X3 by ...::MARC::...
- Dzidek90
- Przyjaciel forum
- Posty: 3655
- Rejestracja: 16 lis 13, 19:13
- BMW: E91 Fl
- Rok produkcji: 2011
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Lędziny
- VIN: F038885
Wyczuwam filmik z X-em
BMW
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
Dla Ciebie to trzy zwykle litery,
Dla mnie zaś silnik i koła cztery.
Jedyna marka która ma dusze,
Na inne auto juz się nie skuszę.
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Dziś auto otrzymało serwis olejowy.
Został zmieniony olej w silniku na AMSOIL 5W40
Filtry powietrza, paliwa, pyłkowy oraz oleju klasycznie MANN
Dodatkowo zmieniłem olej w rozdzielaczu na nowy.
Wybór padł na najlepszy na produkt najlepszy na rynku, czyli
ravenol TF 0870
Jako ciekawostka... BMW podaje że powinno się wlać 0.69l do pełnego przelewu.
Natomiast u mnie do pełnego przelewu musiałem wlać pełny litr.
Następnie stare sparciałe i popękane podszybie ustąpiło miejsca nowemu, które wcześniej widzieliście w kartonie
Stare było podklejone klejem który za nic nie chciał się poddać.
Nowe jest idealne, dolega na całej płaszczyźnie i jest elastyczne.
Na koniec dnia wybił równy przebieg...
Poniżej wstawiam Wam kilka zdjęć z poprzednich prac, a raczej to co zastałem po rozebraniu całego przodu.
Koło pasowe w stanie krytycznym
Zostało zastąpione jedynym możliwym u mnie "zamiennikiem"
Kolejna ciekawostka... Sprzedający twierdził iż "usunął klapki z koletkora ssącego". Miał rację i to dosłownie
Jak widać na zdjęciu wywalił klapki, a resztę założył.
Dobrze że kupiłem sobie cały nowy zestaw zaślepek i byłem przygotowany na wymianę całości, bo tego na prawdę się nie spodziewałem.
Cały kolektor został uszczelniony przez co silnik a raczej jego obroty całkowicie przestały falować, gdzie wcześniej zdarzało się to sporadycznie tylko po pełnym dogrzaniu i w sytuacjach losowych...
Z pomocą przyszła mi firma ADITECH - która dostrczyła mi zaślepki wykonane z tworzywa sztucznego, wraz z oringami z vitonu.
Moje wnioski po serwisie...
Po zmianie oleju w rozdzielaczu jest nieporównywalna różnica...
Wiadomo, że auto ma swoje lata i przebieg, ale teraz napęd przenosi się znacznie mniej inwazyjnie niż wcześniej. Jest to płynne, bez szarpnięć itp.
Czytałem że niektórzy pisali o konieczności adaptacji po takiej wymianie, celem usunięcia błędu. U mnie po zmianie oleju, nie było żadnych błędów, adaptacji nie wykonałem. Powiem szczerze że nie rozumie jej sensu i nie rozumie jak komputer przelicza obowiązek jej wykonania.
W najbliższej przyszłości zamówię z ASO zestaw naprawczy nastawnika w skrzyni rozdzielacza, aby zakończyć całkowicie serwis tego napędu.
W prawdzie nie wykazuje żadnych oznak niepokojących, ale dla "świętego spokoju" chcę to zrobić.
W skócie to tyle.
Został zmieniony olej w silniku na AMSOIL 5W40
Filtry powietrza, paliwa, pyłkowy oraz oleju klasycznie MANN
Dodatkowo zmieniłem olej w rozdzielaczu na nowy.
Wybór padł na najlepszy na produkt najlepszy na rynku, czyli
ravenol TF 0870
Jako ciekawostka... BMW podaje że powinno się wlać 0.69l do pełnego przelewu.
Natomiast u mnie do pełnego przelewu musiałem wlać pełny litr.
Następnie stare sparciałe i popękane podszybie ustąpiło miejsca nowemu, które wcześniej widzieliście w kartonie
Stare było podklejone klejem który za nic nie chciał się poddać.
Nowe jest idealne, dolega na całej płaszczyźnie i jest elastyczne.
Na koniec dnia wybił równy przebieg...
Poniżej wstawiam Wam kilka zdjęć z poprzednich prac, a raczej to co zastałem po rozebraniu całego przodu.
Koło pasowe w stanie krytycznym
Zostało zastąpione jedynym możliwym u mnie "zamiennikiem"
Kolejna ciekawostka... Sprzedający twierdził iż "usunął klapki z koletkora ssącego". Miał rację i to dosłownie
Jak widać na zdjęciu wywalił klapki, a resztę założył.
