3.0d 184 przydławienie na 2 biegu
-
- Bywalec forum
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 sie 18, 10:39
- BMW: E46 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Świecie
Cześć, mam problem ze swoim 330d z 2000roku.
Otóż przy przyspieszaniu na 2 biegu w momencie kiedy wcisnę gaz ostro, powiedzmy 3/4 i mocniej auto w okolicach 3k obrotów (2.800 - 3.500) przydławia się, efekt jakby nie pracował na wszystkich cylindrach. W tym momencie zmienia dźwięk pracy, szarpie, przestaje przyspieszać i zostawia za sobą chmurę dymu. Kiedy obchodzę się z gazem delikatnie tego problemu nie ma, chociaż turbo jakby bardziej wyje i auto przyspiesza jakoś mniej. Problemu tego nie ma także kiedy już od 1 biegu przycisnę ostro (powyżej 2.5k obrotów) i przełączę na dwójkę dalej ostro. Na wyższych biegach ten problem w ogóle nie występuje, auto równomiernie i miło przyspiesza od samego dołu do samej góry.
Błędów pod komputerem brak.
Korektę wtrysków dołączam, na biegu jałowym. (4 wtrysk do regeneracji? Podczas jazdy korekcja 4 i 5 spada nawet do 0)
Nie miałem możliwości nagrać podczas logowania w czasie jazdy, ale z tego co mówił brat diagnosta to na 2 biegu właśnie podczas tego szarpania ciśnienie doładowania skacze, 1050 - 1020. (w ogóle, nawet na biegu jałowym turbo bije koło 1000)
Nic więcej auto nie zasygnalizowało.
Z innych informacji, turbo i wtryski regenerowane w 2016 przez poprzedniego właściciela i zrobiony chip (mam z niego wykres, 197 chyba koni)
EGR zaślepiony i w zeszłym roku wyczyszczony
Mam dziurawy wydech, gdzieś niedaleko silnika, bo słychać gwizd turbo, w tym ten fajny przy zmianie biegów i przy kole pasażera śmierdzi spalinami.
Co to może być? 4 wtrysk? Turbo pada lub jego sterowanie szwankuje? Może źle zrobiona mapa? Pomocy.
Otóż przy przyspieszaniu na 2 biegu w momencie kiedy wcisnę gaz ostro, powiedzmy 3/4 i mocniej auto w okolicach 3k obrotów (2.800 - 3.500) przydławia się, efekt jakby nie pracował na wszystkich cylindrach. W tym momencie zmienia dźwięk pracy, szarpie, przestaje przyspieszać i zostawia za sobą chmurę dymu. Kiedy obchodzę się z gazem delikatnie tego problemu nie ma, chociaż turbo jakby bardziej wyje i auto przyspiesza jakoś mniej. Problemu tego nie ma także kiedy już od 1 biegu przycisnę ostro (powyżej 2.5k obrotów) i przełączę na dwójkę dalej ostro. Na wyższych biegach ten problem w ogóle nie występuje, auto równomiernie i miło przyspiesza od samego dołu do samej góry.
Błędów pod komputerem brak.
Korektę wtrysków dołączam, na biegu jałowym. (4 wtrysk do regeneracji? Podczas jazdy korekcja 4 i 5 spada nawet do 0)
Nie miałem możliwości nagrać podczas logowania w czasie jazdy, ale z tego co mówił brat diagnosta to na 2 biegu właśnie podczas tego szarpania ciśnienie doładowania skacze, 1050 - 1020. (w ogóle, nawet na biegu jałowym turbo bije koło 1000)
Nic więcej auto nie zasygnalizowało.
Z innych informacji, turbo i wtryski regenerowane w 2016 przez poprzedniego właściciela i zrobiony chip (mam z niego wykres, 197 chyba koni)
EGR zaślepiony i w zeszłym roku wyczyszczony
Mam dziurawy wydech, gdzieś niedaleko silnika, bo słychać gwizd turbo, w tym ten fajny przy zmianie biegów i przy kole pasażera śmierdzi spalinami.
