2 problemy centralny zamek i poziom paliwa
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 kwie 20, 20:31
- BMW: e46 320d 136hp
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: 123456
Witajcie
Jestem świeżym posiadaczem tego egzemplarza i powoli likwiduję problemy, ad meritum:
1. Poziom paliwa w baku - pokazuje niepoprawnie, ale od początku
Jechałem spokojnie, miałem zasięg na 300 km, pojechałem na zawrotkę (trochę bokiem ) i nagle zrobił się zasięg 120km i zaświeciła się rezerwa.
Jako że auto mam krótko i nie wiem jak się zachowuje to myk na stację i weszło 49l ON (wcześniej przy zasięgu 120km wchodziło ponad 60).
Test 6 z zegarów pokazuje 240000 czyli niby z prawej strony w baku problem. Omomierz na tym pływaku pokazuje 386Ohm, na lewym 240Ohm, po podłaczeniu sygnału z prawego pływaka do lewej wtyczki na zegarach poziom paliwa odczytuje. Wiązka teoretycznie ok (aczkolwiek oporność pływa 0,5Ohm-2,7Ohm co może sugerować uszkodzenie wiązki - gdzie typowo??). Pomiary przy zegarach na wtyczce pokazują poprawne oporności odnośnie części lewej i prawej.
2. równocześnie z powyższym problemem auto przestało reagować na pilota(kluczyk) przy próbie zakodowania (stacjka na poz 1 guzik otwierania, po chwili trzy razy zamykanie, zwolnienie otwierania) nie ma reakcji od strony centralnego zamka.
Być może to nie ma związku, ale kto wie
Kolejny etap to przeczyszczenie styków przy licznikach, module komfortu oraz przy pływaku. Oraz odpięcię akumulatora na około 30 min - efekt jest taki że centralny zamek nie działa wogule ani z pilota ani z zamka drzwi kierowcy ani z konsoli środkowej. Tylna klapa i szyba się nie otwiera(wczesniej działało) Szyby działają poprawnie, i cała reszta takoż.
Czy moduł komfortu ma wpływ na wskazania paliwa??
Czy przy odpięciu aku jest jakaś procedura podłaczania którą przeoczyłem??
Jak żyć ?:)
Jestem świeżym posiadaczem tego egzemplarza i powoli likwiduję problemy, ad meritum:
1. Poziom paliwa w baku - pokazuje niepoprawnie, ale od początku
Jechałem spokojnie, miałem zasięg na 300 km, pojechałem na zawrotkę (trochę bokiem ) i nagle zrobił się zasięg 120km i zaświeciła się rezerwa.
Jako że auto mam krótko i nie wiem jak się zachowuje to myk na stację i weszło 49l ON (wcześniej przy zasięgu 120km wchodziło ponad 60).
Test 6 z zegarów pokazuje 240000 czyli niby z prawej strony w baku problem. Omomierz na tym pływaku pokazuje 386Ohm, na lewym 240Ohm, po podłaczeniu sygnału z prawego pływaka do lewej wtyczki na zegarach poziom paliwa odczytuje. Wiązka teoretycznie ok (aczkolwiek oporność pływa 0,5Ohm-2,7Ohm co może sugerować uszkodzenie wiązki - gdzie typowo??). Pomiary przy zegarach na wtyczce pokazują poprawne oporności odnośnie części lewej i prawej.
2. równocześnie z powyższym problemem auto przestało reagować na pilota(kluczyk) przy próbie zakodowania (stacjka na poz 1 guzik otwierania, po chwili trzy razy zamykanie, zwolnienie otwierania) nie ma reakcji od strony centralnego zamka.
Być może to nie ma związku, ale kto wie
Kolejny etap to przeczyszczenie styków przy licznikach, module komfortu oraz przy pływaku. Oraz odpięcię akumulatora na około 30 min - efekt jest taki że centralny zamek nie działa wogule ani z pilota ani z zamka drzwi kierowcy ani z konsoli środkowej. Tylna klapa i szyba się nie otwiera(wczesniej działało) Szyby działają poprawnie, i cała reszta takoż.
Czy moduł komfortu ma wpływ na wskazania paliwa??
Czy przy odpięciu aku jest jakaś procedura podłaczania którą przeoczyłem??
