"zawieszająca się" klimatyzacja

zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#1

Post autor: zibi_j1 »

Siemka. Mam problem z Klimą :/w dłuższej trafie na auto 20 stopni nagle zaczęło się robić podejrzanie ciepło. Po przyłożeniu ręki do kratki czuć ze wieje chłodem ale jakoś tak kiepsko. Stopniowo zmniejszałem temperaturę na panelu i zwiększałem prędkośc wiatraka, aż doszedłem do 16 stopni, wiatrak na full na twarz i kropelki potu na czole :/ Przy maksymalnej sile (i głośności) wiatraka powiew powietrza na twarzy był ledwo wyczuwalny. Jak manualna klima na drugim biegu. Zamknąłem obieg na wewnętrzny i wyłączyłem chłodzenie. Stopniowo w ciągu ok minuty poczułem wiatr we włosach. Siła nadmuchu taka jak być powinna. Przełączyłem na klimę i aż mnie zmroziło. Wiało sobie jak trzeba, ale po około godzinie znów zaczęło słabnąć i robić sie ciepło. Powtórzenie operacji z wyłączeniem chłodzenia pomogło. Dodatkowo słychać świszczenie i bulgotanie po zgaszeniu auta na włączonej klimie przez jakiś czas. Ktoś wie co jej się może dziać z tym słabnącym nawiewem ?
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#2

Post autor: mariryb »

Może panel - sterownik lub czujnik temp w nim. Trzeba by pod inpe podłączyć i sprawdzić parametry Live, jakie temp pokazują czujniki.


Klime miałeś włączoną auto czy później przeszedłeś na manual?

Filtr kabinowy wymieniałeś kiedyś ?

Jesli dobrze pamiętam to kiedyś w jakimś temacie pisałes o bulgotaniu klimy po wyłączeniu - ktoś napisał, że to czynnik sie rozpręża. U mnie tez tak jest.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#3

Post autor: zibi_j1 »

przeszedłem na manuala. filtr w lutym zmianiany. po wyłączeniu klimy wieje stopniowo coraz mocniej, i potemjak już sie rozbuja po załączeniu klimy testowałem co i jak i czujnik temp raczej ok bo ładnie zmieniał prędkość nawiewu itd... tylko z czasem znów wieje coraz słabiej :/ a za dwa dni na wakacje :(
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#4

Post autor: trandolf »

Czujnik temp parownika, to jest rzecz, która nie pokazuje rzeczywistej temp u Ciebie. Inaczej nazywany czujnikiem oszronienia parownika. Z tego względu, że panel klimatronika widzi u Ciebie cały czas dodatnią temp, to klimatyzacja chłodzi na max bez przerwy, co powoduje, że po jakimś czasie szron na parowniku zatyka przepływ powietrza przez niego. Wyłączenie klimatyzacji pozwala mu odmarznąć i wtedy wszystko wraca do normy. Przy sprawnym układzie panel klimatronika nie dopuszcza do zamarznięcia parownika.
marcepan
Bywalec forum
Posty: 311
Rejestracja: 19 cze 14, 13:33
BMW: e46 328i AT
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: Zgierz

#5

Post autor: marcepan »

ciekawa sprawa a gdzie jest ten parownik umiejscowiony w aucie ? moze jakis zrzut z realoem wrzuci ktos ?
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#6

Post autor: mariryb »

Jest w nagrzewnicy.

Obrazek
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: zibi_j1 »

trandolf pisze:Czujnik temp parownika, to jest rzecz, która nie pokazuje rzeczywistej temp u Ciebie. Inaczej nazywany czujnikiem oszronienia parownika. Z tego względu, że panel klimatronika widzi u Ciebie cały czas dodatnią temp, to klimatyzacja chłodzi na max bez przerwy, co powoduje, że po jakimś czasie szron na parowniku zatyka przepływ powietrza przez niego. Wyłączenie klimatyzacji pozwala mu odmarznąć i wtedy wszystko wraca do normy. Przy sprawnym układzie panel klimatronika nie dopuszcza do zamarznięcia parownika.
drogą dedukcji doszedłem do tego samego. W sensie zamarzający parownik. Świetna wiadomośc ze jest od tego czujnik. Myślisz ze jego błąd pokaże się w INPIE ? jesli nie błąd to jakie on ma prawidłowe wskazania ? jutro będę podpinał auto pod kompa. Lepiej żeby pochodziło dłużnej przed podpięciem włączone z klimą ? Uszkodzony panel eliminuje fakt, że na manualnej klimie dziwiłem się że świeżo nabita a nie wyrabia w trasie. ledwo co chłodzi. no to teraz wiem dlaczego :/ Gdzie ten czujnik jest ?
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
trandolf
Specjalista
Posty: 313
Rejestracja: 2 lut 11, 10:38
BMW: E46 320D 2001 M47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Przemyśl

#8

Post autor: trandolf »

Nie miałem okazji się do niego dostawać, ale czujnik temp parownika jest schowany gdzieś pod kokpitem. Tu masz trochę stary temat pokazujący co gdzie i jak:
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=1396299#p1396299

Błąd może nie być obecny, sprawdź za to jaką temp pokazuje ten czujnik w INPA, wiadomo ma pokazywać poniżej 0 jak masz klimę włączoną.
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#9

Post autor: mariryb »

Zerknąłem do linku. Z tego wynika ze jest on od strony kierowcy. Trochę poniżej tego silniczka co jest od obiegu wewnętrznego.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#10

Post autor: zibi_j1 »

mariryb pisze:Zerknąłem do linku. Z tego wynika ze jest on od strony kierowcy. Trochę poniżej tego silniczka co jest od obiegu wewnętrznego.
Ty zerknij do garażu czy masz taki czujnik lepiej ;) Przemęczę się przez urlop a potem wpadnę to ogarniemy. byle udało się bez zdejmowania dechy bo się rozpłaczę.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Klimatyzacja”