'12 F11 520d Touring Szczursona i Karoliny

Dział poświęcony wszystkim pozostałym modelom BMW
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#21

Post autor: Szczurson »

yampik pisze: 21 sie 21, 14:14 żeberka też ma w chromie czy tak refelks padł i są w czarnym połysku ?
Są całe w chromie. Szczerze to nie wiem czy to nie jest jakiś retrofit.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#22

Post autor: adamusiek »

gratuluję zakupu :good: żeby była tak bezawaryjna jak jest piękna :supcio:
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#23

Post autor: yampik »

Lashie pisze: 21 sie 21, 15:21
maniek21112 pisze: 20 sie 21, 18:04 Gratulacje zakupu :wink: oby nie sprawiał kłopotów :good:
Lashie pisze: 20 sie 21, 9:55Starsze mocniejsze wymaga tez worka pieniędzy żeby było w dobrym stanie, bo 535d to nie m52 gdzie nic nie robisz i jest zajebiscie przez 500k. No i eFki są prześliczne, dużo lepiej wykonane niż e60, i biją na głowę poprzednika w prawie każdym możliwym porównaniu.
Dobrze, że napisałeś w prawie każdym, bo eksploatacja nawet tego najtańszego w eksploatacji silnika może zmęczyć. Ostatnio mój klient miał postój w powrocie znad morza, ponieważ rozsypało się mocowanie wałków balansujących a olej zmieniał co 10-12 tys. km, wcześniej oczywiście koło pasowe, poduszki silnika a poprzedni właściciel turbina, kompresor klimatyzacji oraz skraplacz. Autentyczny przebieg w okolicy 240 tys. z tego co pamiętam.
N47 jest uciążliwy, tak samo n42 w e46, po prostu trzeba przełknąć ze trzeba bulic żeby utrzymać auto w dobrym stanie i tyle. Nie bez powodu e60 kosztuje niecałe 20k a f10 zaczynaja spadać do poziomu 30 tys, to nie jest silnik ze lejesz paliwo i jedziesz i trzeba o tym wiedzieć już w dniu zakupu, ze nadejdzie piękny dzień, w którym trzeba będzie wlozyc 6 tysięcy w sam osprzęt, a on za tydzień będzie domagać się jeszcze czegoś
Co to za śmieszne teorie i wyssane z palca ceny :D?
porównanie n47 do n42 też dziwne :d
trzeba rozrząd zrobić i tyle :D
Szczurson pisze: 21 sie 21, 18:20
yampik pisze: 21 sie 21, 14:14 żeberka też ma w chromie czy tak refelks padł i są w czarnym połysku ?
Są całe w chromie. Szczerze to nie wiem czy to nie jest jakiś retrofit.
retrofit :D?
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#24

Post autor: Lashie »

Rozrząd, termostaty, chłodniczka egr, koło pąsowe i sto innych pierdol które w tych silnikach padają, a to tylko osprzęt, silnik sam w sovie tez rewelacyjny nie jest, wiec gdzie tu teorie wyssane z palca? Utrzymanie 5ki kosztuje, nie są to samochody bezawaryjne, wiec i ceny są jakie są.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#25

Post autor: maniek21112 »

Termostat jest jeden jeżeli chodzi o ścisłość. Tu nie chodzi o to, że te części nie zużywały się we wcześniejszych wersjach silnikowych, tylko tu wytrzymują zdecydowanie krócej, nawet jak coś wymieni się na firmy z pierwszego montażu, co jest najlepszą opcją oczywiście, to nie wytrzyma 150-200 tys. km, ale to "problem" we wszystkich silnikach/markach. Swoją drogą polecam zdjąć rurę do turbo, ponieważ tu lubią być zajebiste luzy wzdłużne (całkowicie niedopuszczalne), rzędu 5 mm, bez objawów :D
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#26

Post autor: yampik »

Lashie pisze: 23 sie 21, 10:40 Rozrząd, termostaty, chłodniczka egr, koło pąsowe i sto innych pierdol które w tych silnikach padają, a to tylko osprzęt, silnik sam w sovie tez rewelacyjny nie jest, wiec gdzie tu teorie wyssane z palca? Utrzymanie 5ki kosztuje, nie są to samochody bezawaryjne, wiec i ceny są jakie są.
ogólnie oprócz chłodniczki egr i rozrządu to nic nowego :D
koła pasowe tez się kończyły w m47, n47, m57 - tak samo ja termostaty i inne pierdoły

ale jakie są ceny?
chcesz powiedzieć, że F10/11 jest tanim autem :d?

e60/61 zaczynają się od 11-12k (nie liczę aut po dachu) a F10/11 od ok 35k.
gdzie ta świetność przekładająca się na cenę E?


