2.0d Panewki czy koło pasowe?
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 maja 17, 19:04
- BMW: BMW E46 2.0d
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto:
Witam.
Mój problem polega na tym że podczas jazdy (70-50km/h) usłyszałem dziwne stukanie pod maską na początku wydawało się jakby to osłona silnika odpadła albo tłumik lub tym podobne, wtedy dodałem lekko gazu, wtedy na krótki moment wszytsko wróciło do normy, lecz po 20-30m silnik zgasł wtedy na luzie dotoczyłem się na pobocze. Gdy już się zatrzymałem, chciałem odpalić silnik i nie było żadnej reakcji na przekręcenie kluczyka, dopiero po paru min silnik odpalił ale już nie pracował normalnie. Silnik co prawda odpalał na pierwsze przekręcenie rozrusznika, ale było słychać te dziwne stukanie, paski piszczały, obroty falowały, jakby zaraz silnik miał zgasić, pod dodaniu gazu już nie miał problemu z tym aby miał za chwiłe zgasić, ale stukanie i paski dalej popiskiwały.
Mam teraz do Was pytanie czy jak przekręci się panewka, to słychać popisywanie pasków klinowych, i jak to będzie panewka jak to naprawić, kupić nową, używaną dorobić tą jedną jak w ogóle sprawdzić ich stan (przez misę olejową) co z wałem korbowym szlifować czy nie? Silnik przed tym zdarzeniem chodził naprawdę fajnie nie było problemu z dziwną pracą i nie zanosiło na to żeby panewki się przekręciły.
BMW E46 2.0d 150ps (2002r)
Olej Castrol Edge gold (chyba 5w40, w chwili tego zdarzenie na pewno był w normie)
Mój problem polega na tym że podczas jazdy (70-50km/h) usłyszałem dziwne stukanie pod maską na początku wydawało się jakby to osłona silnika odpadła albo tłumik lub tym podobne, wtedy dodałem lekko gazu, wtedy na krótki moment wszytsko wróciło do normy, lecz po 20-30m silnik zgasł wtedy na luzie dotoczyłem się na pobocze. Gdy już się zatrzymałem, chciałem odpalić silnik i nie było żadnej reakcji na przekręcenie kluczyka, dopiero po paru min silnik odpalił ale już nie pracował normalnie. Silnik co prawda odpalał na pierwsze przekręcenie rozrusznika, ale było słychać te dziwne stukanie, paski piszczały, obroty falowały, jakby zaraz silnik miał zgasić, pod dodaniu gazu już nie miał problemu z tym aby miał za chwiłe zgasić, ale stukanie i paski dalej popiskiwały.
Mam teraz do Was pytanie czy jak przekręci się panewka, to słychać popisywanie pasków klinowych, i jak to będzie panewka jak to naprawić, kupić nową, używaną dorobić tą jedną jak w ogóle sprawdzić ich stan (przez misę olejową) co z wałem korbowym szlifować czy nie? Silnik przed tym zdarzeniem chodził naprawdę fajnie nie było problemu z dziwną pracą i nie zanosiło na to żeby panewki się przekręciły.
BMW E46 2.0d 150ps (2002r)
Olej Castrol Edge gold (chyba 5w40, w chwili tego zdarzenie na pewno był w normie)
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Jak byś nagrał jak to hałasuje to by pomogło, miałem problem z kołem pasowym więc pewnie bym coś mógł powiedzieć. Jeśli to panewki to myślę że po zdjęciu misy i zakreceniu wałem powinno być widać.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 maja 17, 19:04
- BMW: BMW E46 2.0d
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: podlaskie
- Miasto:
Diagnoza na warsztacie panewka wlazła a panewkę, teraz pytanie czy warto to naprawiać czy odrazu wstawiać wstawiać silnik, koszt wstawienia całego ilnika 1100zł, goły słupek 2000zł.
W warsztacie powiedzieli że w 4000zł się zmieścimy ze wszystkim, uszczelki, oleje itp.
W warsztacie powiedzieli że w 4000zł się zmieścimy ze wszystkim, uszczelki, oleje itp.
-
- Bywalec forum
- Posty: 76
- Rejestracja: 1 paź 15, 9:09
- BMW: E46 320d
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Ja już parę razy nad tym myślałem, nie lepiej było by kupić Anglika w cenie około 4k i mieć do tego od groma gratów które można sprzedać lub wykorzystać? Kupując sam słupek też trochę się ryzykuje.
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
zdjeli miske i panewki?Kr91is pisze:Diagnoza na warsztacie panewka wlazła a panewkę, teraz pytanie czy warto to naprawiać czy odrazu wstawiać wstawiać silnik, koszt wstawienia całego ilnika 1100zł, goły słupek 2000zł.
W warsztacie powiedzieli że w 4000zł się zmieścimy ze wszystkim, uszczelki, oleje itp.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 1 Odpowiedzi
- 1641 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 2323 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Marcin K
-
- 10 Odpowiedzi
- 3122 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 0 Odpowiedzi
- 541 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Niedostepny363
-
- 1 Odpowiedzi
- 1300 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: IksDe
-
- 17 Odpowiedzi
- 7626 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: michalos7
-
- 3 Odpowiedzi
- 1012 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Damii92r
-
- 1 Odpowiedzi
- 1357 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 925 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maje222
-
- 5 Odpowiedzi
- 10229 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dobrodziej_1983