[2001+] Wersje silnikowe i poszukiwania
- Sperr
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 paź 18, 19:43
- BMW: żółto-czerwony Solaris
- Rok produkcji: 1410
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warschau
Miałem się podpinać pod inny temat, ale nie chcę się wcinać ze swoimi pytaniami skoro chłop już szuka konkretnych modeli.
Moje doświadczenie z BMW jest znikome, podobnie z kupnem używanego auta, ale kiedyś trzeba wyjść ze strefy komfortu i wprowadzić trochę zmian w życiu. Czytam fora, Bimmer wiki i oglądam filmy tematyczne na YT żeby jak najbardziej zapoznać się z tym modelem i zminimalizować ryzyko wbicia się na minę.
Wymagania, które sobie postawiłem to tradycyjnie dobry stan utrzymania i możliwie niski przebieg. Z tych realnych to buda sedan, silnik benzynowy, manualna skrzynia biegów i tutaj zaczyna się finezja. Standardowo pod maską chciałbym mieć R6 nie tylko ze względu na moc, ale z tego co wyczytałem też stabilność. Widziałem wiele pochlebnych opinii o M52TUB28, ale biorąc pod uwagę, że to silniki przedliftowe to skreśliłem je ze swoich wyszukiwań głównie przez to, że te samochody mają już 20 lat.
Stoję między M54B22, M54B25 i M54B30. Początkowo uwzglęniałem B22 biorąc pod uwagę fakt, że chcę przesiąść się ze 120-konnego Mondeo, więc 400 kg mniej wagi, 170 koni i RWD pewnie urwą mi głowę, ale gdzieś wyczytałem, że o wiele bardziej "pancerne" są B25 i B30. Mój budżet to w obecnej chwili 30.000 zł (wiadomo nie zależy mi na wydaniu ostatniego grosza, ale oswoiłem się z myślą, że +/- 25.000 będę musiał wyłożyć), więc uznałem, że jak już się za to brać to porządnie i celować w mocniejszy silnik, bo i frajdy więcej, a jak ma być wytrzymalszy to jeszcze lepiej. Zadawałem kiedyś pytanie dotyczące M54 i dowiedziałem się, że bolączką są pierścienie tak więc chcę opracować wszystkie czarne scenariusze. Katem samochodowym nie jestem, robię w roku maksymalnie 3000 km tylko, że dużo stoję w stołecznych korkach. Na obecną chwilę wynajmuję garaż, więc przez większość czasu bolid nie będzie stał na ulicy, a też na serwis i generalną opiekę nie poskąpię groszem jeżeli ma to oznaczać, że auto będzie zdrowe.
Moją największą bolączką jest to, że ze znajomych większość porusza się ZTM-owskimi Solarisami, a o BMW wiedzą tylko tyle, że to auto dresiarni. Już od dobrego roku przeglądam regularnie serwisy aukcyjne tylko, że po założeniu filtrów z 2500 wyników dostaję 10 i jest to trochę przytłaczające. Powoli zaczynam co raz poważniej rozmyślać nad zakupem auta w krajach niemieckojęzycznych, bądź krajach beneluksu tyle, że niemiecki jest u mnie na poziomie podstawowym, francuski na znikomym, a jedynie po angielsku jestem w stanie biegle prowadzić konwersację.
Moje doświadczenie z BMW jest znikome, podobnie z kupnem używanego auta, ale kiedyś trzeba wyjść ze strefy komfortu i wprowadzić trochę zmian w życiu. Czytam fora, Bimmer wiki i oglądam filmy tematyczne na YT żeby jak najbardziej zapoznać się z tym modelem i zminimalizować ryzyko wbicia się na minę.
Wymagania, które sobie postawiłem to tradycyjnie dobry stan utrzymania i możliwie niski przebieg. Z tych realnych to buda sedan, silnik benzynowy, manualna skrzynia biegów i tutaj zaczyna się finezja. Standardowo pod maską chciałbym mieć R6 nie tylko ze względu na moc, ale z tego co wyczytałem też stabilność. Widziałem wiele pochlebnych opinii o M52TUB28, ale biorąc pod uwagę, że to silniki przedliftowe to skreśliłem je ze swoich wyszukiwań głównie przez to, że te samochody mają już 20 lat.
Stoję między M54B22, M54B25 i M54B30. Początkowo uwzglęniałem B22 biorąc pod uwagę fakt, że chcę przesiąść się ze 120-konnego Mondeo, więc 400 kg mniej wagi, 170 koni i RWD pewnie urwą mi głowę, ale gdzieś wyczytałem, że o wiele bardziej "pancerne" są B25 i B30. Mój budżet to w obecnej chwili 30.000 zł (wiadomo nie zależy mi na wydaniu ostatniego grosza, ale oswoiłem się z myślą, że +/- 25.000 będę musiał wyłożyć), więc uznałem, że jak już się za to brać to porządnie i celować w mocniejszy silnik, bo i frajdy więcej, a jak ma być wytrzymalszy to jeszcze lepiej. Zadawałem kiedyś pytanie dotyczące M54 i dowiedziałem się, że bolączką są pierścienie tak więc chcę opracować wszystkie czarne scenariusze. Katem samochodowym nie jestem, robię w roku maksymalnie 3000 km tylko, że dużo stoję w stołecznych korkach. Na obecną chwilę wynajmuję garaż, więc przez większość czasu bolid nie będzie stał na ulicy, a też na serwis i generalną opiekę nie poskąpię groszem jeżeli ma to oznaczać, że auto będzie zdrowe.
Moją największą bolączką jest to, że ze znajomych większość porusza się ZTM-owskimi Solarisami, a o BMW wiedzą tylko tyle, że to auto dresiarni. Już od dobrego roku przeglądam regularnie serwisy aukcyjne tylko, że po założeniu filtrów z 2500 wyników dostaję 10 i jest to trochę przytłaczające. Powoli zaczynam co raz poważniej rozmyślać nad zakupem auta w krajach niemieckojęzycznych, bądź krajach beneluksu tyle, że niemiecki jest u mnie na poziomie podstawowym, francuski na znikomym, a jedynie po angielsku jestem w stanie biegle prowadzić konwersację.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10310
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
M54b25/30 bardziej pancerny niż m54b22? Skąd taki wniosek? Konstrukcyjnie to to samo, po prostu b25 i b30 są bardziej zbliżone do siebie i to tyle, bolączki dokładnie te same. Przy tym budżecie to spokojnie szukaj 330i, musisz po prostu uzbroić się w cierpliwość, ponieważ większość egzemplarzy jest skrajnie wymęczonych.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1680
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
Nie wiem skąd twierdzenie, że niby M54B25 i B30 są "pancerniejsze". To prawie te same jednostki. Jeśli dobrze pamiętam, to M54B30 nie trzyma tak dobrze mocy jak chociażby M52TUB28. Do tego dochodzą wspomniane przez Ciebie już pierścienie olejowe. Jakbym miał kupować drugie E46, to szukałbym właśnie z M52TUB28.
Według mnie twierdzenie "polift lepszy, bo młodszy" jest nie do końca słuszne. Te auta i tak mają już kilkanaście lat i ten rok czy nawet kilka nie zrobi takiej różnicy, jak sposób w jaki ktoś o to auto dbał. Można trafić lepiej utrzymanego przedlifta, a zajechanego polifta. No chyba, że po prostu wizualnie podobają Ci się polifty, to nie ma o czym dyskutować.
Budżet masz bardzo spoko, spokojnie coś znajdziesz i zostanie Ci na serwis startowy itp.. Jako że szukasz sedana, a nie coupe, to jeszcze troszkę cena będzie niższa i nieco większe prawdopodobieństwo, że auto nie było katowane (ale z tym nie ma reguły). Myślę, że jak na spokojnie będziesz przeglądał ogłoszenia, w końcu trafisz coś dobrego i wartego uwagi.
Na koniec powiem tylko tyle. Nigdy nie kupuj auta po przebiegu. Auto kupuje się po stanie faktycznym, a nie cyferkach. Dla przeciętnego handlarza przebieg jest do negocjacji .
Według mnie twierdzenie "polift lepszy, bo młodszy" jest nie do końca słuszne. Te auta i tak mają już kilkanaście lat i ten rok czy nawet kilka nie zrobi takiej różnicy, jak sposób w jaki ktoś o to auto dbał. Można trafić lepiej utrzymanego przedlifta, a zajechanego polifta. No chyba, że po prostu wizualnie podobają Ci się polifty, to nie ma o czym dyskutować.
Budżet masz bardzo spoko, spokojnie coś znajdziesz i zostanie Ci na serwis startowy itp.. Jako że szukasz sedana, a nie coupe, to jeszcze troszkę cena będzie niższa i nieco większe prawdopodobieństwo, że auto nie było katowane (ale z tym nie ma reguły). Myślę, że jak na spokojnie będziesz przeglądał ogłoszenia, w końcu trafisz coś dobrego i wartego uwagi.
Na koniec powiem tylko tyle. Nigdy nie kupuj auta po przebiegu. Auto kupuje się po stanie faktycznym, a nie cyferkach. Dla przeciętnego handlarza przebieg jest do negocjacji .
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10310
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
nic dodać, nic ująć
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- Sperr
- Bywalec forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 paź 18, 19:43
- BMW: żółto-czerwony Solaris
- Rok produkcji: 1410
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warschau
Hmmm... konstrukcyjną wyższość B25/B30 nad B22 wyczytałem gdzieś w Internecie i tak mi zostało w głowie. Czy zatem padające pierścienie olejowe to domena wszystkich silników M54? W jaki sposób do tego dochodzi i czy są przed tym jakieś oznaki, że ich koniec się zbliża?
W przedliftach bardzo podobają mi się lampy przednie, a w kombinacji z tylnymi lampami poliftowymi szczególnie sedany wyglądają moim zdaniem genialnie. M52TUB28 brzmi naprawdę zachęcająco ale złapać dobrze utrzymanego przedlifta i to z tym silnikiem graniczy z cudem, więc dla komfortu zacząłem rozglądać się za 325 i 330 (fl). Przebiegiem za bardzo się nie sugeruję, bo wolę kupić 280,000 przejechane po autobahnach, aniżeli 180.000 przestane w korkach i przetoczone po polskich szosach. Sam mam Mondeo MK3 z przebiegiem nie przekraczającym jeszcze 170,000, ale poprzedni właściciel (z rodziny) tak je zaniedbywał, że na starcie ładowałem w ten samochód 3000 zł żeby tylko wyjechał z garażu o własnych siłach.
W przedliftach bardzo podobają mi się lampy przednie, a w kombinacji z tylnymi lampami poliftowymi szczególnie sedany wyglądają moim zdaniem genialnie. M52TUB28 brzmi naprawdę zachęcająco ale złapać dobrze utrzymanego przedlifta i to z tym silnikiem graniczy z cudem, więc dla komfortu zacząłem rozglądać się za 325 i 330 (fl). Przebiegiem za bardzo się nie sugeruję, bo wolę kupić 280,000 przejechane po autobahnach, aniżeli 180.000 przestane w korkach i przetoczone po polskich szosach. Sam mam Mondeo MK3 z przebiegiem nie przekraczającym jeszcze 170,000, ale poprzedni właściciel (z rodziny) tak je zaniedbywał, że na starcie ładowałem w ten samochód 3000 zł żeby tylko wyjechał z garażu o własnych siłach.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10310
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Tak, oczywiście nie każdego egzemplarza, ale niezależnie od pojemności.
Pobór oleju pod 1l/1000km i więcej, zapchane katalizatory.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 3 Odpowiedzi
- 3998 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 8 Odpowiedzi
- 3272 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: andpaw88
-
- 0 Odpowiedzi
- 817 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: MocarnyLechu
-
- 7 Odpowiedzi
- 1669 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 19 Odpowiedzi
- 9823 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 3 Odpowiedzi
- 1073 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 26 Odpowiedzi
- 7393 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 15 Odpowiedzi
- 3833 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: baton83