Wysokie ćisnienie w węzach m43 318i

csharnas
Bywalec forum
Posty: 26
Rejestracja: 15 lis 18, 12:59
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Frysztak
VIN: JJ33105

#1

Post autor: csharnas »

Witam

Poszła mi uszczelka pod głowicą i robi wysokie ciśnienie w węzach
umówiłem się juz do mechanika na wymianę jednak dopiero za 2 tyg mi to zrobi
a muszę codziennie autem śmigać do roboty i moje pytanie jest takie czy jak założę
automatyczny odpowietrznik w miejsce tego co jest oryginalnie to czy będzie to przez chwile działać ?
Awatar użytkownika
tomx
Bywalec forum
Posty: 274
Rejestracja: 15 paź 18, 8:22
BMW: E46
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Gliwice

#2

Post autor: tomx »

Układ będzie się zapowietrzał jeśli dasz coś co będzie mogło się otwierać przy większym ciśnieniu. Rozwiązania chłodzenia silników w BMW są cholernie głupie, musi to działać w układzie zamkniętym bo inaczej chłodzenie po prostu nie spełnia swojego zadania. Jak masz dużą nieszczelność i pójdzie wysokie ciśnienie w układ, to w końcu wypierdzieli jakiś łącznik albo piźnie najsłabszy element układu. W E46 najczęściej pękają zbiorniczki wyrównawcze, więc kolejny koszt. Inna rzecz, że jak będziesz tak dalej jeździł, to powietrze stopniowo będzie zajmować miejsce płynu a na gorącym silniku nie zauważysz różnicy - stopniowo padnie grzanie środka, silnik będzie niedogrzewany, a jak ilość płynu już będzie mniejsza, to w końcu przegrzejesz silnik, wykrzywisz głowicę i narobisz więcej szkód. Potem też odpowietrzanie takiego układu to mozolna robota.
WKRENTEK77
Przyjaciel forum
Posty: 3248
Rejestracja: 8 kwie 12, 0:18
BMW: E90
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: łódzkie
Miasto: ŁÓDŹ

#3

Post autor: WKRENTEK77 »

Jak Ty chcesz jeździć 2tyg z walnięta głowicą to chyba nie lubisz tego auta .Żeby to wszystko działało musi być ciśnienie i wysoką temperatura robocza sięgającą ponad 100 stopni , więc żadne kombinacje z odpowietrznikami nie wchodzą w grę.
csharnas
Bywalec forum
Posty: 26
Rejestracja: 15 lis 18, 12:59
BMW: E46
Rok produkcji: 1998
Państwo: Polska
Województwo: podkarpackie
Miasto: Frysztak
VIN: JJ33105

#4

Post autor: csharnas »

Co wymienić przy okazji uszczelki pod głowicą ?
Awatar użytkownika
Grzechu16
Bywalec forum
Posty: 521
Rejestracja: 29 lis 12, 21:37
BMW: E46 318i [m43] 118KM
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków/Czechowice-Dziedzice

#5

Post autor: Grzechu16 »

Wszystkie uszczelki, które są ruszane podczas demontażu (ja nie wymieniałem od wydechu), dodatkowo warto wymienić plastikowe króćce od wody szczególnie ten z tyłu silnika (u mnie rozsypał się w rękach) + ja osobiście wymieniłem przy okazji uszczelniacze zaworowe bo koszt nieduży.
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Benzyna”