"zawieszająca się" klimatyzacja

zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#11

Post autor: zibi_j1 »

próbowałem dzisiaj wyjąc czujnik i potraktować go zapalniczką (czytałem ze bardzo często przywraca mu to sprawność) Zdjąłem osłonę nad nogami kierowcy ale dostęp jest dramatyczny. Tak jak wszyscy piszą przeszkadza rura powietrza na nogi kierowcy. Rękę poobdzierałem, jedyne co udało mi się osiągnąć to zlokalizować go palcami. możliwości złapania i mocnego pociągnięcia nie widzę. a już na pewno włożenia go od nowa. Ktoś to przerabiał i ma jakieś wskazówki ? Przecież oszaleję jak będę musiał deskę wyjmować o takie ustrojstwo małe :/

EDIT: 20 minut później:

Jak to mnie może pokonać jakiś czujnik :/ rozkręciłem od nowa i wyjałem skubańca. Jedna ręką trzeba odgiąc kolanko od nadmuchu a drugą go wyjąć. trudniej wypiąc go z kostki ale tego nie robiłem. Podgrzałem go ze 2-3 sekundy zapalniczką i włożyłem na miejsce... Trudno się wkłada po palcu ;) zobaczymy czy go nie spaliłem niechcący i czy bedzie poprawa.
Ostatnio zmieniony 10 lip 14, 11:32 przez zibi_j1, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
mariryb
Specjalista
Posty: 5238
Rejestracja: 9 kwie 11, 9:07
BMW: 330ci 535d
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom Wieniawa

#12

Post autor: mariryb »

Tą rurę na nogi kierowcy się zdejmuje. Powinno się dać przy założonym kokpicie. Ściągaliśmy ją, żeby dostać się do silniczka obiegu wewnętrznego. (mozliwe że trzeba będzie wyjąć stelaż popoelniczki aby mieć dostęp z przodu)

Czujnik mam dla Ciebie Zibi, znalazł się jeden w starej nagrzewnicy. Tak to wygląda :

Obrazek

Ta długa część jest w środku, na zewnątrz tylko kawałeczek.

PS
Jakby kto potrzebował mam na zbyciu 2 takie czujniki ze swojej starej nagrzwnicy.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki
avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#13

Post autor: avellananut »

Witam
Znalazł ktoś rozwiązanie problemu marznącej klimy? Mam ten sam problem. Kumpel wlutował mi ten nowy czujnik ale nie pomogło, klimatyzacja dalej marznie. Dziwne jest to, że włączam klimę i sprzęgło kompresora co jakiś czas się rozłącza. W momencie gdy pojawia się problem marznięcia sprzęgło sprężarki już się nie rozłącza. Czy za panelem klimatronika nie ma podobnego czujnika? Już nie wiem co się dzieje klimatyzacja działa bez zarzutu, po przejechaniu 50 kilometrów zaczynają się jaja. Muszę ją na chwile wyłączyć, żeby wszystko wróciło do normy
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#14

Post autor: zibi_j1 »

Moze wlutowal ci o innej opornosci? Ja wymienilem ten czujnik i czekam na dluzsza trase w upale. Na razie wszystko wskazuje na to że jest ok.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12 cze 11, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#15

Post autor: avellananut »

Kupiłem termistor 3,0 kilo. Jeżdżąc po mieście klima działa prawidłowo dopiero szybka jazda na trasie powoduje marznięcie klimatyzacji. Przewody od sprężarki są pokryte szronem, nie wiem o co chodzi.
Link do problemu: http://docs1.chomikuj.pl/3104623993,PL,0,0,naprawa-nawiewu-E46.doc
Czy zrąbany panel klimatyzacji może wywoływać takie skutki?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#16

Post autor: GUMMISS »

A masz możliwość przejechac się w taka trasę dluzsza z podlaczonym lapkiem? Może wyjdzie wtedy dlaczego zamarza. Wymiana podzespolow na chybil trafil jest kiepskim rozwiązaniem .... :/ live data z klimy odpowie co jest grane.....
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#17

Post autor: zibi_j1 »

trafia mnie szlag, ale wszystko wskazuje na to, że problem nadal występuje. mam wrażenie że w mniejszym stopniu, ale jednak. Po godzinie czterdziestu minutach jazdy przy temperaturze 30+ w samochodzie zaczęło się robić duszno i ciepło. Wyłączenie klimy na ok2-3 min. sprawiło, ze wszystko wróciło do normy :/ kolejny uszkodzony czujnik, czy może być jakaś inna przyczyna zamarzania parownika ? :(

Skojarzyłem że z klimy cały czas słychać jakieś bulgotanie i syczenie.. i tak się zastanawiam, może przy nabijaniu fachman nie zrobił próżni w układzie i ona się zapowietrza czy coś?
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
piotreek
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 14 paź 12, 23:04
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRK

#18

Post autor: piotreek »

Panowie dziś bawiłem się z tym problemem bo po trasie wyszło że mi też parownik zamarzl...:/
ostatnio zauważyłem że sprężarka zapina się na stałe, dziś bawiłem się czujnikami wsio ok, i przypomniało mi się że jakoś nie tak dawno wymieniałem panel klimy bo w starym uwalił się wiatraczek...
podmieniłem go i wszystko wróciło do normy sprężarka zaczęła normalnie cyklicznie pracować , długiej trasy jeszcze co prawda nie zrobiłem ale wydaje mi się że już będzie wsio ok.
Także jak macie możliwość to podmieńcie sobie panel na jakiś sprawdzony i sprawny w 100%.
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#19

Post autor: GUMMISS »

Sprezarka chodzi cyklicznie bo jak spadnie temperatura parownika do mniej więcej +2* to wylacza sprężarkę :)
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
piotreek
Bywalec forum
Posty: 163
Rejestracja: 14 paź 12, 23:04
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRK

#20

Post autor: piotreek »

ok ale przyczyna leżała po stronie panelu a nie czujnika;) być może się ta informacja komuś przyda.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Klimatyzacja”