'12 F11 520d Touring Szczursona i Karoliny

Dział poświęcony wszystkim pozostałym modelom BMW
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1680
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#41

Post autor: Szczurson »

Nie, nie mierzyłem. Jeżdżę "dziadkowo", to może się nie pogną. Zimmermanna wybrałem, bo zarówno Maciek polecił na równi z ori, a na grupach ludzie też na nie nie narzekają. A dlaczego klocki Brembo? Po prostu były znacznie tańsze, a że w E46 miałem też Brembo, to czemu nie.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#42

Post autor: maniek21112 »

Pomiar bicia to podstawa, miałem oryginalną tarczę do e65, która miała 0,22 mm bicia. Kombinacje różnych producentów klocków i tarcz często obniżają skuteczność hamowania lub powodują nadmierne pylenie, stąd to pytanie. Miejmy nadzieję, że ten zestaw będzie sprawował się ok.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1680
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#43

Post autor: Szczurson »

Póki co hamulce działają, aczkolwiek zrobiłem raptem tylko kilkanaście kilometrów od wymiany, więc jeszcze się nawet dobrze nie dotarły. Jedyne co zauważyłem, to że farba ochronna z tarczy nie starła się tylko na średnicy około 1 cm od piasty, w prawym tylnym kole, tak jakby klocek nie dociskał cały równomiernie. Zobaczymy jak się sprawy będą miały jak trochę więcej kilometrów zrobię.

Dziś, korzystając z wolnego dnia i ładnej pogody, postanowiłem naprawić pewną "małą usterkę".

-tak wygląda ambientowe podświetlenie z przodu:
Obrazek

-a tak wyglądało z tyłu:
Obrazek

Jak pewnie widzicie, brakowało podświetlenia schowka, ale zamiast tego cały czas świeciła lampka oświetlająca wyjście z auta. Taka sytuacja miała miejsce z obu stron z tyłu. Tak więc zabrałem się za robotę.

-zaczynamy od odczepienia bocznej roletki, jeśli je mamy na wyposażeniu (tam są tylko zaczepy po bokach, schodzi dość prosto):
Obrazek

-następnie wyciągamy plastik za klamką (uważając przy tym, by podważać na samych końcach, żeby nie uszkodzić "światłowodu" od podświetlenia ambientowego) i odkręcamy jedyną śrubkę trzymającą tylne drzwi (w przednich jest jeszcze jedna pod dekorem):
Obrazek

-potem zostają już tylko spinki trzymające na około i otrzymujemy już dostęp do wszystkiego:
Obrazek

-o ile w lewych drzwiach nie dopatrzyłem się żadnych kombinacji (poza oczywiście zamienionymi kabelkami), to w prawych "nasi już byli" i skoro kabelek nie sięgał, to na pewno nie znaczyło, że źle coś podpinamy, tylko że trzeba go przedłużyć :fool: :
Obrazek

-po całym zabiegu wszystko już świeci jak należy:
Obrazek

W lewych drzwiach podświetlenie schowka świeci dość słabo, ale to temat na kiedyś. Może wystarczy diodę LED wymienić, ale to będę kombinował w przyszłości.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
marcus330d
Bywalec forum
Posty: 403
Rejestracja: 16 lis 19, 21:54
BMW: e46 330d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: PH94151
Płeć:

#44

Post autor: marcus330d »

Ta zielenina niepokojąca. Skąd to tam? Co ktoś tam szukał?
Może coś źle popodłączał, skoro słabej świeci, albo też gdzieś coś się zazieleniło
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1680
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#45

Post autor: Szczurson »

Ewidentnie ktoś tam był, bo "przedłużył" wiązkę. Ja to wszystko dokładnie oczyściłem, "przedłużenie" oczywiście usunąłem i podpiąłem jak należy. Rzecz w tym, że świeci słabiej z drugiej strony, tam gdzie sama wiązka wygląda na całkowicie nieruszaną :D.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7206
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#46

Post autor: scghost »

to podswietlenie chociaz gasnie jak odpalisz auto? :lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1680
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#47

Post autor: Szczurson »

scghost pisze: 5 maja 22, 9:54 to podswietlenie chociaz gasnie jak odpalisz auto? :lol:
Ten ambient? On się właśnie zapala jak jest zapłon włączony :D. Aczkolwiek chyba tylko w momencie gdy czujnik zmierzchu wyczuje, że jest ciemno (tak mi się wydaje). Za dnia tego w ogóle nie widać. W nocy też nie przeszkadza zupełnie.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1680
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#48

Post autor: Szczurson »

W piątek, w końcu, pierwszy raz od zakupu umyłem auto ręcznie :D. Myjnia bezdotykowa obok mnie oferuje możliwość mycia ręcznego pod warunkiem, że nie ma kolejki, tak więc skorzystałem :). Poniżej foto-relacja:

-najpierw mycie:
Obrazek
Obrazek

-a po myciu i wysuszeniu postanowiłem nałożyć wosk - dla spróbowania kupiłem SOFT99 Water Block Wax Gloss Type Pearl Metalic:
Obrazek

-na spokojnie, z przerwami, zeszły mi jakieś 4 godziny, więc skończyłem jak już było niemalże ciemno:
Obrazek

-oczywiście następnego dnia musiało już padać, więc można było sprawdzić jak wosk sobie radzi z wodą:
Obrazek

-dziś już na szczęście pogoda dopisała (tak, z tyłu mi się nie chciało go przecierać po deszczu, więc tam może być lekko brudny :evil: ):
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Robota trochę zajęła, czuć jednak różnicę w wielkości auta w stosunku do E46 w sedanie :D. Z efektu jestem bardzo zadowolony. Może nie jest to aż tak widoczna różnica jaką miałem w poprzedniku, ale tam miałem wosk Poorboy'a, który lekko zmieniał kolor lakieru (no i ładnie pachniał gumą balonową). Ten wosk nie pachnie, a wręcz śmierdzi, ale nie po to go kupiłem, żeby go wąchać, tylko żeby ładnie odpychał wodę. W sumie dopiero pracując nad tym lakierem zauważyłem ile niedoskonałości na nim było - odprysków, rysek itp. Co jak co odcienie szarości dobrze maskują wszelkie niedoskonałości :). I tak, wiem, że porządnie robiąc to trzeba by go po myciu dobrze wyglinkować, ale nie miałem na to ochoty.

-a to zestaw którego użyłem (w sumie to kupiłem ADBL w ramach testu):
Obrazek

Z szamponu jestem zadowolony, delikatnie pachnie colą (chociaż znacznie mniej wyczuwalny zapach niż truskawka od Shiny Garage), tak samo z Tar and Glue Removal, który idealnie usunął pozostałości po jednej z nalepek na tylnej klapie (jabłuszko ciągle czeka, żeby je usunąć). Quick Detailera jeszcze nie testowałem, tak samo jak APC (to kupiłem głównie żeby sprawdzić jak sobie poradzi np. z relingami dachowymi albo chromami). O wnętrzu będzie w innym czasie, w innym poście.

Z innych rzeczy, to od jakiegoś czasu ubywa mi powolutku płynu chłodniczego - mniej więcej 1/2 między minimum a maksimum w zbiorniczku wyrównawczym na 600-700 km (a więc nie jakiś super duży wyciek). Przeglądnąłem wszystko pod maską, ale nie udało mi się zlokalizować źródła ubytku. Obawiając się, że może to być felerna chłodniczka EGR, oddałem auto na jej sprawdzenie, ale okazało się, że jest szczelna i w bardzo dobrym stanie. Tak więc, póki co "jeżdżę i obserwuję", aczkolwiek czeka mnie odszukanie przyczyny tak czy siak.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1680
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#49

Post autor: Szczurson »

Czas najwyższy na update, bo dawno nie było żadnego. Auto jeździ super i bez problemów pokonuje kolejne kilometry przy okazji paląc (według mnie) stosunkowo niewiele jak na swoją masę 1,8 tony. Średnie spalanie od zakupu liczone z dystrybutora to 7,74 l / 100 km, gdzie jakieś 60-65% było zrobione w trasach, a reszta po mieście.

Jak jesteśmy przy trasach, to w wakacje wybraliśmy się na małe zwiedzanie. Trasa 971 km Częstochowa - Toruń - Poznań - Częstochowa - Kraków na jednym baku. Spalanie 6,64 l / 100 km (realne, komputer zaniża jednak troszkę :)). Do tego to auto nadaje się idealnie.

-wynik zaraz po dotarciu do Krakowa (tankowałem wracając, stąd te dodatkowe 6 km):
Obrazek

Po pielęgnacji z zewnątrz przyszedł czas na zajęcie się wnętrzem. Wyprałem wszystkie wykładziny w aucie, wraz z boczkami bagażnika i chodniczkami. Jak widać na zdjęciach, niektóre miejsca były na prawdę tragiczne, zalane jakimś sokiem owocowym, albo czymś podobnym. Nie wszystko udało mi się doczyścić w 100%, ale efekt i tak jest bardzo zadowalający. Całość prac zajęła by pewnie razem z jeden dzień, ale ja to robiłem na 3 razy, bo za każdym razem pogoda się magicznie psuła i deszcz mnie przeganiał :unknown: . Do czyszczenia użyłem środka Tenzi do tapicerek rozcieńczonego z wodą, który rozpylony szorowałem szczotką do tapicerki. Potem już tylko pranie / płukanie za pomocą czystej wody i odkurzacza piorącego. Poniżej kilka zdjęć z przebiegu prac.

-tak wyglądało wnętrze przed przystąpieniem do prac:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

-a tak prezentuje się obecnie:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dzisiaj poprawiłem kolejną małą, aczkolwiek irytującą mnie rzecz, a mianowicie podświetlenie po otwarciu drzwi. To które było (chyba modyfikowane już kiedyś przez kogoś) dawało jakieś dziwne rozlane kształty. Zakładam, że miało to być logo BMW, ale zupełnie go już nie przypominało, więc zamówiłem komplet LEDowych "lampek" i wymieniłem. Teraz jestem zadowolony :).

-takie kształty były przed (trzeba powiększyć by zobaczyć to o czym pisałem):
Obrazek
Obrazek

-teraz jest wszystko pięknie:
Obrazek
Obrazek

-cały czas odkrywam kolejne ficzery:
Obrazek

Obecnie auto czeka w najbliższych tygodniach serwis olejowo-filtrowy. Przy okazji do sprawdzenia pójdzie źródło ubytku płynu chłodniczego (sprawdzone już zostało wcześniej, że to nie wina chłodniczki EGR) oraz stan koła pasowego, ponieważ wydaje mi się, że guma (czy co to tam jest) ma już na sobie widoczne pęknięcie. Zastanawiam się tylko czy nie dodać Ceratec'a od Liqui Moly? Może ktoś ma jakieś opinie na jego temat?

-na koniec - aktualny przebieg:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 1 paź 22, 13:52 przez Szczurson, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
D3jw
Bywalec forum
Posty: 886
Rejestracja: 17 lut 17, 20:36
BMW: E46 3xxi
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: LBL

#50

Post autor: D3jw »

Wlewam cerateca przy pierwszej wymianie oleju praktycznie do każdego auta, negatywnych skutków nie widzę ale pozytywnych też raczej nie.. chociaż jak wlałem do N45 to miałem wrażenie że góra jakby mniej klepała. Placebo? 😉
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Inne BMW”