"zawieszająca się" klimatyzacja

Awatar użytkownika
zibi_j1
Weteran
Posty: 5984
Rejestracja: 01/02/2014, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Re: "zawieszająca się" klimatyzacja

Post autor: zibi_j1 » 10/07/2014, 11:11

próbowałem dzisiaj wyjąc czujnik i potraktować go zapalniczką (czytałem ze bardzo często przywraca mu to sprawność) Zdjąłem osłonę nad nogami kierowcy ale dostęp jest dramatyczny. Tak jak wszyscy piszą przeszkadza rura powietrza na nogi kierowcy. Rękę poobdzierałem, jedyne co udało mi się osiągnąć to zlokalizować go palcami. możliwości złapania i mocnego pociągnięcia nie widzę. a już na pewno włożenia go od nowa. Ktoś to przerabiał i ma jakieś wskazówki ? Przecież oszaleję jak będę musiał deskę wyjmować o takie ustrojstwo małe :/

EDIT: 20 minut później:

Jak to mnie może pokonać jakiś czujnik :/ rozkręciłem od nowa i wyjałem skubańca. Jedna ręką trzeba odgiąc kolanko od nadmuchu a drugą go wyjąć. trudniej wypiąc go z kostki ale tego nie robiłem. Podgrzałem go ze 2-3 sekundy zapalniczką i włożyłem na miejsce... Trudno się wkłada po palcu ;) zobaczymy czy go nie spaliłem niechcący i czy bedzie poprawa.
Ostatnio zmieniony 10/07/2014, 11:32 przez zibi_j1, łącznie zmieniany 1 raz.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=13313&p=92483#p92483" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek


mariryb
Specjalista
Posty: 5650
Rejestracja: 09/04/2011, 9:07
BMW: 330ci, 320i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom/ Wieniawa
Kontakt:

Post autor: mariryb » 10/07/2014, 11:24

Tą rurę na nogi kierowcy się zdejmuje. Powinno się dać przy założonym kokpicie. Ściągaliśmy ją, żeby dostać się do silniczka obiegu wewnętrznego. (mozliwe że trzeba będzie wyjąć stelaż popoelniczki aby mieć dostęp z przodu)

Czujnik mam dla Ciebie Zibi, znalazł się jeden w starej nagrzewnicy. Tak to wygląda :

Obrazek

Ta długa część jest w środku, na zewnątrz tylko kawałeczek.

PS
Jakby kto potrzebował mam na zbyciu 2 takie czujniki ze swojej starej nagrzwnicy.
Felgi tak jak dziewczyny - co najmniej 18-tki

Doposażanie E46 - klimatronik, klima, fotochrom , BC, el szyby tył....

avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12/06/2011, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
Kontakt:

Post autor: avellananut » 28/07/2014, 13:09

Witam
Znalazł ktoś rozwiązanie problemu marznącej klimy? Mam ten sam problem. Kumpel wlutował mi ten nowy czujnik ale nie pomogło, klimatyzacja dalej marznie. Dziwne jest to, że włączam klimę i sprzęgło kompresora co jakiś czas się rozłącza. W momencie gdy pojawia się problem marznięcia sprzęgło sprężarki już się nie rozłącza. Czy za panelem klimatronika nie ma podobnego czujnika? Już nie wiem co się dzieje klimatyzacja działa bez zarzutu, po przejechaniu 50 kilometrów zaczynają się jaja. Muszę ją na chwile wyłączyć, żeby wszystko wróciło do normy

Awatar użytkownika
zibi_j1
Weteran
Posty: 5984
Rejestracja: 01/02/2014, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Post autor: zibi_j1 » 28/07/2014, 13:36

Moze wlutowal ci o innej opornosci? Ja wymienilem ten czujnik i czekam na dluzsza trase w upale. Na razie wszystko wskazuje na to że jest ok.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=13313&p=92483#p92483" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

avellananut
Bywalec forum
Posty: 94
Rejestracja: 12/06/2011, 21:39
BMW: E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław
Kontakt:

Post autor: avellananut » 28/07/2014, 14:01

Kupiłem termistor 3,0 kilo. Jeżdżąc po mieście klima działa prawidłowo dopiero szybka jazda na trasie powoduje marznięcie klimatyzacji. Przewody od sprężarki są pokryte szronem, nie wiem o co chodzi.
Link do problemu: http://docs1.chomikuj.pl/3104623993,PL,0,0,naprawa-nawiewu-E46.doc" onclick="window.open(this.href);return false;
Czy zrąbany panel klimatyzacji może wywoływać takie skutki?


Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 3772
Rejestracja: 08/09/2010, 18:56
BMW: 320d/524td
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Gadu-Gadu: 3231748
Tlen: potrzebny codziennie do życia
VIN: ke68470
Lokalizacja: Środkowowschodnia cześć Europy, Polska, rejon kujaw i pomorza, okolice Brodnicy a dokładnie Kawki
Kontakt:

Post autor: GUMMISS » 28/07/2014, 19:46

A masz możliwość przejechac się w taka trasę dluzsza z podlaczonym lapkiem? Może wyjdzie wtedy dlaczego zamarza. Wymiana podzespolow na chybil trafil jest kiepskim rozwiązaniem .... :/ live data z klimy odpowie co jest grane.....
Mój własny Sedan z europy jest na rozbiórkę, pisz jak coś potrzebujesz zanim inni to kupią :good:
Bo Możemy Więcej...
INPA NCS- mogę pomóc z autem, pisz, dzwoń. Będziemy dłubać :good:
Obrazek

Awatar użytkownika
zibi_j1
Weteran
Posty: 5984
Rejestracja: 01/02/2014, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa
Kontakt:

Post autor: zibi_j1 » 03/08/2014, 19:12

trafia mnie szlag, ale wszystko wskazuje na to, że problem nadal występuje. mam wrażenie że w mniejszym stopniu, ale jednak. Po godzinie czterdziestu minutach jazdy przy temperaturze 30+ w samochodzie zaczęło się robić duszno i ciepło. Wyłączenie klimy na ok2-3 min. sprawiło, ze wszystko wróciło do normy :/ kolejny uszkodzony czujnik, czy może być jakaś inna przyczyna zamarzania parownika ? :(

Skojarzyłem że z klimy cały czas słychać jakieś bulgotanie i syczenie.. i tak się zastanawiam, może przy nabijaniu fachman nie zrobił próżni w układzie i ona się zapowietrza czy coś?
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
http://e46forum.pl/viewtopic.php?f=28&t=13313&p=92483#p92483" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

piotreek
Bywalec forum
Posty: 165
Rejestracja: 14/10/2012, 23:04
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRK
Kontakt:

Post autor: piotreek » 05/08/2014, 21:20

Panowie dziś bawiłem się z tym problemem bo po trasie wyszło że mi też parownik zamarzl...:/
ostatnio zauważyłem że sprężarka zapina się na stałe, dziś bawiłem się czujnikami wsio ok, i przypomniało mi się że jakoś nie tak dawno wymieniałem panel klimy bo w starym uwalił się wiatraczek...
podmieniłem go i wszystko wróciło do normy sprężarka zaczęła normalnie cyklicznie pracować , długiej trasy jeszcze co prawda nie zrobiłem ale wydaje mi się że już będzie wsio ok.
Także jak macie możliwość to podmieńcie sobie panel na jakiś sprawdzony i sprawny w 100%.

Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 3772
Rejestracja: 08/09/2010, 18:56
BMW: 320d/524td
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Gadu-Gadu: 3231748
Tlen: potrzebny codziennie do życia
VIN: ke68470
Lokalizacja: Środkowowschodnia cześć Europy, Polska, rejon kujaw i pomorza, okolice Brodnicy a dokładnie Kawki
Kontakt:

Post autor: GUMMISS » 05/08/2014, 22:48

Sprezarka chodzi cyklicznie bo jak spadnie temperatura parownika do mniej więcej +2* to wylacza sprężarkę :)
Mój własny Sedan z europy jest na rozbiórkę, pisz jak coś potrzebujesz zanim inni to kupią :good:
Bo Możemy Więcej...
INPA NCS- mogę pomóc z autem, pisz, dzwoń. Będziemy dłubać :good:
Obrazek

piotreek
Bywalec forum
Posty: 165
Rejestracja: 14/10/2012, 23:04
BMW: e46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: KRK
Kontakt:

Post autor: piotreek » 05/08/2014, 23:52

ok ale przyczyna leżała po stronie panelu a nie czujnika;) być może się ta informacja komuś przyda.


ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości