255/35/18 na tył do 320D 150KM

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
roweruj
Posty: 3
Rejestracja: 22 paź 14, 9:33
BMW: 320d 110kw
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#11

Post autor: roweruj »

Sam miałem ostatni ten dylemat, motor 2.0d 150km. Śmigałem na 205/55 R16 a aktualnie S72 8 i 8,5 opony 225/40 R18 i wydaje mi sie że jest to max opcja do tego silniczka. W koleinach i na tych oponkach potrafi bujnąć a i mocy tez troszkę zabrały(ale bez przesady)co do spalania większej różnicy nie widzę :D 255 moim zdaniem to już za szeroko ale wiadomo co kto lubi.
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#12

Post autor: Miłosz »

Dzisiaj na moje st 72 właśnie wrzuciłem 225/40/18 i uważam że szersza opona to przeginka ;) przesiadłem sie z zimowych 16 cali.
Mój --- > lexus is 220d
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#13

Post autor: zibi_j1 »

i jak wrażenia ? nie masz wrażenia że auto czasem pływa na koleinach których ty nawet nie widzisz ? nie ciągnie nic nawet jak puścisz kiere na dłuższy czas ?
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#14

Post autor: Miłosz »

Jak widzę że droga jest nie równa i nie trzymam mocno kierownicy to ściąga auto i to czuć. Ogólnie obecnie muszę mocniej trzymać kierownicę. Nie jest to jednak uciążliwe. Mam wrażenie że "bardziej czuję auto" . Jako że zrobiłem małą trasę po ładnej i po brzydkiej drodze to przyznaję że i na 19 dałbym radę śmigać ;) Ogólnie jestem zadowolony, ale zobaczymy jak tam dalej będzie to wyglądało :D
Mój --- > lexus is 220d
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#15

Post autor: morcine »

Jeździłem e36 i teraz e46 i każda z laciem 225 na przodzie pływa w koleinach, czuć wyraźnie że kierownica poddaje się kręcąc w lewo i prawo.
Ku mojemu zdziwieniu znajomy ma e39 z laciem 235 z przodu i tam nic nie pływa nic nie ciągnie, wychodzi ze seria 3 ma do kitu układ kierowniczy w porównaniu do serii 5.
Co do opony 255/35/18 na tyle czyli takiej jaka jest zalecana wg tabliczki, to po kilku dniach jazdy stwierdzam że nigdy nie założę węższej opony.
Auto jeździ i słucha się ja należy, nie zarzuca tyłem, świetna trakcja
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#16

Post autor: Miłosz »

morcine ale u Ciebie "e46 320d swap 330i" także tej mocy trochę jest , akurat 255/35/18 zda egzamin ;) Jakbym do swojego M52 wrzucił 255 na tył to bym zabił w ogole osiągi.
Mój --- > lexus is 220d
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#17

Post autor: morcine »

Miłosz pisze:Jakbym do swojego M52 wrzucił 255 na tył to bym zabił w ogole osiągi.
ach tam, bez przesady :D znajomy co wspomniałem wyżej w e39 ma przód 235 a tył 255 przy motorku M52 170KM i nie zauważył żadnych spadków przyspieszenia czy max prędkości. Jak jeszcze miałem diselka to wciągał mnie grilem a wypluwał wydechem.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”