wymiana uszczelki podstawy filtra N42B20

neonez
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 17, 18:51
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz

#31

Post autor: neonez »

Wynik testu CO2 negatywny tzn płyn nie zmienił koloru :D biore się za odmę. Dzieki za podpowiedzi.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#32

Post autor: Palec11 »

A co Ci jeszcze mechanicy mówili z ciekawości ?
neonez
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 17, 18:51
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz

#33

Post autor: neonez »

To nie są mechanicy tylko "wymieniacze". Jak sam im zasugerowałem odmę to popatrzyli na siebie dziwnie i stwierdzili, że może być i odma, ale najlepeij "jeździc i obserwować".
Jaj tylko kupiłem to auto to pytałem na forum o dobrego mechanika od BMW w okolicach Olkusza ale odpowiedzi nie było. Więcej dowiedziałem sie z forum niż od nich, chociaż sami mają beemki.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#34

Post autor: maniek21112 »

Hehe klasyka :lol:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#35

Post autor: roque »

odgrzewam kotleta

Cieknie mi znów z tej uszczelki spod podstawy filtra.

Sytuacja taka.

Miałem chyba kiedyś uszczelke ori, zaczeła cieknąć (było widać olej w tych dołkach kontrolnych), więc kupiłem cokolwiek. Zamontowałem i znów cieknie po kilku dniach (znów było widać olej w tych dołkach kontrolnych + zapocenie wokół uszczelki i olej spływał na dół silnika). Więc kupiłem oryginał. Przez może 500km było ok, więc pomyślałem, że zawsze ori musi być. Ale potem znów zaczyna cieknąć, nie tak jak wcześniej (ostatnie 2 razy), ale po 600km widać już w tych dołkach małe ogniska oleju, dosłownie kilka kropel i uszczelka zapocona.

Co robię zle? Podstawa filtra krzywa lub ten dolny element krzywy i cieknie przez to? Dlaczego tak mi to cieknie? Lub może za słabo przykrecam lub za mocno? Ile tam ma być Nm? Może to kwestia tylko żebym mocniej dokręcił i przestanie się pocić?

Problem narasta do skali takiej, że później trzeba czyścić silnik od dołu jakoś, bo się diagnosta przyczepi o pierdoły.

Dzięki za rady.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#36

Post autor: maniek21112 »

Oczyścić powierzchnię, odtłuścić, nowa uszczelka, 12 NM (jak to jest m6) lub 22 NM (m8) i będzie sucho. W większości przypadków uszczelka zostaje zgnieciona (za duży moment) i nie spełnia swojej funkcji.
Ostatnio zmieniony 26 mar 20, 17:22 przez maniek21112, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#37

Post autor: roque »

10 NM to na pewno tyle? Jest to może gdzieś na necie bym sobie sprawdził ew. inne momenty?

Kupie sobie od razu uszczelkę i klucz bym to na pewno przykręcił siła 10NM
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#38

Post autor: maniek21112 »

Jaki tam są śruby?
Już widzę, że m6, więc daj 12 NM i będzie dobrze.
Ostatnio zmieniony 26 mar 20, 17:24 przez maniek21112, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
roque
Bywalec forum
Posty: 251
Rejestracja: 26 lip 19, 23:19
BMW: E46 318I Touring 105 kW N42
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Kraków
VIN: JY71815

#39

Post autor: roque »

Wiesz co, hmmm, z tego co kojażę do chyba m6 nasadkowe lub m8, ale bardziej m6. Długość śruby około 1.5-2cm
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#40

Post autor: maniek21112 »

Nawet przesadziłem..ma być 8 NM.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Oleje”