Dobrze że kupiłem sobie cały nowy zestaw zaślepek i byłem przygotowany na wymianę całości, bo tego na prawdę się nie spodziewałem.
Cały kolektor został uszczelniony przez co silnik a raczej jego obroty całkowicie przestały falować, gdzie wcześniej zdarzało się to sporadycznie tylko po pełnym dogrzaniu i w sytuacjach losowych...
Z pomocą przyszła mi firma ADITECH - która dostrczyła mi zaślepki wykonane z tworzywa sztucznego, wraz z oringami z vitonu.
Moje wnioski po serwisie...
Po zmianie oleju w rozdzielaczu jest nieporównywalna różnica...
Wiadomo, że auto ma swoje lata i przebieg, ale teraz napęd przenosi się znacznie mniej inwazyjnie niż wcześniej. Jest to płynne, bez szarpnięć itp.
Czytałem że niektórzy pisali o konieczności adaptacji po takiej wymianie, celem usunięcia błędu. U mnie po zmianie oleju, nie było żadnych błędów, adaptacji nie wykonałem. Powiem szczerze że nie rozumie jej sensu i nie rozumie jak komputer przelicza obowiązek jej wykonania.
W najbliższej przyszłości zamówię z ASO zestaw naprawczy nastawnika w skrzyni rozdzielacza, aby zakończyć całkowicie serwis tego napędu.
W prawdzie nie wykazuje żadnych oznak niepokojących, ale dla "świętego spokoju" chcę to zrobić.
W skócie to tyle.
-
- Przyjaciel forum
- Posty: 1499
- Rejestracja: 28 lis 14, 9:56
- BMW: E90
- Rok produkcji: 2007
- Państwo: Polska
- Województwo: kujawsko-pomorskie
- Miasto: Toruń
Nie ma to jak profesjonalne podejście do sprawy! Profi robota. Auto w taki rękach będzie służyło bezawaryjnie przez długie lata.
- MARC
- Administrator
- Posty: 5472
- Rejestracja: 12 lip 11, 15:25
- BMW: Search
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: KRAKOW
- Lokalizacja: KRAKÓW
Pewne inwestycje poczynione...
Wpadło 6 nowych opon...
Teraz zakupiłem nowe zimówki ponieważ były wyprzedaże, wybór padł na Nokiany WR A4
2x 235/50 R18 oraz 2x 255/45 R18
Letnie zakupiłem jedynie tylne, ponieważ poprzedni właściciel miał założony błędny rozmiar, postanowiłem to naprawić.
Zakupiłem 2x 255/45 R18 uniroyal RS3, opony przybyły z DOT 18
Przednie są tego samego producenta DOT 16 w bdb stanie dlatego pozwoliłem je sobie pozostawić.
Wpadł również zestaw nowych tulei przedniego wzdłużnego wahacza.
Ale żeby nie było tak kolorowo i pięknie...
Tarcze zimmermann sport które założyłem pod koniec zeszłego roku, które mają obecnie ok 2.000km przebiegu dają mi dziwne oznaki...
Otóż sprawa wygląda następująco...
Wibracje karoserii wyczuwalne tylko przy delikatnym "muskaniu" hamulca - prędkość od 60 do 90-100km/h
Powyżej 100, czyli dla przykładu 120 - 130km/h muskanie hamulca powoduje szarpanie kierownicą.
Mierzyłem tarcze czujnikiem zegarowym, natomiast mierzone były jako "zimne".
Wynik był jeszcze w tolerancji, natomiast jestem przekonany iż gorące tarcze pokażą nam zupełnie inny wynik.
Z resztą prowadnice zacisku są w stanie idealnym, tłoczek pracuje prawidłowo, jarzmo czyste, klocki pracują swobodnie, koło nie przegrzewa się ponad normę itp.
Podkreślam iż cały zestaw klocki i tarcze są praktycznie nowe.
Idźmy dalej... Jak wygląda reklamacja ? Odp prosta, pytanie podstawowe i pierwsze podejrzenia producent wysuwa oczywiście pod kątem błędnego montażu (być może na paście/smarze) uszkodzonej piaście, bądź nieprawidłowemu użytkowaniu... Tak jest najłatwiej... Rzecz jasna...
Dalej pyta czy przed montażem oraz po zostało wykonane badanie które ma na celu sprawdzenie bicia tarczy?
Chodzi o czujnik zegarowy który mierzy odchyłki na tarczy.
Odpowiedź, oczywista, zgodnie z instrukcją montażu tak...
