3.0d 184 przydławienie na 2 biegu

BartekCzarodziej
Bywalec forum
Posty: 78
Rejestracja: 14 sie 18, 10:39
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Świecie

#1

Post autor: BartekCzarodziej »

Cześć, mam problem ze swoim 330d z 2000roku.
Otóż przy przyspieszaniu na 2 biegu w momencie kiedy wcisnę gaz ostro, powiedzmy 3/4 i mocniej auto w okolicach 3k obrotów (2.800 - 3.500) przydławia się, efekt jakby nie pracował na wszystkich cylindrach. W tym momencie zmienia dźwięk pracy, szarpie, przestaje przyspieszać i zostawia za sobą chmurę dymu. Kiedy obchodzę się z gazem delikatnie tego problemu nie ma, chociaż turbo jakby bardziej wyje i auto przyspiesza jakoś mniej. Problemu tego nie ma także kiedy już od 1 biegu przycisnę ostro (powyżej 2.5k obrotów) i przełączę na dwójkę dalej ostro. Na wyższych biegach ten problem w ogóle nie występuje, auto równomiernie i miło przyspiesza od samego dołu do samej góry.
Błędów pod komputerem brak.
Korektę wtrysków dołączam, na biegu jałowym. (4 wtrysk do regeneracji? Podczas jazdy korekcja 4 i 5 spada nawet do 0)
Nie miałem możliwości nagrać podczas logowania w czasie jazdy, ale z tego co mówił brat diagnosta to na 2 biegu właśnie podczas tego szarpania ciśnienie doładowania skacze, 1050 - 1020. (w ogóle, nawet na biegu jałowym turbo bije koło 1000)
Nic więcej auto nie zasygnalizowało.
Z innych informacji, turbo i wtryski regenerowane w 2016 przez poprzedniego właściciela i zrobiony chip (mam z niego wykres, 197 chyba koni)
EGR zaślepiony i w zeszłym roku wyczyszczony
Mam dziurawy wydech, gdzieś niedaleko silnika, bo słychać gwizd turbo, w tym ten fajny przy zmianie biegów i przy kole pasażera śmierdzi spalinami.
Co to może być? 4 wtrysk? Turbo pada lub jego sterowanie szwankuje? Może źle zrobiona mapa? Pomocy.
Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

To już wysoka korekcja, pod wysokim obciążeniem może się to odzywać tylko w korekcjach tego nie zobaczysz, wyłącza wskazanie przy 1500 rpm. Nagraj korekcje przy delikatnym przyspieszaniu od niskich obrotów na wysokim biegu. Zwróć uwagę na stan złącza elastycznego wydechu oraz kolektora wydechowego.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
BartekCzarodziej
Bywalec forum
Posty: 78
Rejestracja: 14 sie 18, 10:39
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Świecie

#3

Post autor: BartekCzarodziej »

maniek21112 pisze: 2 kwie 21, 21:17 To już wysoka korekcja, pod wysokim obciążeniem może się to odzywać tylko w korekcjach tego nie zobaczysz, wyłącza wskazanie przy 1500 rpm. Nagraj korekcje przy delikatnym przyspieszaniu od niskich obrotów na wysokim biegu. Zwróć uwagę na stan złącza elastycznego wydechu oraz kolektora wydechowego.
Aktualnie wysypał mi się mój laptop, tak go ogarnę to nagram i wrzucę. Co do obciążenia, dziwne wydaje mi się to że jest to tylko na 2 biegu, kiedy np wciskam na 5 biegu przy wyprzedzaniu, lub podjeżdżam pod górę na np 3 biegu to tego nie ma. Wydech sprawdzę, bo dość uciążliwe jednak jest to gwizdanie, jakbym jeździł z odkurzaczem :D
BartekCzarodziej
Bywalec forum
Posty: 78
Rejestracja: 14 sie 18, 10:39
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Świecie

#4

Post autor: BartekCzarodziej »

