2.0d Panewki czy koło pasowe?

Kr91is
Posty: 3
Rejestracja: 14 maja 17, 19:04
BMW: BMW E46 2.0d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto:

#1

Post autor: Kr91is »

Witam.
Mój problem polega na tym że podczas jazdy (70-50km/h) usłyszałem dziwne stukanie pod maską na początku wydawało się jakby to osłona silnika odpadła albo tłumik lub tym podobne, wtedy dodałem lekko gazu, wtedy na krótki moment wszytsko wróciło do normy, lecz po 20-30m silnik zgasł wtedy na luzie dotoczyłem się na pobocze. Gdy już się zatrzymałem, chciałem odpalić silnik i nie było żadnej reakcji na przekręcenie kluczyka, dopiero po paru min silnik odpalił ale już nie pracował normalnie. Silnik co prawda odpalał na pierwsze przekręcenie rozrusznika, ale było słychać te dziwne stukanie, paski piszczały, obroty falowały, jakby zaraz silnik miał zgasić, pod dodaniu gazu już nie miał problemu z tym aby miał za chwiłe zgasić, ale stukanie i paski dalej popiskiwały.

Mam teraz do Was pytanie czy jak przekręci się panewka, to słychać popisywanie pasków klinowych, i jak to będzie panewka jak to naprawić, kupić nową, używaną dorobić tą jedną jak w ogóle sprawdzić ich stan (przez misę olejową) co z wałem korbowym szlifować czy nie? Silnik przed tym zdarzeniem chodził naprawdę fajnie nie było problemu z dziwną pracą i nie zanosiło na to żeby panewki się przekręciły.

BMW E46 2.0d 150ps (2002r)
Olej Castrol Edge gold (chyba 5w40, w chwili tego zdarzenie na pewno był w normie)
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#2

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Jak byś nagrał jak to hałasuje to by pomogło, miałem problem z kołem pasowym więc pewnie bym coś mógł powiedzieć. Jeśli to panewki to myślę że po zdjęciu misy i zakreceniu wałem powinno być widać.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Kr91is
Posty: 3
Rejestracja: 14 maja 17, 19:04
BMW: BMW E46 2.0d
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: podlaskie
Miasto:

#3

Post autor: Kr91is »

Diagnoza na warsztacie panewka wlazła a panewkę, teraz pytanie czy warto to naprawiać czy odrazu wstawiać wstawiać silnik, koszt wstawienia całego ilnika 1100zł, goły słupek 2000zł.
W warsztacie powiedzieli że w 4000zł się zmieścimy ze wszystkim, uszczelki, oleje itp.
N___________
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 1 paź 15, 9:09
BMW: E46 320d
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: N___________ »

Ja już parę razy nad tym myślałem, nie lepiej było by kupić Anglika w cenie około 4k i mieć do tego od groma gratów które można sprzedać lub wykorzystać? Kupując sam słupek też trochę się ryzykuje.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#5

Post autor: rafał18 »

Kr91is pisze:Diagnoza na warsztacie panewka wlazła a panewkę, teraz pytanie czy warto to naprawiać czy odrazu wstawiać wstawiać silnik, koszt wstawienia całego ilnika 1100zł, goły słupek 2000zł.
W warsztacie powiedzieli że w 4000zł się zmieścimy ze wszystkim, uszczelki, oleje itp.
zdjeli miske i panewki?
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”