Jak żyć ?:)
- scghost
- Bywalec forum
- Posty: 7215
- Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
- BMW: 320i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Krakow
- VIN: CF26066
- Lokalizacja: Kraków
wiazki w starych bmw sa na tyle dobrej jakosci ze same z siebie sie nie uszkadzaja
w zasadzie zdarza sie to tylko, jesli auto mialo przygode albo ktos cos kombinowal
wiazka pompy tez nie ma zadnego 'typowego' miejsca
zastanawiam sie, czy tutaj to nie bedzie cos z samymi zegarami
piszesz ze podlaczyles sygnal z prawego plywaka do lewej wtyczki... a probowales odwrotnie?
odrazu bedzie widac czy cokolwiek pokazuje w tescie 6
w zasadzie zdarza sie to tylko, jesli auto mialo przygode albo ktos cos kombinowal
wiazka pompy tez nie ma zadnego 'typowego' miejsca
zastanawiam sie, czy tutaj to nie bedzie cos z samymi zegarami
piszesz ze podlaczyles sygnal z prawego plywaka do lewej wtyczki... a probowales odwrotnie?
odrazu bedzie widac czy cokolwiek pokazuje w tescie 6
nie ma
nie ma
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 kwie 20, 20:31
- BMW: e46 320d 136hp
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: 123456
No jasne, tylko auto ma 20 lat więc nigdy nie wiadomo, a auto mam kilka dni więc jedna wielka niewiadomawiazki w starych bmw sa na tyle dobrej jakosci ze same z siebie sie nie uszkadzaja
w zasadzie zdarza sie to tylko, jesli auto mialo przygode albo ktos cos kombinowal
wiazka pompy tez nie ma zadnego 'typowego' miejsca
Odwrotnie oczywiście też podłączałem i z prawej strony cały czas 000zastanawiam sie, czy tutaj to nie bedzie cos z samymi zegarami
piszesz ze podlaczyles sygnal z prawego plywaka do lewej wtyczki... a probowales odwrotnie?
odrazu bedzie widac czy cokolwiek pokazuje w tescie 6
Pytanie jeszcze czy kable od pływaka do zegarów idą bezpośrednio, czy nie sa gdzieś łączone, ewentualnie jakiś sterownik po drodze jeszcze, przekaźnik??
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 kwie 20, 20:31
- BMW: e46 320d 136hp
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: 123456
Poziom paliwa naprawił się sam, ale nie do końca.
Wskazówka pokazuje poprawnie, ale:
Test z zegarów:
__ 6 . 0 -> 091000 (czyli nie czyta prawego pływaka??)
__ 6 . 1 -> __0091 (czyli poziom z lewego odczytany znowu ??)
2_6.2 -> 0394 (tu jest suma paliwa, w sumie by się zgadzało, wskaźnik się wychylił na 5/8)
Co mnie niepokoi to 6.0 i 6.1 Nie powinny być inne odczyty??
Wskazówka pokazuje poprawnie, ale:
Test z zegarów:
__ 6 . 0 -> 091000 (czyli nie czyta prawego pływaka??)
__ 6 . 1 -> __0091 (czyli poziom z lewego odczytany znowu ??)
2_6.2 -> 0394 (tu jest suma paliwa, w sumie by się zgadzało, wskaźnik się wychylił na 5/8)
Co mnie niepokoi to 6.0 i 6.1 Nie powinny być inne odczyty??
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10344
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
6.0 to poziom paliwa dla lewego i prawego czujnika (tu brak wskazania z prawego)
6.1 to suma wartości z testu 6.0
6.2 to wwartość wyświetlana na zegrach
6.1 to suma wartości z testu 6.0
6.2 to wwartość wyświetlana na zegrach
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 kwie 20, 20:31
- BMW: e46 320d 136hp
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: 123456
No ale tu jakby nie mierzy, dlaczego ?? I dlaczego pokazuje poprawnie ilość litrów, zasięg...maniek21112 pisze: ↑28 kwie 20, 21:47 6.0 to poziom paliwa dla lewego i prawego czujnika (tu brak wskazania z prawego)
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10344
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Nie mierzy, ponieważ nie działa wskaźnik poziomu w prawej komorze.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 27 kwie 20, 20:31
- BMW: e46 320d 136hp
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Kraków
- VIN: 123456
No własnie biorąc pod uwagę wskazanie poziomu paliwa na zegarach oraz test menu 6 -> 2_6.2 wygląda że mierzy...maniek21112 pisze: ↑28 kwie 20, 22:01 Nie mierzy, ponieważ nie działa wskaźnik poziomu w prawej komorze.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10344
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Przecież wskazówka nie będzie latać w prawo i lewo co sekundę, coś ewidentnie zacina się biorąc pod uwagę to co napisałeś w pierwszym poście.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 2810 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariusz_E46
-
- 7 Odpowiedzi
- 3294 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dawid_97
-
- 0 Odpowiedzi
- 549 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: borysek282
-
- 1 Odpowiedzi
- 855 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 1776 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 0 Odpowiedzi
- 1031 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Krystek319
-
- 12 Odpowiedzi
- 2739 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KarolM54
-
- 0 Odpowiedzi
- 784 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: potok9797
-
- 3 Odpowiedzi
- 3727 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 1983 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando