamietam kest pod kolktorem znaczy to ze kolektor trzeba zdejmowac

Palec ale pierdoly powiadasz, za czujnik poziomu oleju odpowiada żółta kontrolka, czerwona odpowiada za ciśnienie oleju.
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10342
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Czujnik poziomu oleju nie ma żadnego związku z czerwoną kontrolką oleju. Czujnik ciśnienia oleju, czyli ten, który nas interesuje, z reguły jest w okolicy podstawy filtra oleju, zaraz sprawdzę gdzie dokładnie w tym silniku.

Nr 8 na schemacie:
http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=EY31-EUR-05-2004-E46-BMW-316i&diagId=11_3173
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#8

Post autor: Palec11 »

Dzidek90 pisze:
Palec11 pisze:Mi chodzi o czujnik poziomu oleju najprawdopd9bniej o niego chodzi ale najlepiej kompem sprawdzic. Ten czujnik jest w misce olejowej ... a czujnik cisnienia oleju jak dobrze pamietam kest pod kolktorem znaczy to ze kolektor trzeba zdejmowac

Palec ale pierdoly powiadasz, za czujnik poziomu oleju odpowiada żółta kontrolka, czerwona odpowiada za ciśnienie oleju.
U mnie potrafila sie na czerwono czasami zaswiecic i przyczyna byl czujnik najlepiej kompem sprawdzic ... Bo tez pisalem o tym ze moze byc peoblem z pompa oleju. Jak zawsze diagnistyka to podstawa. I wtedy wszystko bedzie pewne. Moze byc tez ze rozrzad mu sie rozpadl i pompa padla ... przyczyn moze byc sporo.
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#9

Post autor: Szczurson »

Palec11 pisze:
Dzidek90 pisze:
Palec11 pisze:Mi chodzi o czujnik poziomu oleju najprawdopd9bniej o niego chodzi ale najlepiej kompem sprawdzic. Ten czujnik jest w misce olejowej ... a czujnik cisnienia oleju jak dobrze pamietam kest pod kolktorem znaczy to ze kolektor trzeba zdejmowac

Palec ale pierdoly powiadasz, za czujnik poziomu oleju odpowiada żółta kontrolka, czerwona odpowiada za ciśnienie oleju.
U mnie potrafila sie na czerwono czasami zaswiecic i przyczyna byl czujnik najlepiej kompem sprawdzic ... Bo tez pisalem o tym ze moze byc peoblem z pompa oleju. Jak zawsze diagnistyka to podstawa. I wtedy wszystko bedzie pewne. Moze byc tez ze rozrzad mu sie rozpadl i pompa padla ... przyczyn moze byc sporo.
Możliwe, tylko nie myl czujników. Żółta kontrolka - czujnik poziomu, czerwona - czujnik ciśnienia. O ile ten pierwszy chyba dość często pada (na pewno w M52), to ten drugi chyba nie aż tak. I o ile sprawdzisz łatwo czy masz ten olej czy nie, to ciśnienia tak łatwo nie sprawdzisz i jeździć z taką kontrolką bym nie polecał. Tu kolega ma ewidentnie problem z ciśnieniem oleju lub tylko samym czujnikiem.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#10

Post autor: Dzidek90 »

Palec11 pisze:
Dzidek90 pisze:
Palec11 pisze:Mi chodzi o czujnik poziomu oleju najprawdopd9bniej o niego chodzi ale najlepiej kompem sprawdzic. Ten czujnik jest w misce olejowej ... a czujnik cisnienia oleju jak dobrze pamietam kest pod kolktorem znaczy to ze kolektor trzeba zdejmowac

Palec ale pierdoly powiadasz, za czujnik poziomu oleju odpowiada żółta kontrolka, czerwona odpowiada za ciśnienie oleju.
U mnie potrafila sie na czerwono czasami zaswiecic i przyczyna byl czujnik najlepiej kompem sprawdzic ... Bo tez pisalem o tym ze moze byc peoblem z pompa oleju. Jak zawsze diagnistyka to podstawa. I wtedy wszystko bedzie pewne. Moze byc tez ze rozrzad mu sie rozpadl i pompa padla ... przyczyn moze byc sporo.

No to jeśli jest z pompą oleju to jak problemem może wiązać się z czujnikiem poziomu oleju?
Brak działania pompy oleju= brak ciśnienia= czerwona kontrolka
Dokształć się a potem doradzaj :wink:
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”