Co to może być? 4 wtrysk? Turbo pada lub jego sterowanie szwankuje? Może źle zrobiona mapa? Pomocy.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
To już wysoka korekcja, pod wysokim obciążeniem może się to odzywać tylko w korekcjach tego nie zobaczysz, wyłącza wskazanie przy 1500 rpm. Nagraj korekcje przy delikatnym przyspieszaniu od niskich obrotów na wysokim biegu. Zwróć uwagę na stan złącza elastycznego wydechu oraz kolektora wydechowego.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 sie 18, 10:39
- BMW: E46 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Świecie
Aktualnie wysypał mi się mój laptop, tak go ogarnę to nagram i wrzucę. Co do obciążenia, dziwne wydaje mi się to że jest to tylko na 2 biegu, kiedy np wciskam na 5 biegu przy wyprzedzaniu, lub podjeżdżam pod górę na np 3 biegu to tego nie ma. Wydech sprawdzę, bo dość uciążliwe jednak jest to gwizdanie, jakbym jeździł z odkurzaczemmaniek21112 pisze: ↑2 kwie 21, 21:17 To już wysoka korekcja, pod wysokim obciążeniem może się to odzywać tylko w korekcjach tego nie zobaczysz, wyłącza wskazanie przy 1500 rpm. Nagraj korekcje przy delikatnym przyspieszaniu od niskich obrotów na wysokim biegu. Zwróć uwagę na stan złącza elastycznego wydechu oraz kolektora wydechowego.
-
- Bywalec forum
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 sie 18, 10:39
- BMW: E46 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Świecie
Dziś dodatkowo zauważyłem na niedogrzanym silniku auto zauważalnie gorzej zbiera się na 2 biegu w dolnej parti obrotów, dodatkowo np pod górę potrafi sobie leciutko szarpnąć. Zauważyłem też np na światłach właśnie na niedogrzanym silniku, (tzn na pierwszej kresce przed pionem, albo trochę wyżej, ale jeszcze nie pion) auto na wolnych obrotach drży. Po świętach szukam majstrów od wtrysków żeby zajęli się tematem 4 wtryskiwacza
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Najpierw dobrze oceń korekcje podczas jazdy oraz pokaż je na zimnym i rozgrzanym silniku.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 sie 18, 10:39
- BMW: E46 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Świecie
Ostatni element laptopowej układanki już do mnie idzie więc pewnie do końca tygodnia wrzucę logi i korekty.
-
- Bywalec forum
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 sie 18, 10:39
- BMW: E46 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Świecie
Mam wszystko. Trochę dłużej to trwało jednak, ale jest. (nie polecam poczty polskiej)
Ogólnie autem jeżdżę normalnie na co dzień i trafił się ostatnio jakiś korek, który przerabiałem cały na drugim biegu (ok 2-2,2kRPM) i o dziwo po chwili gdy była możliwość przyspieszenia objawy nie wystąpiły, mimo że gaz wcisnąłem od razu. Lub np przy podjeżdżaniu pod górę, trzymałem gaz równo i na drugim biegu auto sobie przyspieszało aż w okolicy 2,5 - 2,6k RPM było czuć jakby kopnięcie w plecy, pomimo gazu w jednym położeniu, po czym mogłem swobodnie przyspieszać bez żadnego przyduszenia, bez tego "kopnięcia" objawy jak w 1 poście. Chyba to wskazuje na problemy z układem podciśnienia. (?)
Ale do rzeczy.
Tutaj pierwsza próba, auto przyspiesza ok, przytrzymane przed ostrym wciśnięciem na ok 2 tys obrotów przez chwilę.
Tutaj przydławienie opisywane wcześniej. Widzę spadek ciśnienia doładowania przy ~3,3k RPM
I tutaj korekty wtrysków, 3 bieg, silnik ciepły, lekko pod górę, ok 950 RPM i gaz w podłoge.
Dorzucam jeszcze korekty wtrysków na ciepłym silniku na biegu jałowym i ciśnienie z pompy wstępnej i na szynie.
