Zly olej w N46B20
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 lut 15, 14:00
- BMW: E46 318Ci M Sport
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Lebork
- VIN: PN83734
Witam Was. Przeczytalem mnostwo tematow o olejach silnikowych na tym forum. Niestety nie odnalazlem zadowolajcej mnie odpowiedzi, widc postanowilem zalozyc nowy temat.
Posiadam e46 z 2 litrowym silnikiem N46B20, przebieg do dokladnie 300,000 kilometow i dwa lata temu mial na 100 procent wlany plek Castrola pol symtetczny 10w40.
Moje pytanie brzmi, czy mozliwe jest wlanie rekomendowanego przez BMW oleju o specyfikacji longlife 01 fe 0w30? Czy po tym castrolu juz nie mam szans wlania niczego lepszego i bede musial przy nim zostac i w przyszlosci tylko taki zalewac przy wymianie? Dziskuje za jakiekolwiek komentarze
Posiadam e46 z 2 litrowym silnikiem N46B20, przebieg do dokladnie 300,000 kilometow i dwa lata temu mial na 100 procent wlany plek Castrola pol symtetczny 10w40.
Moje pytanie brzmi, czy mozliwe jest wlanie rekomendowanego przez BMW oleju o specyfikacji longlife 01 fe 0w30? Czy po tym castrolu juz nie mam szans wlania niczego lepszego i bede musial przy nim zostac i w przyszlosci tylko taki zalewac przy wymianie? Dziskuje za jakiekolwiek komentarze
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Producenta ojeju możesz zmieniać co każda wymianę oleju. Ważne by zalewać olej tej samej klasy.
-
- Bywalec forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 lut 15, 14:00
- BMW: E46 318Ci M Sport
- Rok produkcji: 2005
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Lebork
- VIN: PN83734
No ale z jakiegos castrolu pol sentytetyku 10w40 silnikowi tym bardziej o takim duzym przebiegu nie bedzie gorzej jak wleje bardzo dobry longlife 01 fe, 0w30 badz 5w30? Hmm no noc l, sprobuje wiec, dziekuje za porady.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Jak zmieniasz specyfikacje oleju to powinieneś przepłukać.Tomasze46 pisze:No ale z jakiegos castrolu pol sentytetyku 10w40 silnikowi tym bardziej o takim duzym przebiegu nie bedzie gorzej jak wleje bardzo dobry longlife 01 fe, 0w30 badz 5w30? Hmm no noc l, sprobuje wiec, dziekuje za porady.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Bywalec forum
- Posty: 546
- Rejestracja: 17 lip 14, 16:43
- BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: WroclawIOpole
z tego co słyszałem to n42 / n46 powinny mieć 5w* bo gęściejszy źle sie zachowuje w wąskich kanalikach...
-
- Weteran
- Posty: 662
- Rejestracja: 22 lut 10, 22:51
- BMW: E46 330i
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto:
Można by dużo mówić... ile na tym 10w przejechał ten samochód?
Zrób plukanke i wlej 0w30 lub 5w30.
Ewentualnie płukanie i jakiś tańszy 5w30/40 na chwilę, potem znów płukanie i docelowy olej wysokiej klasy.
Te silniki lubią rzadkie oleje LL01/fe na bazie pao.
Sprawdź produkty Archoil i ich płukanki.
Zrób plukanke i wlej 0w30 lub 5w30.
Ewentualnie płukanie i jakiś tańszy 5w30/40 na chwilę, potem znów płukanie i docelowy olej wysokiej klasy.
Te silniki lubią rzadkie oleje LL01/fe na bazie pao.
Sprawdź produkty Archoil i ich płukanki.
- harus
- Bywalec forum
- Posty: 139
- Rejestracja: 13 kwie 14, 22:02
- BMW: E46 316i N42
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- Lokalizacja: SJZ
Hej! Nie próbuj wlewać niczego dobrego po Castrolu!! Mój silnik do przebiegu 140tys jeździł na syntetyku Castrola. Po zakupie natychmiast zmieniłem olej na Valvoline SynPower 5w30 ( takie rady pisali na forach ). Następstwem tych mądrych rad było rozszczelnienie wszystkich możliwych uszczelnień silnika i zatkane magistrale olejowe, które doprowadziły do przytarcia walka Valvetronica. Odradzam stosowania jakichkolwiek płukanek. Stan mojego licznika zbliża się do 200tyś a olej chwile po wymianę zaczyna być ciemny. Niestety cały czas rozpuszcza osady, które przez lata powstały przy stosowaniu Castrola.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Bywalec forum
- Posty: 273
- Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
- BMW: E46 318i N42B20
- Rok produkcji: 0
- Państwo: Polska
- Województwo: podkarpackie
- Miasto: Stalowa Wola
Kolego po to są uszczelki by uszczelniały a nie robił to nagar. Nie rób płukanki bo może zapchać kanały olejowe. Olej sam się po pewnym czasie oczyści. Po 1-2 zmianach oleju będzie miał normalny kolor. Ja zmieniłem na SynPower 5w30 właśnie i jestem zadowolony. Do N42 niestety musisz lać olej syntetyczny i trzeba troche za to płacić.
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Ja przechodziłem z Castrola na Liqui Moly przy 130 000. Zrobione już na LM ponad 30 000 i wszystko jest ok.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 11 Odpowiedzi
- 3471 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: overbreaker
-
- 7 Odpowiedzi
- 10330 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Rafał79
-
- 2 Odpowiedzi
- 1863 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: krzysiekg112
-
- 1 Odpowiedzi
- 3246 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 2 Odpowiedzi
- 2648 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Yugin83
-
- 15 Odpowiedzi
- 6355 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: turkusowykompot
-
- 0 Odpowiedzi
- 1246 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: sozrk
-
- 8 Odpowiedzi
- 3203 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Lashie
-
- 1 Odpowiedzi
- 785 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 5 Odpowiedzi
- 1818 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: PiotrWłocławek