'12 F11 520d Touring Szczursona i Karoliny

Dział poświęcony wszystkim pozostałym modelom BMW
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#1

Post autor: Szczurson »

Krótka historia:
Po 5 latach przygody z E46 przyszedł czas na kolejne auto. Historię tamtego można sobie poczytać w odpowiednim temacie, a tutaj będzie coś o naszym nowym nabytku. Naszym, ponieważ tym razem auto kupowaliśmy wraz z żoną, stąd też wymagania co do zakupu były nieco inne :). Szukaliśmy czegoś nie starszego niż 2010, w nadwoziu kombi, z grzaniem foteli i bardziej komfortowego niż E46 na 18" i Pro Kicie (tak, wiem, że zawsze mogło być twardsze, ale mimo wszystko). Stanęło na F11, bo spełniało wszystkie kryteria, a na dodatek podobają mi się te auta, nawet w wersji touring (a niewiele kombi mi się podoba).
Rynek śledziłem już ponad pół roku, tak że wiedziałem co mniej więcej idzie dostać w jakich pieniądzach. Tak się złożyło, że trafiłem na ciekawą ofertę niedaleko Kolonii, mimo że nie zakładałem sprowadzania auta z Niemiec. Okazało się, że poprzedni właściciel też był Polakiem, tyle że wyjechał do Niemiec, więc porozmawiałem sobie o historii samochodu. Jeszcze dodatkowy atut to fakt, że auto było już wcześniej zarejestrowane w Polsce, więc nie musiałem płacić akcyzy (#cebula). Miałem kogoś na miejscu, kto sprawdził mi pobieżnie auto, a ja wykupiłem sobie raport z historii w BimmerCheck. Dostałem ładny wypis przebiegów, zdjęcia z poprzednich dwóch aukcji, potwierdzenie że auto było już w Polsce oraz rozkodowany VIN. Nie znalazło się nic co by świadczyło o jakiejś przeszłości wypadkowej. Po sprawdzeniu wszystkiego, zdecydowaliśmy się i auto na tablicach zjazdowych przyjechało do Polski, prawie 1300 km.

Wyposażenie:
Kod: MX11
Data produkcji: 2012-11-29
Model: 520d
Silnik: N47T - (2.0 R4 184 KM diesel)
Skrzynia biegów: Automatyczna
Kolor: Havanna metallic (A17)
Tapicerka: Skóra"Dakota/veneto-beige" (LCDF)

S4CE | Fine-wood version, Fineline, anthracite
S488 | Lumbar support, driver and passenger
S423 | Floor mats velours
S430 | Interior/outside mirror with auto dip
S4U2 | Driving experience switch incl. ECO PRO
S431 | Interior mirror with automatic-dip
S494 | Seat heating driver/passenger
S456 | Comfort seat with memory
S4M8 | Individual rear-reading light
S441 | Smoker package
S417 | Roller sun visor, rear door
S4UR | Ambient interior light
S616 | BMW Online
S6NL | Connection Bluetooth + USB devices incl.
S6NF | Music interface for Smartphone
S698 | Area-Code 2 for DVD
S609 | Navigation system Professional
S6AB | Control, Teleservices
S6WA | Instrument panel with extended scope
S612 | BMW Assist
S6AA | BMW TeleServices
S6NR | Apps
S615 | Extended BMW Online Information
S614 | Internet preparation
S508 | Park Distance Control (PDC)
S548 | Kilometre speedo
S522 | Xenon Light
S534 | Automatic air conditioning
S502 | Headlight cleaning system
S258 | Tyres with runflat properties
S2K2 | BMW LA wheel, V spoke 328
S230 | Extra package, EU-speciifc
S255 | Sports leather steering wheel
S205 | Automatic transmission
S2PA | Locking wheel bolt
S8V2 | Information plate
S845 | Acoustic fasten seat belt reminder
S877 | Omission of non-combined operation
S8KA | Oil service interval 24 mths / 30,000 km
S8S3 | Automatic locking during starting
S302 | Alarm system
S868 | Language version, Dutch
S886 | On-board literature, Dutch
S8S2 | Coding, alarm signal
S8SC | Telematics access request,country-spec.
S3AT | Roof rails aluminium satinated
S320 | Deleted, model lettering
S3AC | Trailer coupling
S8TF | Active pedestrian protection
S316 | Aautomatic trunk lid mechanism
S8TN | Daytime driv.lights adjus.via light menu
S1CB | CO2 equipment
S1CD | Brake Energy Regeneration
S1CC | Auto start/stop function
S1CA | Selection of COP-relevant vehicles

Jak widać lista wyposażenia nie jest taka krótka, aczkolwiek nie są to też jakieś mega wypasy. Auto ma wszystko czego szukaliśmy, a nawet więcej. Żona chciała koniecznie grzane fotele, ja zaś chciałem komforty w jasnej skórze - no i są :). Jeśli się komuś nie chce czytać całej tej listy, to z ciekawszych rzeczy można wymienić dużą Navi, zegary w tej lepszej wersji (tzw. 6WA), sportową kierownicę, Bluetooth, rolety w tylnych szybach czy podświetlenie ambientowe.
Auto rzeczywiście jest zadbane, pojeździłem już trochę i jestem mega zadowolony. Bardzo komfortowo się jedzie, mimo że obecnie są felgi 19". Jedyne rzeczy wymagające zrobienia to niedziałające gniazda zapalniczek (muszę sprawdzić, czy to po prostu nie kwestia bezpieczników) oraz schowek z uchwytami na kubki się nie zamyka, aczkolwiek nie przeszkadza mi to specjalnie, bo i tak trzymam tam kluczyk. Oczywiście poza tym duży serwis startowy, włączając w to wymianę rozrządu, filtrów, olejów i innych płynów oraz oleju w skrzyni. Co do samego rozrządu, to auto ma w historii już jedną jego robotę przy 122 tyś. km, ale że teraz ma 306 tyś. to wykonam to dla świętego spokoju raz jeszcze (mimo że nie słychać by hałasował).

Poniżej kilka zdjęć. Prosto z myjni, gdzie starałem się usunąć tonę owadów, których nałapał podczas drogi do Polski :crazy: . Z czasem dodam więcej :).

Pierwsze zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 sie 21, 15:07 przez Szczurson, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#2

Post autor: Dzidek90 »

Jeszcze raz gratuluję nowego nabytku :wink:
Życzę bezawaryjności i radości z jazdy :)
I tak jak mówiliśmy, rozrząd to podstawa, gdyby coś to dam Ci namiar gdzie możesz go zrobić porządnie :D
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Yugin83
Bywalec forum
Posty: 200
Rejestracja: 28 paź 20, 6:58
BMW: E46 m52b20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#3

Post autor: Yugin83 »

Gratulacje :good:
Nie myślałeś może o mocnym polifcie e60?
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#4

Post autor: Szczurson »

I pierwsze "naprawy" już za mną, jeśli to można w ogóle nazwać naprawami :D. Gniazda zapalniczki znów mają zasilanie, a problem rozwiązała, tak jak myślałem, wymiana bezpiecznika numer 54. Dostęp niespecjalnie wygodny, ale się udało. Udało się także zamknąć schowek, po prostu okazało się, że gdzieś pod jeden z cupholderów wpadł żeton na myjnię i przez to uchwyty nie chowały się do końca i nie można było go zamknąć. Poniżej kilka zdjęć:

-winowajca i jego następca:
Obrazek

-diody świecą, to działa :D:
Obrazek

-i nawet schowek się zamknął (tutaj dekory w świetle dziennym):
Obrazek

Wymyśliłem już też jak poprowadzić kabel do wideorejestratora, akurat podsufitka ma całkiem fajne zakończenie, że kabel się w niej ładnie mieści. W E46 miałem kabelek przeciągnięty przez schowek pasażera, jednak tutaj się tak zrobić nie dało, ale za to odkryłem, że pod nim jest łączenie dwóch osłon, gdzie też ładnie można schować kabel. Mam nadzieję, że wszystko będzie się trzymać ładnie. Jak nie, to "pogrubię" go za pomocą taśmy malarskiej gdzieniegdzie i wtedy będzie bardziej dopasowany ;).
Yugin83 pisze: 19 sie 21, 15:12 Gratulacje :good:
Nie myślałeś może o mocnym polifcie e60?
Przez chwilę tak, aczkolwiek bezsprzecznie F11 wygląda znacznie lepiej niż E61. Do tego przekonały mnie opinie kilku osób, które mówiły, że jednak seria F komfortem bije poprzednika na głowę.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Yugin83
Bywalec forum
Posty: 200
Rejestracja: 28 paź 20, 6:58
BMW: E46 m52b20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#5

Post autor: Yugin83 »

Zgadzam się z wyglądałem ze fki wyglądają lepiej niż poprzednia seria, tak samo fki są bardziej komfortowe, zależy co kto oczekuje, ja bym się raczej skusił na coś starszego ale mocniejszego niż postawił na wygodę. :pardon:
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#6

Post autor: yampik »

Yugoni - stałem przed tym samym dylematem e60 535d albo f11 520d.
Wybór padł na F11 i pomimo, że mi osobiście brakuje trochę mocy to jestem zadowolony.


Szczurs.
Bardzo ładna i ma fajnego Grilla.
Mocno myślę o wymianie i leży u mnie na podłodze właśnie taki w czarnym połysku, ale musiałbym walczyć z resztą chromu (otoczki i relingi).
Jeszcze dziś biłem się z myślami o takim grilu ale zewnetrzna obwodka chrom a żeberka czarny połysk - patrząc jednak na Twojego chyba się przekonuję do full chromu - wygląda git.

Zazdroszczę komfortów i ambileda !!! :) Ja mam sporty i ciemno jak zamknę drzwi;p
Felunek też całkiem przyjemny :)

Jeszcze raz gratki i bezawaryjności !

Z ciekawości jakie masz spalania?
Zwłaszcza te przy wyższych prędkościach.
Wg. mnie skrzynia jest bardzo fajna ale zestrojona pod ekonomię do maks 120km/h :(
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1681
Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem

#7

Post autor: Szczurson »

Robiąc trasę jakieś 160 km częściowo po autostradzie a częściowo po krajowych (jakieś 75% trasy to autostrada na tempomacie 140 km/h) wyszło mi 5,7 l / 100 km, ale to muszę sobie pomierzyć jeszcze, bo mało jeździłem póki co. Jak wracała do Polski, to wiem że nie jechała 140 tylko znacznie więcej, to chyba coś koło 7-8 litrów spaliła, aczkolwiek tego potwierdzić nie mogę, bo to nie ja ją przywoziłem.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1701
Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
BMW: F11 520d+
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn

#8

Post autor: yampik »

140 5.7 to ładnie.
ja jakoś zawsze depne i 5.5 to tylko przy 120 widze :D

Czy Ty nerki masz chrom łącznie z żeberkami czy to tylko złudzenie na zdjęciu?
Lashie
Bywalec forum
Posty: 893
Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin

#9

Post autor: Lashie »

Starsze mocniejsze wymaga tez worka pieniędzy żeby było w dobrym stanie, bo 535d to nie m52 gdzie nic nie robisz i jest zajebiscie przez 500k. No i eFki są prześliczne, dużo lepiej wykonane niż e60, i biją na głowę poprzednika w prawie każdym możliwym porównaniu.

Także tez bym brał F, 184km w zupełności starcza, zawsze można zrobić program i będzie jeszcze miłej, to jest seria 5, nie 3ka dla małolata że musi być najszybsza
Yugin83
Bywalec forum
Posty: 200
Rejestracja: 28 paź 20, 6:58
BMW: E46 m52b20
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Łódź

#10

Post autor: Yugin83 »

Nikt nie mówi ze musi być najszybsza, ale moim zdaniem zeby się dobrze poruszać piątką to przydało by się troszkę mocy więcej. U mnie po mieście jeździ f10 tez n47 zrobione na 270hp i jedyne czego mu brakuje to pracy 6cylindrowca , także moc zawsze można podnieść nawet w n47.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Inne BMW”