zbieżność > odchylenie kola od pionu

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
ameba01
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 18 kwie 11, 9:53
BMW: 320D [M47N]
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska/UK
Województwo: ---
Miasto: Leeds

#1

Post autor: ameba01 »

Witam,

Mam krotkie pytanie do znawcow: czy w naszych BMW jest mozliwosc ustawienia wychylenia kola od pionu? Kazdy mowi ze tego sie nie reguluje w E46. W moim przypadku gora kola jest do srodka dol na zewnatrz i strasznie chalasuja opony. Jakis rok temu moze poltorej mialem wymieniane wachacze i ogolnie zawsze byl z tym problem > kolo nie stalo pionowo tylko mialo przechyl (teraz ma jakeis 33 i 30 wedlug tej maszynki ckolwiek podaje katy czy mm) CZy jest mozliwosc by to zniwelowac?? Podejrzewam ze wachacze nie sa idealne mimo ze kupowane do tego modelu i one wypychaja kolo na zewnatrz.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#2

Post autor: MARC »

Z tyłu masz możliwość regulacji, bo chodzi Ci o kąty.
Proponuję jechać na zbieżność ustawią Ci tak jak będziesz chciał.
Koszt w KRK za przód i tył 120zł
ameba01
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 18 kwie 11, 9:53
BMW: 320D [M47N]
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska/UK
Województwo: ---
Miasto: Leeds

#3

Post autor: ameba01 »

chodzi mi o przod bo z tylem nie mam problemu > wszystko ustawione ksiazkow a przod siedzi jak rozjechana zaba tak jakby mial za ciezki silnik :):) Jakies 3 miesiace temu bylem na trzepakach i wskazalo przod ponad 73% wiec nie sa walniete amorki ani sprezyny. Wiec napewno problem albo z ustawieniem albo jak wspomnialem z wahaczami
tomkoff
Bywalec forum
Posty: 105
Rejestracja: 21 mar 10, 19:54
BMW: było e46 328i jest e39 530i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Murowana Goślina

#4

Post autor: tomkoff »

Fabrycznie w e46 ustawienie kąta pochylenia koła przedniego jest zablokowane przez bolec w kielichu. Jeśli jest konieczność regulacji pochylenia bolec trzeba ściąć. Procedurę ścięcia przewidział producent i na niektórych stacjach ustawienia geometrii posiadają specjalny klucz do ścinania tego zabezpieczenia.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#5

Post autor: MARC »

tomkoff pisze:Fabrycznie w e46 ustawienie kąta pochylenia koła przedniego jest zablokowane przez bolec w kielichu. Jeśli jest konieczność regulacji pochylenia bolec trzeba ściąć. Procedurę ścięcia przewidział producent i na niektórych stacjach ustawienia geometrii posiadają specjalny klucz do ścinania tego zabezpieczenia.
Zakłada "camebry" i ma regulację.
Tomek989
Bywalec forum
Posty: 47
Rejestracja: 22 paź 11, 19:02
BMW: E46 318i
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Chocianów

#6

Post autor: Tomek989 »

Generalnie mam ten sam problem wymieniłem wahacz i aktualnie jestem po wymianie zwrotnicy, niedługo pojadę na geometrię i sprawdzę czy jest poprawa jak to nie to, to może amortyzator choć chyba nie on jest odpowiedzialny za kąt koła. Jak uporasz się wcześniej to napisz co u Ciebie było powodem złego kąta koła.
Awatar użytkownika
MARC
Administrator
Posty: 5472
Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
BMW: Search
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW
Lokalizacja: KRAKÓW

#7

Post autor: MARC »

Tomek989 pisze:Generalnie mam ten sam problem wymieniłem wahacz i aktualnie jestem po wymianie zwrotnicy, niedługo pojadę na geometrię i sprawdzę czy jest poprawa jak to nie to, to może amortyzator choć chyba nie on jest odpowiedzialny za kąt koła. Jak uporasz się wcześniej to napisz co u Ciebie było powodem złego kąta koła.
Sprężyny sprawdź.
x_e_o_n
Bywalec forum
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 11, 18:59
BMW: E30
Rok produkcji: 1985
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRAKOW

#8

Post autor: x_e_o_n »

Klucz do scinania bolca :lol:

regulacja na oryginalnym mocowaniu jest totalnie niewielka okolo 0,30' wiec praktycznie zadne
kolego pokaz co Ci wyszlo na tej zbieznosci
ameba01
Bywalec forum
Posty: 134
Rejestracja: 18 kwie 11, 9:53
BMW: 320D [M47N]
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska/UK
Województwo: ---
Miasto: Leeds

#9

Post autor: ameba01 »

Ogolnie wyszlo mi -23 i -30 jak znajde swistek to zalacze. Pobawilismy sie chwilke i udalo sie zjechac do -7 przesuwajac maxymalnie kolumne na zewnatrz (z tego co program pokazywal powinno byc 7 ale na plusie) i jest znacznie na zielonym wiec nie jest zle. Mechanior stwierdzil ze bardziej sie nie da i reszta to siadniete sprezyny (dziwne bo na trzepakach mialay 72%). Wyszla inna sprawa w meidzyczasie otorz po wjechaniu na maszynke tyl na nowo byl w wielkim balaganie i okazalo sie ze tuleje sa do wymiany (nastepne koszty). Ogolnei cala zabawa zaczela sie po tym jak kolo zaczelo chalasowac i uparlem sie ze wina lezy po stronie ustawienia kola (bierze rantem a ze zimowki to i glosniesze) jakze mocno sie myslilem :fool: Okazlao ise ze po ustawieniach nadal turkocze/buzczy i tylko jedna zecz to zmieni zapewne - wymiana lozyska ktore notabene bylo wymiane rok temu (Febi) bo HUB mial bicie i drgala kierownica. Teraz musze odstawic autko na drobne naprawy i mam nadzieje bedzie oki.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zawieszenie”