Zamiennik błotnika czy orginał?

Regulamin forum
Zanim coś napiszesz, zapoznaj się z krótkim regulaminem działu nadwozie.
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#1

Post autor: Spectron »

Nie ma możliwości kupna błotnika używanego bez rdzy, nie pogiętego na wszystkie strony, więc muszę coś kupić. Ceny w Warszawie za naprawę błotnika z lakierowaniem śpiewają mi po 900 - 1000 zł więc odpada. Pytanie czy ktoś ma zamiennik i jak to pasuje? Czy rdza szybko wylazi? Czy kolor się zgadza na takim zamienniku?

Już nawet w okolicy szukam kogoś kto zrobi ładnie taki błotnik... ciężko kogoś kto jak uslyszy jaki to model i ze rdza jest w postaci purchli dosyć małej to konczą rozmowę...
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#2

Post autor: Dzidek90 »

U mnie przez mały purchelek na błotniku, wyleciał dziura przez szerokość rantu na blotniku.
Jeśli chodzi o nowe zamienniki słyszałem że ciężko je spasować, jakby były lekko pomniejszone i one nie są w kolorze, tylko w czarnym podkładzie.
Używki odpuść bo kupisz "zdrowy" a po roku będziesz miał to samo co teraz ;)
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Spectron
Bywalec forum
Posty: 273
Rejestracja: 5 lip 15, 13:12
BMW: E46 318i N42B20
Rok produkcji: 0
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Stalowa Wola

#3

Post autor: Spectron »

Jaki więc wniosek? Kupić pomalowany w kolor zamiennik?
Awatar użytkownika
Dzidek90
Przyjaciel forum
Posty: 3655
Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
BMW: E91 Fl
Rok produkcji: 2011
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Lędziny
VIN: F038885

#4

Post autor: Dzidek90 »

U mnie był taki wniosek że zabezpieczyl mi znajomy rdzę jakims środkiem a na dziury polozyl włókno szklanym :wink:
Gdybym ja miał wybierać na Twoim miejscu to bym kupił używkę, dał do piaskowania żeby zobaczyć co jest pod lakierem, od wewnątrz dobrze zabezpieczył i pomalował w kolor :wink:
Taka impreza drożej by wyszła no ale wiedział byś na czym stoisz.

Albo kupić nowy zamiennik, zeszlifować podkład , zabezpieczyć od wewnątrz a na zewnątrz jakiś dobry podkład i malowanie w kolor.
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
DelSelDi
Posty: 9
Rejestracja: 24 sty 18, 16:15
BMW: e46 2.0d m47
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Częstochowa/Chorzów

#5

Post autor: DelSelDi »

Zamienniki do jakiego auta by nie były czy to do Bmw czy VW nigdy nie leżą tak jak oryginał Panowie,przynajmniej mi się takie szczęście nigdy nie zdarzyło.To jest ich największy minus ale plus jest taki że to jednak nowa blacha.Nowy zamiennik jest zawsze pomalowany na czarno ale jest to podkład mający zabezpieczyć cześć przed korozją na stanie magazanowym i tylko tyle.Zawsze bezwzględnie trzeba go dokładnie usunąć-jak macie lakiernika który na to maluje to robi ogromny błąd.
Całość się zdziera i na gołą blachę najlepiej położyć podkład epoksydowy-i tu wystarczy zrobić tak żeby prysnąć z obu stron i nie trzeba się potem martwić o to co się dzieje od wewnątrz albo ile to wytrzyma.Dopiero potem na taki podkład pod bazę czy pod akryl daje się podkład akrylowy po stronie która będzie malowana w kolor.Chcąc już zrobić na całkiem na cacy to jeszcze przed montażem stronę wewnętrzną można psiknąć fluidolem żeby woda nie zagrzewała tam miejsca i tyle.

Jeśli chodzi o używkę to jak jest ładna to zrobić tak samo.
Jeśli chodzi o trwałość to chyba i zamiennik i orginał zrobione w taki sposób wytrzymają podobnie.Tu wiekszą role odgrywa pasowanie i wybór należy do każdego właściciela.

