'12 F11 520d Touring Szczursona i Karoliny

Dział poświęcony wszystkim pozostałym modelom BMW
Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1597
Rejestracja: 05/01/16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem
Kontakt:

Re: '12 F11 520d Touring Szczursona i Karoliny

Post autor: Szczurson » 21/08/21, 18:20

yampik pisze:
21/08/21, 14:14
żeberka też ma w chromie czy tak refelks padł i są w czarnym połysku ?
Są całe w chromie. Szczerze to nie wiem czy to nie jest jakiś retrofit.
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek


adamusiek
Moderator
Posty: 3774
Rejestracja: 06/01/12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:
Kontakt:

Re: '12 F11 520d Touring Szczursona i Karoliny

Post autor: adamusiek » 22/08/21, 1:18

gratuluję zakupu :good: żeby była tak bezawaryjna jak jest piękna :supcio:

Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1671
Rejestracja: 09/06/13, 11:57
BMW: E61 525D
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: '12 F11 520d Touring Szczursona i Karoliny

Post autor: yampik » 22/08/21, 21:04

Lashie pisze:
21/08/21, 15:21
maniek21112 pisze:
20/08/21, 18:04
Gratulacje zakupu :wink: oby nie sprawiał kłopotów :good:
Lashie pisze:
20/08/21, 9:55
Starsze mocniejsze wymaga tez worka pieniędzy żeby było w dobrym stanie, bo 535d to nie m52 gdzie nic nie robisz i jest zajebiscie przez 500k. No i eFki są prześliczne, dużo lepiej wykonane niż e60, i biją na głowę poprzednika w prawie każdym możliwym porównaniu.
Dobrze, że napisałeś w prawie każdym, bo eksploatacja nawet tego najtańszego w eksploatacji silnika może zmęczyć. Ostatnio mój klient miał postój w powrocie znad morza, ponieważ rozsypało się mocowanie wałków balansujących a olej zmieniał co 10-12 tys. km, wcześniej oczywiście koło pasowe, poduszki silnika a poprzedni właściciel turbina, kompresor klimatyzacji oraz skraplacz. Autentyczny przebieg w okolicy 240 tys. z tego co pamiętam.
N47 jest uciążliwy, tak samo n42 w e46, po prostu trzeba przełknąć ze trzeba bulic żeby utrzymać auto w dobrym stanie i tyle. Nie bez powodu e60 kosztuje niecałe 20k a f10 zaczynaja spadać do poziomu 30 tys, to nie jest silnik ze lejesz paliwo i jedziesz i trzeba o tym wiedzieć już w dniu zakupu, ze nadejdzie piękny dzień, w którym trzeba będzie wlozyc 6 tysięcy w sam osprzęt, a on za tydzień będzie domagać się jeszcze czegoś
Co to za śmieszne teorie i wyssane z palca ceny :D?
porównanie n47 do n42 też dziwne :d
trzeba rozrząd zrobić i tyle :D
Szczurson pisze:
21/08/21, 18:20
yampik pisze:
21/08/21, 14:14
żeberka też ma w chromie czy tak refelks padł i są w czarnym połysku ?
Są całe w chromie. Szczerze to nie wiem czy to nie jest jakiś retrofit.
retrofit :D?

Lashie
Bywalec forum
Posty: 750
Rejestracja: 05/12/17, 19:57
BMW: E46 318i fl w sedesie
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: Szczecin
VIN: Fz51423
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: '12 F11 520d Touring Szczursona i Karoliny

Post autor: Lashie » 23/08/21, 10:40

Rozrząd, termostaty, chłodniczka egr, koło pąsowe i sto innych pierdol które w tych silnikach padają, a to tylko osprzęt, silnik sam w sovie tez rewelacyjny nie jest, wiec gdzie tu teorie wyssane z palca? Utrzymanie 5ki kosztuje, nie są to samochody bezawaryjne, wiec i ceny są jakie są.

Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 8745
Rejestracja: 06/09/17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław
Kontakt:

Re: '12 F11 520d Touring Szczursona i Karoliny

Post autor: maniek21112 » 23/08/21, 12:27

Termostat jest jeden jeżeli chodzi o ścisłość. Tu nie chodzi o to, że te części nie zużywały się we wcześniejszych wersjach silnikowych, tylko tu wytrzymują zdecydowanie krócej, nawet jak coś wymieni się na firmy z pierwszego montażu, co jest najlepszą opcją oczywiście, to nie wytrzyma 150-200 tys. km, ale to "problem" we wszystkich silnikach/markach. Swoją drogą polecam zdjąć rurę do turbo, ponieważ tu lubią być zajebiste luzy wzdłużne (całkowicie niedopuszczalne), rzędu 5 mm, bez objawów :D
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 pomoc w oględzinach Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
Kupię do e46:
- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz


Awatar użytkownika
yampik
Bywalec forum
Posty: 1671
Rejestracja: 09/06/13, 11:57
BMW: E61 525D
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: Olsztyn
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: '12 F11 520d Touring Szczursona i Karoliny

Post autor: yampik » 23/08/21, 21:17

Lashie pisze:
23/08/21, 10:40
Rozrząd, termostaty, chłodniczka egr, koło pąsowe i sto innych pierdol które w tych silnikach padają, a to tylko osprzęt, silnik sam w sovie tez rewelacyjny nie jest, wiec gdzie tu teorie wyssane z palca? Utrzymanie 5ki kosztuje, nie są to samochody bezawaryjne, wiec i ceny są jakie są.
ogólnie oprócz chłodniczki egr i rozrządu to nic nowego :D
koła pasowe tez się kończyły w m47, n47, m57 - tak samo ja termostaty i inne pierdoły

ale jakie są ceny?
chcesz powiedzieć, że F10/11 jest tanim autem :d?

e60/61 zaczynają się od 11-12k (nie liczę aut po dachu) a F10/11 od ok 35k.
gdzie ta świetność przekładająca się na cenę E?


@Maniu, wiem - racja, część wytrzymyją mniej, jak w każdym nowym aucie - tu nie dyskutuje i zgadzam się.

Awatar użytkownika
Szczurson
Bywalec forum
Posty: 1597
Rejestracja: 05/01/16, 9:06
BMW: F11 520d
Rok produkcji: 2012
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa
VIN: DY10727
Lokalizacja: przed_monitorem
Kontakt:

Re: '12 F11 520d Touring Szczursona i Karoliny

Post autor: Szczurson » 10/10/21, 13:39

Miesiąc temu wybrałem się do ASO na aktualizację map w nawigacji. Poprzedni właściciel mówił, że są aktualne, ale 2018 rok, to jednak takie nie najaktualniejsze jak dla mnie :D. Nie było na nich mojej najczęściej używanej trasy, czyli A1'ki wokół Częstochowy, więc uznałem, że trzeba by je zaktualizować. Obecnie BMW (przynajmniej dla tego modelu) ma opcję subskrypcji 2 letniej, gdzie przez ten czas można sobie dowolnie aktualizować jak tylko wyjdzie jakaś nowsza mapa (a te to tak podobno 2 razy rocznie).

W tym miesiącu auto przeszło wreszcie porządny serwis startowy. Wymieniony zostały między innymi kompletny rozrząd, pompa oleju czy olej w skrzyni biegów (dynamicznie). Do tego oczywiście komplet nowych filtrów, nowe płyny eksploatacyjne (wszystkie) i jakieś uszczelki i tego typu sprawy. Silnik zalany został Liqui Moly 5W-30. Zregenerowana została także turbosprężarka, gdyż miała gigantyczny luz. Uzupełnione zostały jakieś połamane osłony, wyczyszczony kolektor dolotowy i EGR, a także wymieniony zamek w jednych drzwiach, ponieważ nie ryglował się. Czeka mnie jeszcze wymiana tarcz i klocków (na pewno przynajmniej na przodzie), bo już nie za dużo materiału tam zostało, ale myślę, że przy moich przebiegach to wytrzyma jeszcze do wiosny. Poniżej kilka zdjęć:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Moje BMW (klik w obrazek):
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3601
Rejestracja: 16/11/13, 19:13
BMW: X1 E84 Sdrive
Rok produkcji: 2010
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: VK06849
Kontakt:

Re: '12 F11 520d Touring Szczursona i Karoliny

Post autor: Dzidek90 » 10/10/21, 20:07

Bardzo dobry i pewnie drogi serwis :wink:
Teraz tylko lać rope za 6zl/litr i w drogę :D
:good:
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.


ODPOWIEDZ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatni post

Wróć do „Inne BMW”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości