Są całe w chromie. Szczerze to nie wiem czy to nie jest jakiś retrofit.
'12 F11 520d Touring Szczursona i Karoliny
- yampik
- Bywalec forum
- Posty: 1701
- Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
- BMW: F11 520d+
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
- Lokalizacja: Olsztyn
Co to za śmieszne teorie i wyssane z palca ceny ?Lashie pisze: ↑21 sie 21, 15:21N47 jest uciążliwy, tak samo n42 w e46, po prostu trzeba przełknąć ze trzeba bulic żeby utrzymać auto w dobrym stanie i tyle. Nie bez powodu e60 kosztuje niecałe 20k a f10 zaczynaja spadać do poziomu 30 tys, to nie jest silnik ze lejesz paliwo i jedziesz i trzeba o tym wiedzieć już w dniu zakupu, ze nadejdzie piękny dzień, w którym trzeba będzie wlozyc 6 tysięcy w sam osprzęt, a on za tydzień będzie domagać się jeszcze czegośmaniek21112 pisze: ↑20 sie 21, 18:04 Gratulacje zakupu oby nie sprawiał kłopotówDobrze, że napisałeś w prawie każdym, bo eksploatacja nawet tego najtańszego w eksploatacji silnika może zmęczyć. Ostatnio mój klient miał postój w powrocie znad morza, ponieważ rozsypało się mocowanie wałków balansujących a olej zmieniał co 10-12 tys. km, wcześniej oczywiście koło pasowe, poduszki silnika a poprzedni właściciel turbina, kompresor klimatyzacji oraz skraplacz. Autentyczny przebieg w okolicy 240 tys. z tego co pamiętam.
porównanie n47 do n42 też dziwne :d
trzeba rozrząd zrobić i tyle
retrofit ?
-
- Bywalec forum
- Posty: 893
- Rejestracja: 5 gru 17, 19:57
- BMW: E46 318i fl w sedesie
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: Szczecin
- VIN: Fz51423
- Lokalizacja: Szczecin
Rozrząd, termostaty, chłodniczka egr, koło pąsowe i sto innych pierdol które w tych silnikach padają, a to tylko osprzęt, silnik sam w sovie tez rewelacyjny nie jest, wiec gdzie tu teorie wyssane z palca? Utrzymanie 5ki kosztuje, nie są to samochody bezawaryjne, wiec i ceny są jakie są.
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10346
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Termostat jest jeden jeżeli chodzi o ścisłość. Tu nie chodzi o to, że te części nie zużywały się we wcześniejszych wersjach silnikowych, tylko tu wytrzymują zdecydowanie krócej, nawet jak coś wymieni się na firmy z pierwszego montażu, co jest najlepszą opcją oczywiście, to nie wytrzyma 150-200 tys. km, ale to "problem" we wszystkich silnikach/markach. Swoją drogą polecam zdjąć rurę do turbo, ponieważ tu lubią być zajebiste luzy wzdłużne (całkowicie niedopuszczalne), rzędu 5 mm, bez objawów
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
- yampik
- Bywalec forum
- Posty: 1701
- Rejestracja: 9 cze 13, 11:57
- BMW: F11 520d+
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Miasto: Olsztyn
- Lokalizacja: Olsztyn
ogólnie oprócz chłodniczki egr i rozrządu to nic nowegoLashie pisze: ↑23 sie 21, 10:40 Rozrząd, termostaty, chłodniczka egr, koło pąsowe i sto innych pierdol które w tych silnikach padają, a to tylko osprzęt, silnik sam w sovie tez rewelacyjny nie jest, wiec gdzie tu teorie wyssane z palca? Utrzymanie 5ki kosztuje, nie są to samochody bezawaryjne, wiec i ceny są jakie są.
koła pasowe tez się kończyły w m47, n47, m57 - tak samo ja termostaty i inne pierdoły
ale jakie są ceny?
chcesz powiedzieć, że F10/11 jest tanim autem :d?
e60/61 zaczynają się od 11-12k (nie liczę aut po dachu) a F10/11 od ok 35k.
gdzie ta świetność przekładająca się na cenę E?
@Maniu, wiem - racja, część wytrzymyją mniej, jak w każdym nowym aucie - tu nie dyskutuje i zgadzam się.
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1681
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
Miesiąc temu wybrałem się do ASO na aktualizację map w nawigacji. Poprzedni właściciel mówił, że są aktualne, ale 2018 rok, to jednak takie nie najaktualniejsze jak dla mnie . Nie było na nich mojej najczęściej używanej trasy, czyli A1'ki wokół Częstochowy, więc uznałem, że trzeba by je zaktualizować. Obecnie BMW (przynajmniej dla tego modelu) ma opcję subskrypcji 2 letniej, gdzie przez ten czas można sobie dowolnie aktualizować jak tylko wyjdzie jakaś nowsza mapa (a te to tak podobno 2 razy rocznie).