I teraz co ??
Producent pochyli się nad reklamacją i przyzna się do winy, gdzie rzecz jasna, może być wada fabryczna?
Czas pokaże...
Będąc w takiej sytuacji postanowiłem grzebnąć temat zimmermann'ów.
Okazuje się że nie jestem jedynym przypadkiem tego typu, takich osób jak ja, gdzie mają podobne bądź identyczne objawy jest o wiele więcej.
Aż się wierzyć nie chce, zawsze brałem te tarcze do wszystkich moich aut i nigdy nie było problemu do teraz...
Wpadło 6 nowych opon...
Teraz zakupiłem nowe zimówki ponieważ były wyprzedaże, wybór padł na Nokiany WR A4
2x 235/50 R18 oraz 2x 255/45 R18
Letnie zakupiłem jedynie tylne, ponieważ poprzedni właściciel miał założony błędny rozmiar, postanowiłem to naprawić.
Zakupiłem 2x 255/45 R18 uniroyal RS3, opony przybyły z DOT 18
Przednie są tego samego producenta DOT 16 w bdb stanie dlatego pozwoliłem je sobie pozostawić.
Wpadł również zestaw nowych tulei przedniego wzdłużnego wahacza.
Ale żeby nie było tak kolorowo i pięknie...
Tarcze zimmermann sport które założyłem pod koniec zeszłego roku, które mają obecnie ok 2.000km przebiegu dają mi dziwne oznaki...
Otóż sprawa wygląda następująco...
Wibracje karoserii wyczuwalne tylko przy delikatnym "muskaniu" hamulca - prędkość od 60 do 90-100km/h
Powyżej 100, czyli dla przykładu 120 - 130km/h muskanie hamulca powoduje szarpanie kierownicą.
Mierzyłem tarcze czujnikiem zegarowym, natomiast mierzone były jako "zimne".
Wynik był jeszcze w tolerancji, natomiast jestem przekonany iż gorące tarcze pokażą nam zupełnie inny wynik.
Z resztą prowadnice zacisku są w stanie idealnym, tłoczek pracuje prawidłowo, jarzmo czyste, klocki pracują swobodnie, koło nie przegrzewa się ponad normę itp.
Podkreślam iż cały zestaw klocki i tarcze są praktycznie nowe.
Idźmy dalej... Jak wygląda reklamacja ? Odp prosta, pytanie podstawowe i pierwsze podejrzenia producent wysuwa oczywiście pod kątem błędnego montażu (być może na paście/smarze) uszkodzonej piaście, bądź nieprawidłowemu użytkowaniu... Tak jest najłatwiej... Rzecz jasna...
Dalej pyta czy przed montażem oraz po zostało wykonane badanie które ma na celu sprawdzenie bicia tarczy?
Chodzi o czujnik zegarowy który mierzy odchyłki na tarczy.
Odpowiedź, oczywista, zgodnie z instrukcją montażu tak...
I teraz co ??
Producent pochyli się nad reklamacją i przyzna się do winy, gdzie rzecz jasna, może być wada fabryczna?
Czas pokaże...
Będąc w takiej sytuacji postanowiłem grzebnąć temat zimmermann'ów.
Okazuje się że nie jestem jedynym przypadkiem tego typu, takich osób jak ja, gdzie mają podobne bądź identyczne objawy jest o wiele więcej.
Aż się wierzyć nie chce, zawsze brałem te tarcze do wszystkich moich aut i nigdy nie było problemu do teraz...
- maniek21112
- Specjalista
- Posty: 10342
- Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
- BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Świdnica_Wrocław
Dokładnie, krzywią się bardzo często, plus, że pewnie z reklamacją nie będzie problemu. Ja już od dłuższego czasu jeżdżę na ate power disc i nic się nie dzieje a ich efektywność jest bardzo dobra.
Jak się jeździ na tych uniroyal'ach? Pytam, ponieważ Ci którzy założyli je do cięższych aut narzekają na prowadzenie przy dużych prędkościach (brak stabilności), wiem, że e83 to nie demon szybszych łuków ale ciekaw jestem Twojej opinii skoro użytkujesz je w dość słusznym rozmiarze.
Jak się jeździ na tych uniroyal'ach? Pytam, ponieważ Ci którzy założyli je do cięższych aut narzekają na prowadzenie przy dużych prędkościach (brak stabilności), wiem, że e83 to nie demon szybszych łuków ale ciekaw jestem Twojej opinii skoro użytkujesz je w dość słusznym rozmiarze.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
328ia mańka i żony cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 13 Odpowiedzi
- 3154 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Mariusz_E46