Żarówki led w srodku wywalają bezpiecznik

Problemy i ich rozwiązania związane z elektroniką i alarmami w Naszych trójkach
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
BMW: E91
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#1

Post autor: KEMN1 »

Tak jak w temacie, podpatrzylem u kogos na forum podswietlenie LED wnętrza pojazdu. Zadne doklejanie led paskow, tylko zastąpienie ori zoltych zarowek na ladne biale ledowe. Zmienilem zarowki z przodu nad przednią szybą ok(tam ida takie same jak do podswietlenia tablicy rej.). Z tylu natomiast zakupilem takie zarowki:
http://allegro.pl/z012-zarowka-led-5-smd-postojowka-t10-w5w-biala-z-i5669179124.html
wkladam jedną jest ok, ale po wlozeniu drugiej automatycznie wywala mi bezpiecznik od podswietlenia wewnątrz. Natomiast jezeli z tylu mam jedna stara zolta, a jedna ledowa zarowke wszystko jest ok. Z elektryki jest noga, wiem tylko, ze ledy maja mniejszy pobor pradu. Ktos moze cos poradzic? pozdro
Domin
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 22 wrz 14, 19:59
BMW: E46 3xxCi
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#2

Post autor: Domin »

Jeśli wywala bezpiecznik znaczy że tworzy się gdzieś spore zwarcie (połączenie bezpośrednie pomiędzy plusem a masą). Prawdopodobnie żarówka LED którą kupiłeś posiada wadę fabryczną i robi zwarcie. Sprawdź tą żarówkę miernikiem ewentualnie podepnij pod baterię 9V i sprawdź co będzie się z nią działo. Albo zaświeci albo nagrzeje się. Pamiętaj że żarówki LED mają biegunowość. Tj jeśli nie świeci w zadanej pozycji, należy odwrócić ją o 180 stopni i powinna wtedy działać.
Taki mini projekcik --> E czterdziestki szóstki
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
BMW: E91
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#3

Post autor: KEMN1 »

Ale kupilem na zapas 4, pierwsza zamontowana dziala, wszystkie 3 sprawdzalem po drugiej stronie efekt ten sam- wywalony bezpiecznik
Domin
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 22 wrz 14, 19:59
BMW: E46 3xxCi
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: Domin »

W takim razie albo sprawdź dokładnie płytkę w którą wkłada się żarówkę albo po prostu zmień ją (płytkę) na inna
Taki mini projekcik --> E czterdziestki szóstki
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
BMW: E91
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#5

Post autor: KEMN1 »

Dobrze, ale jezeli to plytka powodowala by problem, to dlaczego z jedną zwyklą zarowka dziala?
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#6

Post autor: GUMMISS »

Być może maja w środku rezystor pobierający kilka amper i jedna jest oki, a dwie pala korki..... sprawdź multimetrem ile każda pobiera prądu, tylko zacznij mierzyć od największego zakresu...... żarówka 5w to jakieś 0.5A tylko.....
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Domin
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 22 wrz 14, 19:59
BMW: E46 3xxCi
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#7

Post autor: Domin »

Ale strasznie dziwnie to wygląda.. wstaw zdj poglądowe żarówek led. Wiele osób ma ledowe i wszystko działa. A może faktycznie pobiera zbyt dużo prądu i bezpiecznik 5A nie daje sobie rady
Taki mini projekcik --> E czterdziestki szóstki
KEMN1
Bywalec forum
Posty: 457
Rejestracja: 6 maja 12, 23:06
BMW: E91
Rok produkcji: 2007
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Siedlce

#8

Post autor: KEMN1 »

na samej gorze masz link do konkretnej aukcji, z ktorej kupilem te zarowki.

Tą zarowke mam z tylu w jednym slupku, z przodu ledy rurkowe, a w drugim slupku zwykla zolta.
Domin
Bywalec forum
Posty: 462
Rejestracja: 22 wrz 14, 19:59
BMW: E46 3xxCi
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa

#9

Post autor: Domin »

Może to bardzo niepoprawne ale ja we własnym aucie spróbował bym w takim wypadku dać bezpiecznik 7.5A i zobaczył bym czy wtedy go spali. Chociaż jeśli masz pojęcie sprawdź czy natężenie w układzie nie przekracza czasem 5A
Taki mini projekcik --> E czterdziestki szóstki
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4029
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#10

Post autor: GUMMISS »

Skoro pali bezpiecznik to musi przekraczać. Najlepiej sprawdzić ile te cuda biorą prądu......
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Elektronika”