225/45/17 vs 205/50/17 lub inne węższe ?

Wszystko co związane z ogumieniem i felunkiem
Łazik
Posty: 4
Rejestracja: 13 lut 15, 17:26
BMW: e46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#11

Post autor: Łazik »

Chciałbym podpytać w temacie, bo czytam te 15 stron wątków o oponach i ginę już - w oczach się mieni :)

Mając obecnie założone 225-ki na obu osiach auto mi trochę "myszkuje" w koleinach, wozi je.
Oczywiście przystąpiłem do inspekcji zawieszenia - zrobiłem gumy stabilizatora oraz tuleje wahaczy ale delikatna tendencja jednak jest...

Zrobię geometrię na dniach.

I tu dwa pytania:
1. Czy jechać na geometrię do jakiegoś serwisu autoryzowanego typu FUS czy Rawski? Coś ktoś poleca konkretnie - Warszawa i okolice?
2. Czy dopuszczalne jest założenie gum 205/50 17 na przód - ponoć to poprawia zdecydowanie prowadzenie? Czy można zakładać różne rozmiary na obie osie?
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#12

Post autor: zibi_j1 »

Można. Ja mam z przodu 205. Co do polecanego warsztatu mi jeden też polecono. Przypomnij sie na pw to dam namiar
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Łazik
Posty: 4
Rejestracja: 13 lut 15, 17:26
BMW: e46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#13

Post autor: Łazik »

Zibi dziękuję za namiary, trochę poszperałem i trochę poczytałem u nas jeszcze tu i chyba temat podejmę poprzez ustawienie najpierw geometrii na obecnych zasobach, bo może to wystarczy do osiągnięcia nirvany :Yahoo!:

Z ciekawych wieści to też dostałem kontakt do Auto Geometria Schubert Wacław - ponoć gościu tani nie jest, ale pedant, od wielu lat zajmuje się tematem i robi nie tylko "codzienne" pojazdy...
Sprawdzimy :D

Dziś 1 kwietnia....

niezupełnie świadom tego faktu, lecz jednak wiedziony nieodpartą potrzebą kombinowania i szukania wsparcia w temacie szeroko pojętej poprawy trakcji, upojony samoświadomą myślą - "przecież ile takie coś może kosztować w ASO toto...?" wybrałem się ze słuchawką telefonu w "podróż słowną" do Cream de la Cream, Top of the Top polskiego rynku ASO BMW - czyli do sławnego Fus-a.

:spam: Dygresja mała - wiem że od nazwiska nazwa pochodzi, ale może to moc sprawcza słowa... może dlatego w opowieściach wątek o tej firmie krąży właśnie "wokół dna"...niekoniecznie szklanki tudzież filiżanki ...? Fizjonomy by miały badanie nad tematem zapewne :unknown:

Ale powracając do tematu...dzwonię...przebijam się mozolnie do serwisu mechanicznego, konsultant przemiłym głosem oznajmia, że wycena "z grubsza" jest ciężka do zrobienia, bo nie wiedzą, ile rzeczy będzie do zrobienia przy zawieszeniu najpierw.
- Słusznie prawi - myślę sobie i oznajmiam z nieskrywaną dumą, że gumy mam sprawdzone, wymienione i założone :twisted: i na kole i tam, pod spodem (tuleje wahacza, gumy stabilizatora ite pe).
To sytuacja stała się klarowna jak widok na Połoninę w przepiękny wiek!

Jest wyrok!

Pan poinformował mnie, że geometria będzie kosztować.... UWAGA.... taaadadadadadammmm


900 zł polskich !!!

450 zł za sprawdzenie geometrii i 450 zł za ustawienie!!! SIC!

Myślę sobie - WTF? Co oni tam mają kody do Quake do wpisania czy po tym dają komplet opon na ośkę...? Oczywiście pytam grzecznie, czy aby w godzinach pracy irlandzkiej herbatki nie było i żeby Pan mnie przełączył do kogoś, kto to robi, żeby powiedział czy złotych śrub nie wkładają w zawias, bo potem przybysze z dalekiego kraju mi furę rozkręcą w przypływie potrzeb stomatologiczno-dentystycznych! Po krótkiej rozmowie sam Pan przyznał, że za cholere nie wie dlaczego toto kosztuje 900 zł i że chyba sam by nie zapłacił :lol: MEGA :lol:

A może to wszystko to fake... ? Dziś przecież prima aprilis...


