Zly olej w N46B20

Tomasze46
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 06/02/2015, 14:00
BMW: E46 318Ci M Sport
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Lebork
VIN: PN83734
Kontakt:

Zly olej w N46B20

Post autor: Tomasze46 » 21/03/2016, 15:51

Witam Was. Przeczytalem mnostwo tematow o olejach silnikowych na tym forum. Niestety nie odnalazlem zadowolajcej mnie odpowiedzi, widc postanowilem zalozyc nowy temat.
Posiadam e46 z 2 litrowym silnikiem N46B20, przebieg do dokladnie 300,000 kilometow i dwa lata temu mial na 100 procent wlany plek Castrola pol symtetczny 10w40.
Moje pytanie brzmi, czy mozliwe jest wlanie rekomendowanego przez BMW oleju o specyfikacji longlife 01 fe 0w30? Czy po tym castrolu juz nie mam szans wlania niczego lepszego i bede musial przy nim zostac i w przyszlosci tylko taki zalewac przy wymianie? Dziskuje za jakiekolwiek komentarze


Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 4531
Rejestracja: 11/04/2015, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: scghost » 21/03/2016, 15:59

a dlaczego nie ma szans nic innego? z jakiej to racji musi byc taki sam?
to jakies czary?
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<

Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1736
Rejestracja: 15/08/2013, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Kontakt:

Post autor: piotrek1474 » 21/03/2016, 16:10

Producenta ojeju możesz zmieniać co każda wymianę oleju. Ważne by zalewać olej tej samej klasy.
Obrazek

Tomasze46
Bywalec forum
Posty: 15
Rejestracja: 06/02/2015, 14:00
BMW: E46 318Ci M Sport
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Lebork
VIN: PN83734
Kontakt:

Post autor: Tomasze46 » 21/03/2016, 18:08

No ale z jakiegos castrolu pol sentytetyku 10w40 silnikowi tym bardziej o takim duzym przebiegu nie bedzie gorzej jak wleje bardzo dobry longlife 01 fe, 0w30 badz 5w30? Hmm no noc l, sprobuje wiec, dziekuje za porady.

Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5081
Rejestracja: 24/03/2014, 16:36
BMW: Sprzedane 318d+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
Tlen: do oddychania ropa do śmigania
VIN: PK82840
Kontakt:

Post autor: Dobrodziej_1983 » 21/03/2016, 18:38

Tomasze46 pisze:No ale z jakiegos castrolu pol sentytetyku 10w40 silnikowi tym bardziej o takim duzym przebiegu nie bedzie gorzej jak wleje bardzo dobry longlife 01 fe, 0w30 badz 5w30? Hmm no noc l, sprobuje wiec, dziekuje za porady.
Jak zmieniasz specyfikacje oleju to powinieneś przepłukać.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes-Benz W210 e290td sedan w ,,Classicu"


jaszczomppoziomka
Bywalec forum
Posty: 549
Rejestracja: 17/07/2014, 16:43
BMW: 318i Touring @ N42B20 & Stag QBOX+
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: WroclawIOpole
Kontakt:

Post autor: jaszczomppoziomka » 21/03/2016, 18:51

z tego co słyszałem to n42 / n46 powinny mieć 5w* bo gęściejszy źle sie zachowuje w wąskich kanalikach...

Awatar użytkownika
kuchar
Weteran
Posty: 671
Rejestracja: 22/02/2010, 22:51
BMW: E46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:
Kontakt:

Post autor: kuchar » 21/03/2016, 19:10

Można by dużo mówić... ile na tym 10w przejechał ten samochód?

Zrób plukanke i wlej 0w30 lub 5w30.

Ewentualnie płukanie i jakiś tańszy 5w30/40 na chwilę, potem znów płukanie i docelowy olej wysokiej klasy.
Te silniki lubią rzadkie oleje LL01/fe na bazie pao.

Sprawdź produkty Archoil i ich płukanki.
Moje 330i
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=9527" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
harus
Bywalec forum
Posty: 139
Rejestracja: 13/04/2014, 22:02
BMW: E46 316i N42
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
Lokalizacja: SJZ
Kontakt:

Post autor: harus » 24/05/2016, 22:03

Hej! Nie próbuj wlewać niczego dobrego po Castrolu!! Mój silnik do przebiegu 140tys jeździł na syntetyku Castrola. Po zakupie natychmiast zmieniłem olej na Valvoline SynPower 5w30 ( takie rady pisali na forach ). Następstwem tych mądrych rad było rozszczelnienie wszystkich możliwych uszczelnień silnika i zatkane magistrale olejowe, które doprowadziły do przytarcia walka Valvetronica. Odradzam stosowania jakichkolwiek płukanek. Stan mojego licznika zbliża się do 200tyś a olej chwile po wymianę zaczyna być ciemny. Niestety cały czas rozpuszcza osady, które przez lata powstały przy stosowaniu Castrola.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Spectron
Bywalec forum
Posty: 263
Rejestracja: 05/07/2015, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola
Kontakt:

Post autor: Spectron » 29/05/2016, 0:52

Kolego po to są uszczelki by uszczelniały a nie robił to nagar. Nie rób płukanki bo może zapchać kanały olejowe. Olej sam się po pewnym czasie oczyści. Po 1-2 zmianach oleju będzie miał normalny kolor. Ja zmieniłem na SynPower 5w30 właśnie i jestem zadowolony. Do N42 niestety musisz lać olej syntetyczny i trzeba troche za to płacić.

Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1736
Rejestracja: 15/08/2013, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Kontakt:

Post autor: piotrek1474 » 29/05/2016, 8:10

Ja przechodziłem z Castrola na Liqui Moly przy 130 000. Zrobione już na LM ponad 30 000 i wszystko jest ok.
Obrazek


ODPOWIEDZ

Wróć do „Oleje”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości