ZIMA - NAPĘD NA TYŁ

Ogólne sprawy dotyczące BMW E46, ale nie mechanika. Mechanika poniżej :)
Regulamin forum
Uprasza się wszystkich myślących użytkowników internetu o nie zadawanie tutaj pytań związanych z mechaniką samochodową! Dla mechaniki mamy przeznaczone mnóstwo innych działów!
zajaczek_91
Bywalec forum
Posty: 113
Rejestracja: 11 lis 11, 17:18
BMW: e46 320i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto: lublin

#21

Post autor: zajaczek_91 »

W KAŻDYM AUCIE LEPSZE OPONY DAJE SIĘ NA TYŁ! nie wazne czy naped przod tył czy 4x4, bardziej niebezpieczny jest poslizg nadsterowny (ucieka dupa) i trudniejszy do opanowania), z podsterownego duzo latwiej wyjsc. Do tego w tylnonapedzie dochodzi kwetia lepszej przyczepnosci z tylu co jest istotne. NIe raz czytałem o tym co napisalem i nie jedna opinie slyszlalem a i mialem okazję sie przekonac...
BMW- PO PROSTU RADOŚĆ Z JAZDY
david007pl
Bywalec forum
Posty: 329
Rejestracja: 13 lis 11, 19:58
BMW: e46 1,8i sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Lokalizacja: Poznań

#22

Post autor: david007pl »

Ja z kolei czytałem, iż lepsze opony daje się na oś która jest napędowa więc w naszym przypadku tył!:)
BMW
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#23

Post autor: Roki »

Ok mieliście racje lepsze opony na tył. :sorry:
Tu fajnie opisany test:
http://www.opony.com.pl/artykul/testy-michelin-adac-i-oamtc-lepsze-opony-na-tyl-czy-na-przod/?id=1069
Jak widać są plusy i minusy.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
maziarz00
Bywalec forum
Posty: 21
Rejestracja: 21 sty 11, 20:48
BMW: e46 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#24

Post autor: maziarz00 »

witam. co do opon to ja założyłem nowe na przód oczywiście. jak mi tył bedzie uciekał to dam rade( oczywiście sa granice) a jak przód sie pośliźnie to jade gdzie mnie poniesie :D taka zasadę ja przyjąłem. mam pytanie co do układu ASC. mianowicie jak ruszać na śliskim gaz w podłoge czy średnie położenie pedału? nie jest to pierwsze moje auto z tylnym napędem ale pierwsze -bmw z układem ASC. pozdrawiam
Awatar użytkownika
Maniek
Bywalec forum
Posty: 2406
Rejestracja: 17 sie 10, 12:22
BMW: M57N
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: lubuskie
Miasto:
VIN: PK14005
Lokalizacja: celu do zlikwidowania

#25

Post autor: Maniek »

Czy gaz dasz do oporu czy lekko to i tak ASC zdławi silnik i sam zejdzie z obrotów.
Najważniejsze aby przednie koła były ustawione na wprost, nie skręcone.
Tutaj rolę odegra mechanizm różnicowy.
Ogień na tłoki !
OCEŃ MOJE BMW
Obrazek
Pojemność dwa litry,
Od ziemi trzy zero na luzie w górę,
Od olejowej miski.


How hard can it be ?
seedcom
Posty: 5
Rejestracja: 6 paź 11, 7:44
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: warmińsko-mazurskie
Miasto: ol

#26

Post autor: seedcom »

Witam! Moja przygoda z BMW E46 zaczęła się od października. Obecnie pierwsza zima z napędem na tył. Wcześniej jeździłem autami z napędem na przód. Obecnie mam opony wielosezonowe ok.4mm bieżnika (na takich kupiłem auto). Ostatnimi czasy zima dała znać o sobie i co i rusz jak dam więcej gazu to dupa ucieka i nie mówiąc już o skrętach. Zdarzyło mi zakopać w śniegu. Na jedynce nie było szans ruszenia. Koła boksowały w miejscu+ASC pomarańczowe. Udało mi się ruszyć z dwójki. Czy to ma wpływ na napęd?
david007pl
Bywalec forum
Posty: 329
Rejestracja: 13 lis 11, 19:58
BMW: e46 1,8i sedan
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Poznań
Lokalizacja: Poznań

#27

Post autor: david007pl »

Chyba wina opon - wielosezonowych (uniwersalnych) u mnie nawet jak bylem w górach i było sporo śniegu BMW radziło sobie nieźle - spokojnie ruszałem z jedynki, ale bez jakiegoś zbędnego dodawania mocno gazu. Na zakrętach jak dodasz gaz to dupkę zarzuca - to normalne. Jeśli chodzi o ruszanie na śniegu zapewne wina opon. Zmień chociaż tył na zimówki! Pogoda ma się pogroszyć i ma w końcu przyjść zima więc możesz mieć problem...
BMW
Awatar użytkownika
Krzysiek669
Moderator
Posty: 3314
Rejestracja: 9 lip 11, 18:45
BMW: było E46 320d, E91 318d, jest E46 325i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin

#28

Post autor: Krzysiek669 »

Ja również bez problemu, dzisiaj jazda na zasypanej i oblodzonej drodze na zimówkach całkiem przyjemnie :) ruszanie również z jedynki z dsc bez problemu :) zawracanie na dwójce dość pewnie, dsc zareagowało i już stałem prosto :)
december74
Bywalec forum
Posty: 131
Rejestracja: 29 wrz 10, 12:03
BMW: E46/320d kombi/150ps
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Najpiękniejsze :)))

#29

Post autor: december74 »

Szał... :crazy: dziś jechałem żony autem ( mazda 323F) po śniegu i ..... naprawdę kocham moją bawarkę..... :good: Nigdy nie miałem podejścia do przedniego napędu... :fool: :D
mikolajek12
Bywalec forum
Posty: 76
Rejestracja: 15 cze 11, 16:15
BMW: e46 2,0 i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Okolice warszawy

#30

Post autor: mikolajek12 »

Ja tez bez problemów w zime tylko 2 tylne felgi do prostowania-rondo fajnie jest sie poslizgac w zime tył napedem po rondach łukach itp
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Ogólne”