1.8i N42 2002 - Szarpanie przy puszczaniu sprzęgłą

Bzik
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 5 mar 15, 15:46
BMW: BMW E46, 1.8i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#1

Post autor: Bzik »

Witam wszystkich.

Przeszukałem forum ale jedyne co znalazłem to szarpanie przy ruszaniu. Chciałbym połączyć ten temat z jeszcze jednym problemem bo być może jest on zależny od pierwszego.

Mianowicie chodzi mi o szarpanie podczas puszczania sprzęgła. Nie dzieje się ot zawsze ale jeśli tak się dzieje to nie ma znaczenia jak dokładnie puszcze pedał sprzęgła. Jest po prostu szarpnięcie. Nie jest to jakoś mocne szarpnięcie ale lekkie także nie. Jest to dość irytujące. Przy wrzucaniu biegów słuchać również głuchy stuk (na ten temat już czytałem). Poruszałem już ten temat i tak naprawdę aby dość konkretnie co to to musiałbym wymienić pół auta. Trudna 100% diagnoza.

Kolejny problem to słaba reakcja na gaz. Gdy wcisnę gaz samochód reaguje dopiero po chwili. Czy ma to związek z powyższym?

Dodam, że wymieniłem już naprawdę sporo rzeczy m.in: półosie, sprzęgło, świece, cały wydech o pierdółkach nie wspomnę.

Jest na sali ktoś naprawdę kompetentny. Jestem w stanie dać samochód do naprawy w innym mieście niż mieszkam (Włocławek) jeśli dostanę gwarancję, że uporam się z problemami. Te zdanie raczej do fachowców bo nie mam zamiaru użerać się z nieuczciwymi ludźmi. To nie FIAT.

Z góry dziękuje koledzy!

Pozdrawiam
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#2

Post autor: marcepan »

A probowales wkrecic ten zaworek cdv ? Nie dalej jak wczoraj podobny temat zostal wlasnie zamkniety wykreceniem tego zaworku.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#3

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Może być zaworek, ale czy masz pewność że sprzęgło było dobrze zmontowane?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Bzik
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 5 mar 15, 15:46
BMW: BMW E46, 1.8i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#4

Post autor: Bzik »

Z tą pewnością to nigdy nie wiadomo. Wymieniał mi fachowiec od BMW. 20 lat w branży. Niby fachowiec ale kto wie. Jestem laikiem i nie jestem w stanie powiedzieć czy dobrze to zmontował.
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#5

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Fachowcy też miewają czasem gorsze dni, najlepiej to jeśli byś uderzył z problemem do tego kto Ci je wymieniał. Jeśli to fachowiec to ogarnie.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Bzik
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 5 mar 15, 15:46
BMW: BMW E46, 1.8i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#6

Post autor: Bzik »

Fachowiec mówi, że jest wszystko ok. Musiałby pojeździć nim dłużej niż 2 km aby zobaczył o co chodzi. Żadnych sugestii?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#7

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Powiedział bym to samo co mechanik, trzeba by się przejechać bo inaczej to wróżba.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#8

Post autor: marcepan »

Po przejechaniu 2 czy 20 km co mozesz powiedziec o aucie nic.. jesli cos nie jest uwalone ewidentnie to zeby dostrzec takie usterki ktore objawiaja sie w okreslonych okolicznosciach albo raz na kiedys musisz poznac dobrze auto. Ja u siebie slysze tez takie glosy ktorych nikt nie potrafi wykryc bo juz wiem gdzie i kiedy brzdeknie urwany zaczep puszki bezpiecznikow. A wracajac do tematu sproboj wykrecic ten zawor cdv. Nic Cie to nie kosztuje a moze okaze sie to to.
Bzik
Bywalec forum
Posty: 30
Rejestracja: 5 mar 15, 15:46
BMW: BMW E46, 1.8i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto:

#9

Post autor: Bzik »

Ok. Dzięki. Spróbuje. Czy ten zaworek nie ma wpływu na pozostałe rzeczy. Po co jest prawda. Nie wiążą się z tym jakieś komplikacje?

P.S
Jakie masz średnie spalanie w 2.8i?
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#10

Post autor: Dobrodziej_1983 »

marcepan pisze:Po przejechaniu 2 czy 20 km co mozesz powiedziec o aucie nic.. jesli cos nie jest uwalone ewidentnie to zeby dostrzec takie usterki ktore objawiaja sie w okreslonych okolicznosciach albo raz na kiedys musisz poznac dobrze auto. Ja u siebie slysze tez takie glosy ktorych nikt nie potrafi wykryc bo juz wiem gdzie i kiedy brzdeknie urwany zaczep puszki bezpiecznikow. A wracajac do tematu sproboj wykrecic ten zawor cdv. Nic Cie to nie kosztuje a moze okaze sie to to.
Dobremu fachowcowi wystarczy ruszyć kilka razy żeby wyczuć przez co szarpie.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ napędowy”