W tym miesiącu auto przeszło wreszcie porządny serwis startowy. Wymieniony zostały między innymi kompletny rozrząd, pompa oleju czy olej w skrzyni biegów (dynamicznie). Do tego oczywiście komplet nowych filtrów, nowe płyny eksploatacyjne (wszystkie) i jakieś uszczelki i tego typu sprawy. Silnik zalany został Liqui Moly 5W-30. Zregenerowana została także turbosprężarka, gdyż miała gigantyczny luz. Uzupełnione zostały jakieś połamane osłony, wyczyszczony kolektor dolotowy i EGR, a także wymieniony zamek w jednych drzwiach, ponieważ nie ryglował się. Czeka mnie jeszcze wymiana tarcz i klocków (na pewno przynajmniej na przodzie), bo już nie za dużo materiału tam zostało, ale myślę, że przy moich przebiegach to wytrzyma jeszcze do wiosny. Poniżej kilka zdjęć:
W tym miesiącu auto przeszło wreszcie porządny serwis startowy. Wymieniony zostały między innymi kompletny rozrząd, pompa oleju czy olej w skrzyni biegów (dynamicznie). Do tego oczywiście komplet nowych filtrów, nowe płyny eksploatacyjne (wszystkie) i jakieś uszczelki i tego typu sprawy. Silnik zalany został Liqui Moly 5W-30. Zregenerowana została także turbosprężarka, gdyż miała gigantyczny luz. Uzupełnione zostały jakieś połamane osłony, wyczyszczony kolektor dolotowy i EGR, a także wymieniony zamek w jednych drzwiach, ponieważ nie ryglował się. Czeka mnie jeszcze wymiana tarcz i klocków (na pewno przynajmniej na przodzie), bo już nie za dużo materiału tam zostało, ale myślę, że przy moich przebiegach to wytrzyma jeszcze do wiosny. Poniżej kilka zdjęć:
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
Bardzo dobry i pewnie drogi serwis
Teraz tylko lać rope za 6zl/litr i w drogę
Teraz tylko lać rope za 6zl/litr i w drogę
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
- Szczurson
- Bywalec forum
- Posty: 1681
- Rejestracja: 5 sty 16, 9:06
- BMW: F11 520d
- Rok produkcji: 2012
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Częstochowa
- VIN: DY10727
- Lokalizacja: przed_monitorem
Ostatnio w na autostradzie na nierównościach coś mi szurało lub ocierało. Okazało się, że uszkodzona osłona podwozia zagięła się pewnie od pędu powietrza wpadającego pod auto i przycierała o asfalt. Tak więc po powrocie do domu zastosowałem tymczasowe rozwiązanie doraźne przy użyciu trytyek . Docelowo i tak wleci nowa, "pełna" osłona.
-taka duża dziura:
Dodatkowo wymieniłem przełącznik (jeśli można go tak nazwać) od tempomatu. Poprzedni był pokryty jakąś warstwą gumy, która po tylu latach już pękła i o ile to działało, to mnie irytowało . Na schematach na realoem nie wypatrzyłem by można było kupić sam przycisk osobno, ale na niezawodnym AliExpress trafiłem na to co potrzebowałem. Zamiennik wygląda dokładnie tak jak oryginał z tą różnicą, że nie ma tej gumowej powłoki. Nie przeszkadza mi to jednak. Sama wymiana nie jest specjalnie ciężka, aczkolwiek największym wyzwaniem jak zawsze (w E46 miałem tak samo) jest wyciągnięcie poduszki. Nie udało mi się jej wyczepić w całości z obu zaczepów, ale całe szczęście wystarczyło tylko że puścił ten lewy. Sam panel z przyciskami jest przykręcony od tyłu kierownicy i udało się go wysunąć bez konieczności demontowania całej poduszki. Następnie kilka malutkich śrubek, trzeba uważać żeby nie zgubić plastiku ze sprężynką, która cofa przycisk w pozycję domyślną, oraz delikatne wyjęcie starego przycisku i włożenie nowego. W sumie to bardzo prosta robota, no może za wyjątkiem tej poduszki .
-stary przycisk:
-porównanie stary-nowy:
-panel rozebrany:
-i wszystko złożone:
-taka duża dziura:
Dodatkowo wymieniłem przełącznik (jeśli można go tak nazwać) od tempomatu. Poprzedni był pokryty jakąś warstwą gumy, która po tylu latach już pękła i o ile to działało, to mnie irytowało . Na schematach na realoem nie wypatrzyłem by można było kupić sam przycisk osobno, ale na niezawodnym AliExpress trafiłem na to co potrzebowałem. Zamiennik wygląda dokładnie tak jak oryginał z tą różnicą, że nie ma tej gumowej powłoki. Nie przeszkadza mi to jednak. Sama wymiana nie jest specjalnie ciężka, aczkolwiek największym wyzwaniem jak zawsze (w E46 miałem tak samo) jest wyciągnięcie poduszki. Nie udało mi się jej wyczepić w całości z obu zaczepów, ale całe szczęście wystarczyło tylko że puścił ten lewy. Sam panel z przyciskami jest przykręcony od tyłu kierownicy i udało się go wysunąć bez konieczności demontowania całej poduszki. Następnie kilka malutkich śrubek, trzeba uważać żeby nie zgubić plastiku ze sprężynką, która cofa przycisk w pozycję domyślną, oraz delikatne wyjęcie starego przycisku i włożenie nowego. W sumie to bardzo prosta robota, no może za wyjątkiem tej poduszki .
-stary przycisk:
-porównanie stary-nowy:
-panel rozebrany:
-i wszystko złożone:
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 86 Odpowiedzi
- 29124 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 13 Odpowiedzi
- 5260 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: ympk
-
- 10 Odpowiedzi
- 5839 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: yampik
-
- 2 Odpowiedzi
- 2691 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: krychap
-
- 0 Odpowiedzi
- 1725 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: xzzxvvx
-
- 5 Odpowiedzi
- 2483 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 8 Odpowiedzi
- 2465 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: WKRENTEK77