2.0 M47 problemy z odpalaniem, dymi, falują obroty.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 lut 13, 20:39
- BMW: E46 2.0d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Witam.
Swoją E46 kupiłem jakiś czas temu z uszkodzonym silnikiem. Autko kupiłem w ramach "praktyk", bo mam być przyszłym mechanikiem, a w szkole praktyki nie nauczą...
Otóż. Autko miało ścięty klin na wale(Tłok z zaworem się nie spotkał ) Wymieniłem klin na oryginalny z serwisu, autko poskładane na blokadach, ale nie wiedziałem jeszcze wtedy, ze pompę trzeba blokować
Kupiłem czujnik zegarowy do ustawienia początku wtrysku, ustawiłem tak jak na pompie wybite 0,83. oczywiście trzymając GMP.
Poskładane do reszty, odpowietrzone, próba odpalenia i..
Bunia odpala na jakieś 2s z wielkim trudem, po ok 10s kręcenia i gaśnie. Jak już nawet odpali na 2sek to i tak nie reaguje na pedał gazu. Dopiero jak na plaku się ją przytrzyma z 30sek to później chodzi sama i nie gaśnie, ale.. Obroty falują, a w garażu jest tyle dymu jak by się paliło. Mogę nagrać filmik jak to wszystko wygląda.
Poszperałem w internecie i znalazłem, że takie objawy może dawać uszkodzony sterownik pompy wtryskowej. Pompę wyjąłem, sprawdziłem przy okazji, że tłoczek na pompie stał, to go rozruszałem i chodzi teraz ok i odwiozłem sterownik do naprawy. Dzisiaj odebrałem, poskręcałem z powrotem wszystko i dalej to samo.
Przy okazji INPA pokazała mi błąd 71 i 47. Muszę spisać z laptopa co One znaczyły, ale chodzi ogólnie o to, że nie ma synchronizacji z czujnikiem położenia wału, a czujnikiem na pompie
Panowie wiem, że się rozpisałem trochę, ale chciałem przekazać wszystkie wiadomości jakie posiadam.
Może ktoś może mi jakoś pomóc? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź
Swoją E46 kupiłem jakiś czas temu z uszkodzonym silnikiem. Autko kupiłem w ramach "praktyk", bo mam być przyszłym mechanikiem, a w szkole praktyki nie nauczą...
Otóż. Autko miało ścięty klin na wale(Tłok z zaworem się nie spotkał ) Wymieniłem klin na oryginalny z serwisu, autko poskładane na blokadach, ale nie wiedziałem jeszcze wtedy, ze pompę trzeba blokować
Kupiłem czujnik zegarowy do ustawienia początku wtrysku, ustawiłem tak jak na pompie wybite 0,83. oczywiście trzymając GMP.
Poskładane do reszty, odpowietrzone, próba odpalenia i..
Bunia odpala na jakieś 2s z wielkim trudem, po ok 10s kręcenia i gaśnie. Jak już nawet odpali na 2sek to i tak nie reaguje na pedał gazu. Dopiero jak na plaku się ją przytrzyma z 30sek to później chodzi sama i nie gaśnie, ale.. Obroty falują, a w garażu jest tyle dymu jak by się paliło. Mogę nagrać filmik jak to wszystko wygląda.
Poszperałem w internecie i znalazłem, że takie objawy może dawać uszkodzony sterownik pompy wtryskowej. Pompę wyjąłem, sprawdziłem przy okazji, że tłoczek na pompie stał, to go rozruszałem i chodzi teraz ok i odwiozłem sterownik do naprawy. Dzisiaj odebrałem, poskręcałem z powrotem wszystko i dalej to samo.
Przy okazji INPA pokazała mi błąd 71 i 47. Muszę spisać z laptopa co One znaczyły, ale chodzi ogólnie o to, że nie ma synchronizacji z czujnikiem położenia wału, a czujnikiem na pompie
Panowie wiem, że się rozpisałem trochę, ale chciałem przekazać wszystkie wiadomości jakie posiadam.
Może ktoś może mi jakoś pomóc? Pozdrawiam i czekam na odpowiedź
- xlc
- Bywalec forum
- Posty: 1168
- Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
- BMW: e46 320d(M47)
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Holandia/Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Maassluis/Radzionków
Jak dokladnie brzmialy te bledy?poprawnie zamontowales pompe ? Brak synchronizacji sugeruje zly montaz pompy a co za tym idzie problemy z odpaleniem
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 lut 13, 20:39
- BMW: E46 2.0d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
źle zamontowana pompa? Tzn. jak?
Na 3 screenie widać, że nie pokazuje odczytu wartości początku wtrysku zmierzonego, dlaczego?
Screeny z INPY:
Dzisiaj ustawiłem jeszcze raz pompę, okazało się, że źle ustawiłem.
Teraz autko pali od strzału, reraguje na pedał gazu, ale falują obroty strasznie i kopci jak stary jelcz, a nawet lepiej
Na 3 screenie widać, że nie pokazuje odczytu wartości początku wtrysku zmierzonego, dlaczego?
Screeny z INPY:
Dzisiaj ustawiłem jeszcze raz pompę, okazało się, że źle ustawiłem.