Dziś dodatkowo zauważyłem na niedogrzanym silniku auto zauważalnie gorzej zbiera się na 2 biegu w dolnej parti obrotów, dodatkowo np pod górę potrafi sobie leciutko szarpnąć. Zauważyłem też np na światłach właśnie na niedogrzanym silniku, (tzn na pierwszej kresce przed pionem, albo trochę wyżej, ale jeszcze nie pion) auto na wolnych obrotach drży. Po świętach szukam majstrów od wtrysków żeby zajęli się tematem 4 wtryskiwacza
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Najpierw dobrze oceń korekcje podczas jazdy oraz pokaż je na zimnym i rozgrzanym silniku.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
BartekCzarodziej
Bywalec forum
Posty: 78
Rejestracja: 14 sie 18, 10:39
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Świecie

#6

Post autor: BartekCzarodziej »

Ostatni element laptopowej układanki już do mnie idzie więc pewnie do końca tygodnia wrzucę logi i korekty. :good:
BartekCzarodziej
Bywalec forum
Posty: 78
Rejestracja: 14 sie 18, 10:39
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Świecie

#7

Post autor: BartekCzarodziej »

Mam wszystko. Trochę dłużej to trwało jednak, ale jest. (nie polecam poczty polskiej)
Ogólnie autem jeżdżę normalnie na co dzień i trafił się ostatnio jakiś korek, który przerabiałem cały na drugim biegu (ok 2-2,2kRPM) i o dziwo po chwili gdy była możliwość przyspieszenia objawy nie wystąpiły, mimo że gaz wcisnąłem od razu. Lub np przy podjeżdżaniu pod górę, trzymałem gaz równo i na drugim biegu auto sobie przyspieszało aż w okolicy 2,5 - 2,6k RPM było czuć jakby kopnięcie w plecy, pomimo gazu w jednym położeniu, po czym mogłem swobodnie przyspieszać bez żadnego przyduszenia, bez tego "kopnięcia" objawy jak w 1 poście. Chyba to wskazuje na problemy z układem podciśnienia. (?)
Ale do rzeczy.

Tutaj pierwsza próba, auto przyspiesza ok, przytrzymane przed ostrym wciśnięciem na ok 2 tys obrotów przez chwilę.



Tutaj przydławienie opisywane wcześniej. Widzę spadek ciśnienia doładowania przy ~3,3k RPM


I tutaj korekty wtrysków, 3 bieg, silnik ciepły, lekko pod górę, ok 950 RPM i gaz w podłoge.

Dorzucam jeszcze korekty wtrysków na ciepłym silniku na biegu jałowym i ciśnienie z pompy wstępnej i na szynie.
Obrazek
Obrazek

Co mu dolega? Czy ktoś może potwierdzić moje przypuszczenia o układzie podciśnienia? :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10346
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

Szalone te filmy nagrałeś. Ciśnienie doładowania i masa powietrza - 3 lub 4 bieg, gaz w podłogę od 1800 rpm i tak długo się się uda (droga pozwoli). Korekty - zimny silnik na wolnych obrotach i po tym podczas jazdy na wysokim biegu przy niskich obrotowych (poniżej 1500 rpm, czyli zacznij ok 1000) delikatne przyspieszanie. Na filmie już widać problem na 1 cylindrze, ale zrób to jak opisałem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
BartekCzarodziej
Bywalec forum
Posty: 78
Rejestracja: 14 sie 18, 10:39
BMW: E46 330d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Świecie

#9

Post autor: BartekCzarodziej »

maniek21112 pisze: 14 kwie 21, 8:05 Szalone te filmy nagrałeś. Ciśnienie doładowania i masa powietrza - 3 lub 4 bieg, gaz w podłogę od 1800 rpm i tak długo się się uda (droga pozwoli). Korekty - zimny silnik na wolnych obrotach i po tym podczas jazdy na wysokim biegu przy niskich obrotowych (poniżej 1500 rpm, czyli zacznij ok 1000) delikatne przyspieszanie. Na filmie już widać problem na 1 cylindrze, ale zrób to jak opisałem.
Dobra, zrobię jeszcze raz. Myślałem właśnie żeby ciśnienie doładowania i masę powietrza zrobić na 2 biegu bo tutaj właśnie jest największy problem. Na dniach powtórzę operacje i wrzucę następną porcję szalonych filmów :D
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#10

Post autor: Broder »

184km po chipie na 197km przy 1.5bar boost? Cos ten soft smietnikowaty chyba.
A filmy tak krotkie ze ledwo da sie cokolwiek ogladnac ;)
Ogarnij program bmw testo i tam zrob log podstawowych parametrow
Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”