Co mu dolega? Czy ktoś może potwierdzić moje przypuszczenia o układzie podciśnienia?
Ogólnie autem jeżdżę normalnie na co dzień i trafił się ostatnio jakiś korek, który przerabiałem cały na drugim biegu (ok 2-2,2kRPM) i o dziwo po chwili gdy była możliwość przyspieszenia objawy nie wystąpiły, mimo że gaz wcisnąłem od razu. Lub np przy podjeżdżaniu pod górę, trzymałem gaz równo i na drugim biegu auto sobie przyspieszało aż w okolicy 2,5 - 2,6k RPM było czuć jakby kopnięcie w plecy, pomimo gazu w jednym położeniu, po czym mogłem swobodnie przyspieszać bez żadnego przyduszenia, bez tego "kopnięcia" objawy jak w 1 poście. Chyba to wskazuje na problemy z układem podciśnienia. (?)
Ale do rzeczy.
Tutaj pierwsza próba, auto przyspiesza ok, przytrzymane przed ostrym wciśnięciem na ok 2 tys obrotów przez chwilę.
Tutaj przydławienie opisywane wcześniej. Widzę spadek ciśnienia doładowania przy ~3,3k RPM
I tutaj korekty wtrysków, 3 bieg, silnik ciepły, lekko pod górę, ok 950 RPM i gaz w podłoge.
Dorzucam jeszcze korekty wtrysków na ciepłym silniku na biegu jałowym i ciśnienie z pompy wstępnej i na szynie.
Co mu dolega? Czy ktoś może potwierdzić moje przypuszczenia o układzie podciśnienia?
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Szalone te filmy nagrałeś. Ciśnienie doładowania i masa powietrza - 3 lub 4 bieg, gaz w podłogę od 1800 rpm i tak długo się się uda (droga pozwoli). Korekty - zimny silnik na wolnych obrotach i po tym podczas jazdy na wysokim biegu przy niskich obrotowych (poniżej 1500 rpm, czyli zacznij ok 1000) delikatne przyspieszanie. Na filmie już widać problem na 1 cylindrze, ale zrób to jak opisałem.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Bywalec forum
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 sie 18, 10:39
- BMW: E46 330d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Świecie
Dobra, zrobię jeszcze raz. Myślałem właśnie żeby ciśnienie doładowania i masę powietrza zrobić na 2 biegu bo tutaj właśnie jest największy problem. Na dniach powtórzę operacje i wrzucę następną porcję szalonych filmówmaniek21112 pisze: ↑14 kwie 21, 8:05 Szalone te filmy nagrałeś. Ciśnienie doładowania i masa powietrza - 3 lub 4 bieg, gaz w podłogę od 1800 rpm i tak długo się się uda (droga pozwoli). Korekty - zimny silnik na wolnych obrotach i po tym podczas jazdy na wysokim biegu przy niskich obrotowych (poniżej 1500 rpm, czyli zacznij ok 1000) delikatne przyspieszanie. Na filmie już widać problem na 1 cylindrze, ale zrób to jak opisałem.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
184km po chipie na 197km przy 1.5bar boost? Cos ten soft smietnikowaty chyba.
A filmy tak krotkie ze ledwo da sie cokolwiek ogladnac
Ogarnij program bmw testo i tam zrob log podstawowych parametrow
A filmy tak krotkie ze ledwo da sie cokolwiek ogladnac
Ogarnij program bmw testo i tam zrob log podstawowych parametrow
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 2 Odpowiedzi
- 989 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: ISzyman
-
- 0 Odpowiedzi
- 923 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: xxxlx
-
- 2 Odpowiedzi
- 928 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: PiotrWłocławek
-
- 4 Odpowiedzi
- 1194 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Adaszko
-
- 2 Odpowiedzi
- 1073 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 7 Odpowiedzi
- 2371 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: paul_com
-
- 5 Odpowiedzi
- 1473 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: e46series
-
- 1 Odpowiedzi
- 563 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 1247 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: pawelc27
-
- 0 Odpowiedzi
- 1296 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Seba97e46