wymiana uszczelki podstawy filtra N42B20
- Rudeboy
- Bywalec forum
- Posty: 149
- Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
- BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: fz52793
Siema, tak jak w temacie mam wyciek i chcę wymienić uszczelkę podstawy filtra... czy w tym silniku (n42) trzeba tylko zdjąć plastikową obudowę filtra powietrza i odkręcić podstawę i wymienić uszczelkę czy trzeba jeszcze coś innego zdemontować żeby się dobrać do podstawy?
Ktoś to ogarniał? ile czasu zajmuje? Z góry dzięki za info Czy przy okazji jeszcze coś tam wymienić skoro już tam zaglądam? w innych silnika czytałem że warto od razu wymienić jakiś oring jeszcze...
Ktoś to ogarniał? ile czasu zajmuje? Z góry dzięki za info Czy przy okazji jeszcze coś tam wymienić skoro już tam zaglądam? w innych silnika czytałem że warto od razu wymienić jakiś oring jeszcze...
- piotrek1474
- Bywalec forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
- BMW: 318I N42 143KM
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE
Ściągasz tylko kierownice powietrza, tą dużaą z logo BMW i osłonę kolektora. Potem luzujesz duża nakrętkę plastikowa od filtra oleju, aby olej który jest w podstawie spłynął do miski. Następnie 3 śruby i podstawa do góry i uszczelka jest twoja.
Wymiana jest prosta i zajmuje z 20 min.
Wymiana jest prosta i zajmuje z 20 min.
- Broder
- Specjalista
- Posty: 2090
- Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
- BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wroclaw
- VIN: EX93017
jak juz sie bierzesz za robote to proponuje tez wymienic uszczelke miedzy podstawa filtra a chlodniczka oleju, uszczelka kosztuje grosze a zaoszczedzisz roboty na przyszlosc bo stamtad tez w koncu pocieknie.
- Rudeboy
- Bywalec forum
- Posty: 149
- Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
- BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: fz52793
Chodzi o część nr 5 ze schematu?
https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AY71-EUR-01-2003-E46-BMW-318i&diagId=11_3191
https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=AY71-EUR-01-2003-E46-BMW-318i&diagId=11_3191
- Rudeboy
- Bywalec forum
- Posty: 149
- Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
- BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Warszawa
- VIN: fz52793
Spoko uszczelka wymieniona a to drugie miejsce na razie nie wyglądało na zagrożone wyciekiem ( z resztą nie miałem opcji żeby dokupić dziś drugą uszczelkę)
-
- Bywalec forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 gru 17, 18:51
- BMW: e46 318i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Olkusz
Witam. Trochę odgrzeję temat.
Miesąc temu wymieniałem u mechanika uszczelkę pdstawy filtra - taka była jego diagnoza. Zrobiłem jakiś 1000 km i znowu mam wyciek w tym samym miejscu. Dzisiaj mi powiedział, że to może być uszczelka chłodnicy oleju i że to już więcej roboty. Chyba już do niego nie pojadę. Chciałbym to zrobić sam. I teraz mam pytanie czy da się teraz wymienić tylko tą od chłodnicy czy muszę rozkręcić całość i wymienić obie?
Miesąc temu wymieniałem u mechanika uszczelkę pdstawy filtra - taka była jego diagnoza. Zrobiłem jakiś 1000 km i znowu mam wyciek w tym samym miejscu. Dzisiaj mi powiedział, że to może być uszczelka chłodnicy oleju i że to już więcej roboty. Chyba już do niego nie pojadę. Chciałbym to zrobić sam. I teraz mam pytanie czy da się teraz wymienić tylko tą od chłodnicy czy muszę rozkręcić całość i wymienić obie?
- Palec11
- Przyjaciel forum
- Posty: 1944
- Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
- BMW: e46
- Państwo: Polska
- Województwo: lubelskie
- Miasto:
Zmień mechanika powinien to zrobić odrazu przy wymianie uszczelki podstawy dużo więcej roboty hahah 4 śruby odkręcić więcej by się namęczył jak by Ci koło zdejmował ^^ Moim zdaniem lepiej wymienić też uszczelkę podstawy i chłodnicy odrazu i mieć święty spokoj robota łatwa i przyjemna zalecam skontrolować zawór zwrotny w podstawie często można tam znaleźć kawałki rozrządu
-
- Bywalec forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 23 gru 17, 18:51
- BMW: e46 318i
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: małopolskie
- Miasto: Olkusz
A widzisz kolego, bardzo ładnie mnie naprowadziłeś tym zaworem zwrotnym. Trochę poszukałem i zastanawiam się teraz czy poranny klekot może właśnie przez ten zawór się pojawia. A gdyby tak było to da się to jakoś naprawić?? bo jak już się wezmę za te uszczelki to może od razu bym i to zrobił.
A z tym wyciekiem to sam już nie wiem, bo wygląda jakby ciekło z lewej strony filtra i tam pod nim się zbiera olej, a chłodnica jeśli dobrze kojarzę jest po prawej stronie filtra?
A co do mechanika to już raczej się nie spotkamy, człowiek patrzy na silnik i pyta mnie czy rozrząd jest z tyłu :D
A z tym wyciekiem to sam już nie wiem, bo wygląda jakby ciekło z lewej strony filtra i tam pod nim się zbiera olej, a chłodnica jeśli dobrze kojarzę jest po prawej stronie filtra?
A co do mechanika to już raczej się nie spotkamy, człowiek patrzy na silnik i pyta mnie czy rozrząd jest z tyłu :D
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 18 Odpowiedzi
- 2699 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Przemqtm
-
- 44 Odpowiedzi
- 77568 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jan5
-
- 4 Odpowiedzi
- 1408 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: FAZI87
-
- 14 Odpowiedzi
- 5541 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: mackowski777
-
- 3 Odpowiedzi
- 1596 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 6 Odpowiedzi
- 2765 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Palec11
-
- 3 Odpowiedzi
- 14001 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Miłosz
-
- 1 Odpowiedzi
- 1922 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: medoff
-
- 11 Odpowiedzi
- 9514 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: marjusz