[1999 316i] uszczelka podstawy filtra,odma,bialy osad, koniec z silnikiem?

mackowski777
Posty: 7
Rejestracja: 15 lis 16, 19:16
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#1

Post autor: mackowski777 »

Witam,
Mam problem z silnikiem. (1.9 benzyna) M43TUB19

Objawy;

Osad na bagnecie i korku - wczesniej kakaowy kolor, po wymianie oleju - bialy.
Wyciek z podstawy filtra (uszczelka wymieniana 2 m-ce temu)
Zeby sprawdzic olej trzeba niezle sie nasilowac zeby wyciagnac bagnet - zassany na maxa
4 termostaty w ciagu ostatnich 2 lat.

Czy to juz koniec silnika? Czytam, czytam i podejrzewam tez odme za silnikiem( pod filtrem kabinowym) Ale to tylko teoria niedoswiadczonego uzytkownika... pomocy :help:
Ostatnio zmieniony 15 lis 16, 21:54 przez mackowski777, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Popraw tytuł wątku zgodnie z regulaminem i zasadami.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#3

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Wymień prędko odmę a potem podstawę filtra a w ogóle to zrób to wszystko i będzie ok. Co do termostatu to trzeba szukać przyczyny.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#4

Post autor: mariryb »

A co sie stalo z termostatmi? Nie trzyamy temperatury czy przegrzewaly? Moze to jakies chinskie zamienniki?
Jeszdzisz na krotkich odcinkach? Moze silnik niedogrzany i jest maselko?
Co do podstawy to wymieniona uszczelka, a oringi na zaworku wzrotnym?
Albo oringi albo zle zmontowana uszczelka albo peknieta podstawa.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
mackowski777
Posty: 7
Rejestracja: 15 lis 16, 19:16
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#5

Post autor: mackowski777 »

mariryb

W termostatach pekaly plastikowe uchwyty. Ostatni kupiony MAHLE i jeszcze sie trzyma.

Uszczelka wymieniona z ze wszystkimi oringami. Przy rozbiorce syfu w srodku bylo co niemiara.

Przebiegi male do pracy 3km. Czytalem ze to norma z tym maslem w takich krotkich odcinkach.

Troche tego duzo na jeden raz i martwi mnie ze to koniec ...
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#6

Post autor: mariryb »

Mahle bedzie dobry. Kilka lat mialem w tym silniku i bez problemu.
A oringi kupiles oryginalne czy jakies na wymiar?

Zabieez panne jakąś na przejazdzke niedzielną. Zrob małą trase i powinno zniknąć masełko.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#7

Post autor: Dobrodziej_1983 »

mackowski777 pisze:mariryb

W termostatach pekaly plastikowe uchwyty. Ostatni kupiony MAHLE i jeszcze sie trzyma.

Uszczelka wymieniona z ze wszystkimi oringami. Przy rozbiorce syfu w srodku bylo co niemiara.

Przebiegi male do pracy 3km. Czytalem ze to norma z tym maslem w takich krotkich odcinkach.

Troche tego duzo na jeden raz i martwi mnie ze to koniec ...
Może masz zafajdany układ i trzeba wypłukać i zmienić płyn chłodzący..?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
mackowski777
Posty: 7
Rejestracja: 15 lis 16, 19:16
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#8

Post autor: mackowski777 »

Dobrodziej_1983 pisze:
mackowski777 pisze:mariryb

W termostatach pekaly plastikowe uchwyty. Ostatni kupiony MAHLE i jeszcze sie trzyma.

Uszczelka wymieniona z ze wszystkimi oringami. Przy rozbiorce syfu w srodku bylo co niemiara.

Przebiegi male do pracy 3km. Czytalem ze to norma z tym maslem w takich krotkich odcinkach.

Troche tego duzo na jeden raz i martwi mnie ze to koniec ...
Może masz zafajdany układ i trzeba wypłukać i zmienić płyn chłodzący..?
Plyn ma 2 m-ce sprawdzalem kolor ok, spalin nie czuc.
mackowski777
Posty: 7
Rejestracja: 15 lis 16, 19:16
BMW: e46
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#9

Post autor: mackowski777 »

mariryb pisze:Mahle bedzie dobry. Kilka lat mialem w tym silniku i bez problemu.
A oringi kupiles oryginalne czy jakies na wymiar?

Zabieez panne jakąś na przejazdzke niedzielną. Zrob małą trase i powinno zniknąć masełko.
Oringi dobieral mechanik.

Co do podstawy filtra to jak byla czysta tak jest, olej jest na bloku silnika. Szczerze mowiac to uszczelka tez koloru nie zmienila jakby miala gdzies puszczac...
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#10

Post autor: mariryb »

To moze z pokrywy rozrzadu?
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”