Ps 2 Dzwoniłem też do Rawskiego - tam geometria kosztuje równo 369 zł (jedno, pojedyncze 369!:) - jakby ktoś reflektował, to proszę powiedzieć, że taką cenę ustaliliście z Panią Emilią - bardzo fajną babką! :)
morcine
Bywalec forum
Posty: 130
Rejestracja: 12 sie 13, 20:54
BMW: e46 320d swap 330i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Sosnowiec

#14

Post autor: morcine »

Mega ceny :( ja za pełną geometrię przód i tył zapłaciłem 180zl a po konsultacji ze znajomym wyszło ze jeszcze przepłaciłem bo innym miejscu biorą 147zl.
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#15

Post autor: zibi_j1 »

czekam na info jak przebiegła akcja ustawianie geometrii. czy obciążali auto, czy mieli klucz do ustawienia kątów z przodu itd. Czeka mnie to pod koniec tego, lub na początku przyszłego tygodnia. Fajnie ja byś przetarł szlak :D
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#16

Post autor: adamusiek »

ja w tym tygodniu planuję zakup opon na lato i udam się na zrobienie ewentualnej zbieżności ;)
po tym zabiegu mogę zdać relację co i jak ;)
waldek1978
Przyjaciel forum
Posty: 1499
Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
BMW: E90
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: Toruń

#17

Post autor: waldek1978 »

Ja robiłem geometrię w listopadzie, koszt 250,00 zł. Jest gitara!

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Łazik
Posty: 4
Rejestracja: 13 lut 15, 17:26
BMW: e46 330i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#18

Post autor: Łazik »

Ok, już mogę wyłożyć materii nieco, ponieważ właśnie w poniedziałek byłem na geometrii.

Byłem u Auto Geometria Schubert - teraz prowadzi to syn, bodaj Wojtek.

Pan fachowo podszedł do sprawy, dobry sprzęt, klucze jak trzeba, ciężarów też natachał sporo, ustawiał i sprawdzał na bieżąco wszystko, punkty i położenie głowic, poziomowanie.
Sprawdził wszystko, nawet wyregulował rozpórkę i dobrze dokręcił.

Ogólnie dzięki temu też po wydrukach doszedłem, że auto w niemal fabrycznej kondycji jesli chodzi o parametry geometrii - co mnie chyba najbardziej ucieszyło! :Yahoo!:
Całość = 260 zł brutto - uważam za rozsądną cenę jak za taką usługę.

Auto prowadzi się o niebo lepiej!
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#19

Post autor: zibi_j1 »

Ja też po takiej geometrii. Jest super:) 205 zzprzodu i bajka. jaką masz rozpórkę? Napisz mi pw zeby nie smiecic.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
cruzier
Bywalec forum
Posty: 52
Rejestracja: 14 kwie 13, 13:29
BMW: e46 318i N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Czestochowa

#20

Post autor: cruzier »

Witam!
Ponieważ nie chcę zakładać nowego tematu - bardzo proszę kolegów o pomoc.

Posiadam felgi 17". Nabyłem je ze swoim samochodem 318i.
Felgi mają oznaczenia:
BMW 6 789 140
MOLD-1 >ALSi7<
7,5Jx17 EH2+IS34
CHINA Dicastal
20B5182

Obrazek

Obecnie na nich założone są opony 225/50/17 zimówki a samochód stoi na 16-calowych stalowych felgach też z oponami zimowymi 205/55/16 ( jeździ mi się bardzo dobrze).

Moje pytanie dotyczy ów 17-stek?
Czy sprzedawać te 17" - choć nei ukrywam, że mi szkoda bo są ładne i kupić 16"?
Jeśli stanowczo nie sprzedawać ( bo zrobię sobie kuku) to jakie opony założyć na nie. Chcę aby mnie nie woziło po koleinach ( wiem, że opony 225 prowadzają - jeździłem kiedyś na takich). Bardzo proszę o mądrą poradę.

pozdrawiam
E46 320i M54B22 '04 --->A4 B7 2.0 TDI BPW '06 --->E46 318i N42B20 '03
SPRZEDAM swoje e46
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Koła, czyli felgi i opony”