2.0 M47 problemy z odpalaniem, dymi, falują obroty.

matevrs
Posty: 7
Rejestracja: 13 lut 13, 20:39
BMW: E46 2.0d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: matevrs »

Witam.

Swoją E46 kupiłem jakiś czas temu z uszkodzonym silnikiem. Autko kupiłem w ramach "praktyk", bo mam być przyszłym mechanikiem, a w szkole praktyki nie nauczą...

Otóż. Autko miało ścięty klin na wale(Tłok z zaworem się nie spotkał :jestok: ) Wymieniłem klin na oryginalny z serwisu, autko poskładane na blokadach, ale nie wiedziałem jeszcze wtedy, ze pompę trzeba blokować ;)

Kupiłem czujnik zegarowy do ustawienia początku wtrysku, ustawiłem tak jak na pompie wybite 0,83. oczywiście trzymając GMP.
Poskładane do reszty, odpowietrzone, próba odpalenia i..

Bunia odpala na jakieś 2s z wielkim trudem, po ok 10s kręcenia i gaśnie. Jak już nawet odpali na 2sek to i tak nie reaguje na pedał gazu. Dopiero jak na plaku się ją przytrzyma z 30sek to później chodzi sama i nie gaśnie, ale.. Obroty falują, a w garażu jest tyle dymu jak by się paliło. Mogę nagrać filmik jak to wszystko wygląda.

Poszperałem w internecie i znalazłem, że takie objawy może dawać uszkodzony sterownik pompy wtryskowej. Pompę wyjąłem, sprawdziłem przy okazji, że tłoczek na pompie stał, to go rozruszałem i chodzi teraz ok i odwiozłem sterownik do naprawy. Dzisiaj odebrałem, poskręcałem z powrotem wszystko i dalej to samo.

Przy okazji INPA pokazała mi błąd 71 i 47. Muszę spisać z laptopa co One znaczyły, ale chodzi ogólnie o to, że nie ma synchronizacji z czujnikiem położenia wału, a czujnikiem na pompie :on:



Panowie wiem, że się rozpisałem trochę, ale chciałem przekazać wszystkie wiadomości jakie posiadam.

Może ktoś może mi jakoś pomóc? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#2

Post autor: xlc »

Jak dokladnie brzmialy te bledy?poprawnie zamontowales pompe ? Brak synchronizacji sugeruje zly montaz pompy a co za tym idzie problemy z odpaleniem :wink:
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
matevrs
Posty: 7
Rejestracja: 13 lut 13, 20:39
BMW: E46 2.0d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: matevrs »

źle zamontowana pompa? Tzn. jak?
Na 3 screenie widać, że nie pokazuje odczytu wartości początku wtrysku zmierzonego, dlaczego?
Screeny z INPY:
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Dzisiaj ustawiłem jeszcze raz pompę, okazało się, że źle ustawiłem.

Teraz autko pali od strzału, reraguje na pedał gazu, ale falują obroty strasznie i kopci jak stary jelcz, a nawet lepiej :)
matevrs
Posty: 7
Rejestracja: 13 lut 13, 20:39
BMW: E46 2.0d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: matevrs »

Kolejne wieści od Buni.

Okazało się, że był uszkodzony czujnik położenia wału i stąd wszystkie objawy. ( teraz pokazuje w INPIE i Disie zmierzony kat wtrysku) Potem ustawienie pompy dokładnie i becia już prawie jest zdrowa :)

Zostało mi już tylko dymienie, jest już o wiele mniejsze, ale jest. Typopo szary dym z rury gryzący w oczy..

Zastanawiam się.. Odma, przepływka, filterki podciśnieniowe, filtr paliwa?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#5

Post autor: GUMMISS »

Od odmy to by był zalany olejem z pod korka wlewu i na dojściu do turbinki, ja tak miałem :x Prędzej filterki podciśnienia turboooo. Jak kopci to mało tlenu ma, możesz też rozebrać dolot i wyczyścić, tak w ramach praktyki :wink: Przy okazji będzie widać czy turbo leje olivą w intercooler(patrz pierwsze moje zdanie, nie zawsze olej jest z turbo). Jeśli tak :shock: to masz powód zadymienia, i dość duże koszta....
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
matevrs
Posty: 7
Rejestracja: 13 lut 13, 20:39
BMW: E46 2.0d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#6

Post autor: matevrs »

Przerabiałem temat zalanego ic w Vel satisie 3.0 więc wiem co i jak :)

Zaraz idę do warsztatu działać, dzisiaj poczyszczę co mogę, a jutro wymienie ten filtr odmy i filtr paliwa, bo i tak wypada to zrobić. Jak rozbierałem Silnik to patrzyłem na turbo, że nie ma luzów, więc mam nadzieje, że to jednak nie to:)

Dam znać jutro jak sie sprawy potoczyły.

aa da się INPA zresetowac mape wtrysku? Bo w disie nie bardzo mogę dojść co i jak.
matevrs
Posty: 7
Rejestracja: 13 lut 13, 20:39
BMW: E46 2.0d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: matevrs »

Długo się nie odzywałem, ale nie miałem czasu na reanimacje bmw..

Wymieniłem filtr paliwa, czyściłem filterki podciśnień, czyściłem odme, a nawet przepływomierz.

Dalej to samo. Odpala od strzała, ma moc, ale kopci na siwo i gryzie w oczy od razu ten dym.
Pomyślałem, że może jednak źle ustawiona pompa, ale czy jej opóźnie, czy przyspiesze to i tak jest to samo.
Turbina jest sucha, oleju ani płynu nie ubywa.

Przy niedokręconym egr spaliny walą jak z wydechu. Mogę nagrać filmik jak to wygląda.
A od 1500-2000obr na biegu jałowym się dusi i nierównomiernie wchodzi w obroty, później już jest ok.

W zasadzie wychodzi na to, że pompa powiedziała :siema:

Przynajmniej mi się tak wydaje

Co o tym myślicie?
heward2
Posty: 1
Rejestracja: 31 sie 17, 19:49
BMW: e 46 320 d
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Tarnów

#8

Post autor: heward2 »

witam mam taki sam problem czy temat został rozwiązany z gory wielkie dzieki za info
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#9

Post autor: rafał18 »

Przeplywka do sprawdzenia i ustawienie pompy z DISem KTSem czy czyms takim.
Przy okazji ustawienie rozrządu do sprawdzenia
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Diesel”