@Maniu, wiem - racja, część wytrzymyją mniej, jak w każdym nowym aucie - tu nie dyskutuje i zgadzam się.
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#27

Post autor: Szczurson »

Miesiąc temu wybrałem się do ASO na aktualizację map w nawigacji. Poprzedni właściciel mówił, że są aktualne, ale 2018 rok, to jednak takie nie najaktualniejsze jak dla mnie :D. Nie było na nich mojej najczęściej używanej trasy, czyli A1'ki wokół Częstochowy, więc uznałem, że trzeba by je zaktualizować. Obecnie BMW (przynajmniej dla tego modelu) ma opcję subskrypcji 2 letniej, gdzie przez ten czas można sobie dowolnie aktualizować jak tylko wyjdzie jakaś nowsza mapa (a te to tak podobno 2 razy rocznie).

W tym miesiącu auto przeszło wreszcie porządny serwis startowy. Wymieniony zostały między innymi kompletny rozrząd, pompa oleju czy olej w skrzyni biegów (dynamicznie). Do tego oczywiście komplet nowych filtrów, nowe płyny eksploatacyjne (wszystkie) i jakieś uszczelki i tego typu sprawy. Silnik zalany został Liqui Moly 5W-30. Zregenerowana została także turbosprężarka, gdyż miała gigantyczny luz. Uzupełnione zostały jakieś połamane osłony, wyczyszczony kolektor dolotowy i EGR, a także wymieniony zamek w jednych drzwiach, ponieważ nie ryglował się. Czeka mnie jeszcze wymiana tarcz i klocków (na pewno przynajmniej na przodzie), bo już nie za dużo materiału tam zostało, ale myślę, że przy moich przebiegach to wytrzyma jeszcze do wiosny. Poniżej kilka zdjęć:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#28

Post autor: Dzidek90 »

Bardzo dobry i pewnie drogi serwis :wink:
Teraz tylko lać rope za 6zl/litr i w drogę :D
:good:
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#29

Post autor: Szczurson »

Ostatnio w na autostradzie na nierównościach coś mi szurało lub ocierało. Okazało się, że uszkodzona osłona podwozia zagięła się pewnie od pędu powietrza wpadającego pod auto i przycierała o asfalt. Tak więc po powrocie do domu zastosowałem tymczasowe rozwiązanie doraźne przy użyciu trytyek :D. Docelowo i tak wleci nowa, "pełna" osłona.

-taka duża dziura:
Obrazek

Dodatkowo wymieniłem przełącznik (jeśli można go tak nazwać) od tempomatu. Poprzedni był pokryty jakąś warstwą gumy, która po tylu latach już pękła i o ile to działało, to mnie irytowało :D. Na schematach na realoem nie wypatrzyłem by można było kupić sam przycisk osobno, ale na niezawodnym AliExpress trafiłem na to co potrzebowałem. Zamiennik wygląda dokładnie tak jak oryginał z tą różnicą, że nie ma tej gumowej powłoki. Nie przeszkadza mi to jednak. Sama wymiana nie jest specjalnie ciężka, aczkolwiek największym wyzwaniem jak zawsze (w E46 miałem tak samo) jest wyciągnięcie poduszki. Nie udało mi się jej wyczepić w całości z obu zaczepów, ale całe szczęście wystarczyło tylko że puścił ten lewy. Sam panel z przyciskami jest przykręcony od tyłu kierownicy i udało się go wysunąć bez konieczności demontowania całej poduszki. Następnie kilka malutkich śrubek, trzeba uważać żeby nie zgubić plastiku ze sprężynką, która cofa przycisk w pozycję domyślną, oraz delikatne wyjęcie starego przycisku i włożenie nowego. W sumie to bardzo prosta robota, no może za wyjątkiem tej poduszki :D.

-stary przycisk:
Obrazek

-porównanie stary-nowy:
Obrazek

-panel rozebrany:
Obrazek

-i wszystko złożone:
Obrazek
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#30

Post autor: yampik »

fajne info - moja akurat ma to w łądnym stanie - ale widziałem, że w wielu wygląda to jakby ktoś to memlał mordą :d
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Inne BMW”