Teraz autko pali od strzału, reraguje na pedał gazu, ale falują obroty strasznie i kopci jak stary jelcz, a nawet lepiej
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 lut 13, 20:39
- BMW: E46 2.0d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Kolejne wieści od Buni.
Okazało się, że był uszkodzony czujnik położenia wału i stąd wszystkie objawy. ( teraz pokazuje w INPIE i Disie zmierzony kat wtrysku) Potem ustawienie pompy dokładnie i becia już prawie jest zdrowa
Zostało mi już tylko dymienie, jest już o wiele mniejsze, ale jest. Typopo szary dym z rury gryzący w oczy..
Zastanawiam się.. Odma, przepływka, filterki podciśnieniowe, filtr paliwa?
Okazało się, że był uszkodzony czujnik położenia wału i stąd wszystkie objawy. ( teraz pokazuje w INPIE i Disie zmierzony kat wtrysku) Potem ustawienie pompy dokładnie i becia już prawie jest zdrowa
Zostało mi już tylko dymienie, jest już o wiele mniejsze, ale jest. Typopo szary dym z rury gryzący w oczy..
Zastanawiam się.. Odma, przepływka, filterki podciśnieniowe, filtr paliwa?
- GUMMISS
- Przyjaciel forum
- Posty: 4024
- Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
- BMW: 318i Touring
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: brodnica
- Lokalizacja: Kawki
- Płeć:
Od odmy to by był zalany olejem z pod korka wlewu i na dojściu do turbinki, ja tak miałem Prędzej filterki podciśnienia turboooo. Jak kopci to mało tlenu ma, możesz też rozebrać dolot i wyczyścić, tak w ramach praktyki Przy okazji będzie widać czy turbo leje olivą w intercooler(patrz pierwsze moje zdanie, nie zawsze olej jest z turbo). Jeśli tak to masz powód zadymienia, i dość duże koszta....
Bo Możemy Więcej...
L W G
L W G
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 lut 13, 20:39
- BMW: E46 2.0d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Przerabiałem temat zalanego ic w Vel satisie 3.0 więc wiem co i jak
Zaraz idę do warsztatu działać, dzisiaj poczyszczę co mogę, a jutro wymienie ten filtr odmy i filtr paliwa, bo i tak wypada to zrobić. Jak rozbierałem Silnik to patrzyłem na turbo, że nie ma luzów, więc mam nadzieje, że to jednak nie to:)
Dam znać jutro jak sie sprawy potoczyły.
aa da się INPA zresetowac mape wtrysku? Bo w disie nie bardzo mogę dojść co i jak.
Zaraz idę do warsztatu działać, dzisiaj poczyszczę co mogę, a jutro wymienie ten filtr odmy i filtr paliwa, bo i tak wypada to zrobić. Jak rozbierałem Silnik to patrzyłem na turbo, że nie ma luzów, więc mam nadzieje, że to jednak nie to:)
Dam znać jutro jak sie sprawy potoczyły.
aa da się INPA zresetowac mape wtrysku? Bo w disie nie bardzo mogę dojść co i jak.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 13 lut 13, 20:39
- BMW: E46 2.0d
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
Długo się nie odzywałem, ale nie miałem czasu na reanimacje bmw..
Wymieniłem filtr paliwa, czyściłem filterki podciśnień, czyściłem odme, a nawet przepływomierz.
Dalej to samo. Odpala od strzała, ma moc, ale kopci na siwo i gryzie w oczy od razu ten dym.
Pomyślałem, że może jednak źle ustawiona pompa, ale czy jej opóźnie, czy przyspiesze to i tak jest to samo.
Turbina jest sucha, oleju ani płynu nie ubywa.
Przy niedokręconym egr spaliny walą jak z wydechu. Mogę nagrać filmik jak to wygląda.
A od 1500-2000obr na biegu jałowym się dusi i nierównomiernie wchodzi w obroty, później już jest ok.
W zasadzie wychodzi na to, że pompa powiedziała
Przynajmniej mi się tak wydaje
Co o tym myślicie?
Wymieniłem filtr paliwa, czyściłem filterki podciśnień, czyściłem odme, a nawet przepływomierz.
Dalej to samo. Odpala od strzała, ma moc, ale kopci na siwo i gryzie w oczy od razu ten dym.
Pomyślałem, że może jednak źle ustawiona pompa, ale czy jej opóźnie, czy przyspiesze to i tak jest to samo.
Turbina jest sucha, oleju ani płynu nie ubywa.
Przy niedokręconym egr spaliny walą jak z wydechu. Mogę nagrać filmik jak to wygląda.
A od 1500-2000obr na biegu jałowym się dusi i nierównomiernie wchodzi w obroty, później już jest ok.
W zasadzie wychodzi na to, że pompa powiedziała
Przynajmniej mi się tak wydaje
Co o tym myślicie?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 8 Odpowiedzi
- 1128 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bobek33
-
- 2 Odpowiedzi
- 2103 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: w0jta5
-
- 12 Odpowiedzi
- 2753 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Piotrekk91S
-
- 51 Odpowiedzi
- 19877 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kry517
-
- 1 Odpowiedzi
- 2841 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 2196 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 8 Odpowiedzi
- 2711 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Świeżake46
-
- 10 Odpowiedzi
- 2923 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 31 Odpowiedzi
- 4074 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: piterpogodynka
-
- 10 Odpowiedzi
- 3184 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: jurgen9712