Zakup BMW

Dla wszystkich przyszłych posiadaczy E46, czyli jak kupić, żeby się "nie przejechać"
yipkis
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 5 wrz 18, 23:45
BMW: Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Krosno

#1

Post autor: yipkis »

Witam,
Lecę od razu do sedna bez żadnego wstępu. Nie wiem czy kupuję bmw, ale chciałbym sięgnąć po waszą radę. Interesuje mnie e46 w wersji coupe. Tutaj jednak pojawia się już moje pierwsze pytanie. Budżet jaki posiadam to 17-20 k, nie jestem do końca pewien czy wylałbym wszystko i nie zostawił nic w zanadrzu :unknown: , mam na myśli jakieś naprawki. Zastanawiałyby mnie przedlifty w coupe 2.2-2.8, nie obeznany jestem na tyle by powiedzieć które z tych trzech wersji silnikowych byłyby najlepszym wyborem i czy w granicy tego budżetu jest w ogóle możliwość porwania się na 2.8 z odłożeniem sumy na ewentualne koszta napraw. Więc ;
1. Jakiej wersji silnikowej mógłbym wypatrywać z tym budżetem ? Jakie spinacze budżetowe dalibyście na dane wersje ?
2. Na co oprócz wszystkiego zwracać uwagę przy zakupie żeby nie dostać bananem w pupencjusza =@
3. Która z tych wersji silnikowych ma więcej zalet od innych lub przynajmniej tak wynika z waszej opinii

Pozdrawiam i z góry dziękuje za odp. :beer:
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#2

Post autor: maniek21112 »

Spokojnie znajdziesz bardzo ładne 320/323ci a jak będzie trochę szczęścia to niezłe 325/328ci, ale tu już może być problem z brakiem rezerwy na start a wypada mieć jakieś 3k przy niezłej sztuce, niezależnie od wersji. W przypadku 323/328ci sprawdzaj dobrze mocowanie dyferencjału, ponieważ jak nie zostało już naprawione to może być wyrwane. Co więcej? Przede wszystkim rdza i luzy w układzie przeniesienia napędu, resztę, czyli np. wycieki, dość łatwo ogarnąć, może poza uszczelką miski olejowej, ponieważ tu jest trochę roboty.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Karyk
Bywalec forum
Posty: 48
Rejestracja: 12 mar 18, 13:13
BMW: 330d M57
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: PSL

#3

Post autor: Karyk »

Weź pod uwagę, że BMW E46 w nadwoziu coupe zwłaszcza z silnikami R6 było bardzo pożądanym autem przez co do Polski zjechało dużo powypadków, które były lepiej lub gorzej naprawiane więc zwróć uwagę czy auto nie ma jakichś śladów POWAŻNIEJSZYCH napraw powypadkowych - głównie chodzi o podłużnice czy tylne ćwiartki. Malowane auto to nic złego ale wystrzegaj się egzemplarzy dociążonych zbędnymi kilogramami szpachli.
Poza tym jak napisał kolega wyżej - mocowanie tył, warto w miare możliwości sprawdzić układ chłodzenia oraz przejrzeć silnik pod kątem wycieków.
W tej kasie spokojnie znajdziesz coś z silnikiem o pojemności 2.5 litra. ;)
yipkis
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 5 wrz 18, 23:45
BMW: Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Krosno

#4

Post autor: yipkis »

Jeszcze raz ja, dzięki za odpowiedzi. Teraz chciałbym zapytać, co myślicie o tym ogłoszeniu.
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-e46-325-schwarz-coupe-perfect-stan-oryginal-przebieg-1-wl-na-alu-ID6BhIf6.html#88eaff6907
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Jak dobrze odczytałem vin (słońce i telefon utrudniają to) to jest to 1999 rok produkcji oraz ktoś zakosił podłokietnik :(

VIN WBABM31030EZ64234
Type Code BM31
E Series E46 (2)
Series 3
Type COUPE
Model 323CI (EUR)
Steering LL
Doors 2
Engine M52/TU
Displacement 2.50
Power 125
Drive HECK
Transmission MECH
Colour COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)
Upholstery STOFF FLOCK RAUTE/ANTHRAZIT (E3AT)
Prod Date 1999-05-31
Vehicle options
L801A National version Germany/Austria
S226A Sports suspension settings
S255A Sports leather steering wheel
S273A BMW light-alloy wheel star spokes 43
S305A Remote control for central locking
S320A Deleted, model lettering
S354A Green windscreen, green shade band
S415A Sun-blind, rear
S423A Floor mats, velours
S428A Warning triangle and first aid kit
S441A Smoker package
S459A Seat adjuster, electric, with memory
S473A Armrest front
S494A Seat heating driver/passenger
S508A Park Distance Control (PDC)
S520A Fog lights
S528A Automatic air flow control
S534A Automatic air conditioning
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S550A On-board computer
S662A Radio BMW Business CD
S676A HiFi speaker system
S832A Battery in luggage compartment
S863A Retailer Directory Europe
S879A On-board vehicle literature German
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
yipkis
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 5 wrz 18, 23:45
BMW: Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Krosno

#6

Post autor: yipkis »

Vin się zgadza, zapytałem i sprawdziłem.
yipkis
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 5 wrz 18, 23:45
BMW: Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Krosno

#7

Post autor: yipkis »

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-bmw-e46-328i-coupe-manual-benzyna-ID6B3v0K.html#c99d4ef182

Czy takim ogłoszeniom warto się przyglądać ?(mało zdjęć mam na myśli) I ile mogłyby wynosić koszty reperacji tego co jest w opisie.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#8

Post autor: maniek21112 »

"Lepszy" od zdjęć jest ten tekst:
Wszystkim "Szpecom" dziękuje.
Ja zdecydowanie bym podziękował. Nie będę pisał nawet co jest zmienione, bo nawet bez vin to wiadomo. Wycena napraw:
- ratowanie blachy i lakierowanie to pewnie 2-2,5 k
- czujnik ori to ok 400,- o ile dobrze pamiętam, nic innego nie działa, używki to jak uda się znaleźć, może i za 50,-
- dwie tuleje + wymiana - 300,-
- regulacja ręcznego - 50-70,-
- dwie sondy to ok 800-900,-
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
yipkis
Bywalec forum
Posty: 25
Rejestracja: 5 wrz 18, 23:45
BMW: Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Krosno

#9

Post autor: yipkis »

Wyjaśnione. Ta pierwsza opcja oprócz zakoszonego podłokietnika sprawia dobre wrażenie ? :)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10340
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#10

Post autor: maniek21112 »

Mnie taka opcja nie porywa, ale nic nie rzuca się w oczy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Kupuję BMW E46”