wyrzucenie przycisku kickdown w automacie

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
piotreksaq
Bywalec forum
Posty: 10
Rejestracja: 30 lis 16, 12:42
BMW: e46 328iA touring wcześniej e46 318Ci
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto:

#1

Post autor: piotreksaq »

Witam, co myślicie o wyrzuceniu z auta przycisku z kickdown. Mnie osobiście denerwuje jak wciskam gaz do dechy a tu od razu wskakują obroty pod czerwone. Wydaje mi się ze za wysoko obroty od razu skaczą. Auto wyje a nie jedzie. Tym bardziej że auto jest na gazie i tak naprawdfe max moc nie jest pod czerwonym polem tylko na jakichś 5,5 tysiącu obrotów.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#2

Post autor: Palec11 »

Ja tam nie wiem ja u siebie jak wciskam do podłogi w N42B20 w automacie to auto jak z procy zaczyna lecieć po redukcji biegu .
Jerrry
Bywalec forum
Posty: 71
Rejestracja: 29 wrz 16, 7:40
BMW: 325i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:
VIN: KL48900

#3

Post autor: Jerrry »

Zgodze sie z kolega Palec11. Samo wcisniecie pedalu gazu a kickdown to dwie sprawy.
Ja caly czas ucze sie jezdzic automatem (od sierpnia 2016). Na razie jestem na etapie redukcji biegu przed wyprzedzaniem za pomoca pedalu gazu ;) ciezko mi zlapac odpowiedni moment na to. Ale cwicze :).
Awatar użytkownika
Samniewiemkto
Bywalec forum
Posty: 713
Rejestracja: 29 mar 16, 11:04
BMW: 330i
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#4

Post autor: Samniewiemkto »

Jerrry pisze: Ja caly czas ucze sie jezdzic automatem (od sierpnia 2016). Na razie jestem na etapie redukcji biegu przed wyprzedzaniem za pomoca pedalu gazu ;) ciezko mi zlapac odpowiedni moment na to. Ale cwicze :).
A co w tym trudnego? Podjeżdżasz do delikwenta wciskasz raz czy dwa razy pedał gazu na jakieś 2/3 (może być i do oporu; u mnie wystarczy do połowy), auto wrzuca bieg tak aby mieć zakres obrotów najbliższy 3500 rpm (żeby korzystać z maksymalnego momentu obrotowego), jeśli wciśniesz gaz jeszcze raz kickdown zredukuje do najniższego możliwego biegu na którym możesz jechać (choćby przy 40 km/h do jedynki).
Trudną sztuką podczas jazdy automatem jest manualna zmiana biegów pedałem gazu na wyższy, a nie kickdown.
Ja sam decyduje, kiedy automat ma mi wrzucić 3,4 czy 5 bieg.
Da się nawet hamować silnikiem( w mieście wymuszając jazdę z górki na drugim biegu, bez użycia trybu manualnego), ale tego jeszcze do końca nie ogarnąłem, a swoim automatem zrobiłem dopiero 10 tys km.
Mogę chętnie udzielić kilku wskazówek. Jednakże, ja mam skrzynię ZF i jeśli ktoś ma GM, to taka skrzynia może zachować się inaczej.
Jerrry
Bywalec forum
Posty: 71
Rejestracja: 29 wrz 16, 7:40
BMW: 325i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:
VIN: KL48900

#5

Post autor: Jerrry »

Jak zrzucic bieg to wiem tylko jeszcze zdarza mi sie to zrobic w nieodpowiednim momencie, chociaz juz jest coraz lepiej :).
Jak mozesz to skrobnij o "sposobach" na asb ;) przydatnych w codziennej eksploatacji (ja z asb zrobilem ok 8kkm wiec to mniej jak przedszkole).
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#6

Post autor: Jarando »

A czy każdy z Was skasował adaptację skrzyni biegów po poprzednim właścicielu?

Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#7

Post autor: Palec11 »

Jarando pisze:A czy każdy z Was skasował adaptację skrzyni biegów po poprzednim właścicielu?

Wysłane z mojego SM-N910C

Zaciekawiłeś mnie jak to zrobić ? I w jakim celu to się robi ?
Jerrry
Bywalec forum
Posty: 71
Rejestracja: 29 wrz 16, 7:40
BMW: 325i
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto:
VIN: KL48900

#8

Post autor: Jerrry »

Dopisuje sie do pytania. Ja nic nie kasowalem. Radosnie wsiadlem i ogien na tloki ;)
Awatar użytkownika
Jarando
Moderator
Posty: 2164
Rejestracja: 14 lip 15, 18:15
BMW: G31 530d xDrive
Rok produkcji: 2017
Państwo: Irlandia-Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Mallow-Żywiec
Płeć:

#9

Post autor: Jarando »

Adaptację skrzyni kasuje się np. W INPA.
Po skasowaniu adaptacji skrzynia na nowo uczy się stulu jazdy kierowcy.

Wysłane z mojego SM-N910C
Jeśli masz przepiękną żonę, odlotową kochankę, super brykę,
nie masz kłopotów z urzędem podatkowym i prokuratorem,
a gdy wychodzisz na ulicę świeci słońce i wszyscy się do Ciebie uśmiechają...
Narkotykom powiedz NIE!
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#10

Post autor: Palec11 »

Jarando pisze:Adaptację skrzyni kasuje się np. W INPA.
Po skasowaniu adaptacji skrzynia na nowo uczy się stulu jazdy kierowcy.

Wysłane z mojego SM-N910C
aha ale czy to działa w skrzyniach w E46 GM ? Bo kiedyś ktoś mi mówił że w nowych autach to może i tak jest ale w skrzyniach w E46 nie ma czegoś takiego jak ucząca się skrzynia biegów. Tak gdzieś ktoś kiedyś mi mówił :)
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”