Jeśli chodzi o spawanie łatek itd. to już samo w sobie osłabia trwałość materiału(wysoka. temperatura) i jeśli ktoś planuje trzymać samochód dłużej jak dwa może trzy lata to musi mieć na uwadze że łatanie to rozwiązanie tymczasowe a koszty malowania elementu takie same.

Kolega wyżej pisał że ma zaklejone włóknem-dłużej to wytrzyma jak nikt w to nie będzie walił jak wspawana łata.

Sorry za poemat ale z moich przynajmniej doświadczeń tak to wygląda i żeby nie było nikomu nie bronię twierdzić że jest inaczej niż mówię

Nowego to jasne że nie kupisz nie pogiętego, bez nalotu rdzy np. w miejscu ryśniętym itd. ale kupując używkę wysyłkowo też nie masz pewności że dojdzie taki jak go wyślą,lub czy też nie ma śladów magazynowania.Niestety zdjęcia a real to nie zawsze to samo...

I nie wiem jeszcze czy masz garaż albo możliwości ale jeśli tak to za 1000zł które Ci śpiewają - masz dwa pistolety do malowania, przewody (i to Ci już zostaje)i materiał.Kwestia tylko kompresora.
Pomalowanie błotnika to nie jest czarna magia i idzie to zrobić przy odrobinie chęci samemu i to z bardzo dobrym efektem.Tylko trzeba mieć gdzie.
Bo jak czytam że ktoś śpiewa 1000zł za błotnik to litości.Wierzę w to że są tu tacy co ich na to stać ale kasę zawsze mozna wydać na coś innego.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#6

Post autor: Grzechu16 »

Co sądzicie o tak zabezpieczonych błotnikach od wewnątrz? Wydaje mi się to dobrym rozwiązaniem. Oczywiście podesłałbym klapkę wlewu paliwa, żeby kolor został odpowiednio dobrany. Cena wydaje się atrakcyjna. http://allegro.pl/show_item.php?item=7199357990
blokersi88
Posty: 4
Rejestracja: 24 cze 18, 19:49
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Lebork
VIN: JL48498

#7

Post autor: blokersi88 »

Wtiam ja również przyłączam sie do tego tematu w sprawie zamienników otóz moje dwa przednie błotniki od dawna pokochała "Rudzia " :D z własnego doświadczenia wiem że nie warto inwestwoać w tani zamiennik ponieważ taki posiadam od strony pasażera i problem polega wiadomo- spasowanie a nie wygląda to ciekawie jeśli ktoś czepia się szczegółów , zaś trafić na zdrowy błotnik do e46 to jak szukanie igły w stogu siana .. ja sam poszukuje od dłuzszego czasu błotników (komplet) i jestem już przychylny bardziej do zamiennika mając te świadomość że nie zje go rdza przez najbliższe lata lecz mankamentem będzie to platfusowe" spasowanie" dlatego mam pytanie do forumowiczów czy ktoś zakupił zamiennik b.dobrej jakości i może podać nazwe firmy produkującej takie zamienniki proszę o sugestie i pozdrawiam :)))
Awatar użytkownika
yeti
Bywalec forum
Posty: 247
Rejestracja: 10 sty 18, 19:22
BMW: 320
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: swarzędz

#8

Post autor: yeti »

dobrze ze nie wiedziałem jak szukałem dobre oryginału że takie są prawie nie osiągalne i kupiłem w kolorze, co prawda lekko porysany ale nie ma na nim rdzy,

ba nawet odcieniem się nie różni, przy mega przyjrzeniu sie może lekko.
turfel
Bywalec forum
Posty: 43
Rejestracja: 17 lut 18, 11:36
BMW: e46
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Ciechanów
VIN: M54B25

#9

Post autor: turfel »

Ja tam bym kupił dobry zamiennik( by pasował bez rzeźby) i go zakonserwował przed założeniem. Zrobiliśmy tak znajomemu z 3 lata temu i do dzisiaj tam nie widać rdzy.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10306
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Fajnie jakbyś podał co to za zamiennik był :roll:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Karoseria”