wymiana uszczelki podstawy filtra N42B20

Awatar użytkownika
Rudeboy
Bywalec forum
Posty: 149
Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fz52793

#1

Post autor: Rudeboy »

Siema, tak jak w temacie mam wyciek i chcę wymienić uszczelkę podstawy filtra... czy w tym silniku (n42) trzeba tylko zdjąć plastikową obudowę filtra powietrza i odkręcić podstawę i wymienić uszczelkę czy trzeba jeszcze coś innego zdemontować żeby się dobrać do podstawy?
Ktoś to ogarniał? ile czasu zajmuje? Z góry dzięki za info ;) Czy przy okazji jeszcze coś tam wymienić skoro już tam zaglądam? w innych silnika czytałem że warto od razu wymienić jakiś oring jeszcze...
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#2

Post autor: piotrek1474 »

Ściągasz tylko kierownice powietrza, tą dużaą z logo BMW i osłonę kolektora. Potem luzujesz duża nakrętkę plastikowa od filtra oleju, aby olej który jest w podstawie spłynął do miski. Następnie 3 śruby i podstawa do góry i uszczelka jest twoja.
Wymiana jest prosta i zajmuje z 20 min.
Obrazek
Awatar użytkownika
Rudeboy
Bywalec forum
Posty: 149
Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fz52793

#3

Post autor: Rudeboy »

dzięki! ;)
Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#4

Post autor: Broder »

jak juz sie bierzesz za robote to proponuje tez wymienic uszczelke miedzy podstawa filtra a chlodniczka oleju, uszczelka kosztuje grosze a zaoszczedzisz roboty na przyszlosc bo stamtad tez w koncu pocieknie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Rudeboy
Bywalec forum
Posty: 149
Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fz52793

#5

Post autor: Rudeboy »

Awatar użytkownika
Broder
Specjalista
Posty: 2090
Rejestracja: 3 paź 14, 23:28
BMW: E36 M3 E46 330D 410KM 850Nm
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wroclaw
VIN: EX93017

#6

Post autor: Broder »

Tak, nr 5
Obrazek
Awatar użytkownika
Rudeboy
Bywalec forum
Posty: 149
Rejestracja: 13 lut 16, 20:48
BMW: E46 318i (143 KM) N42B20
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Warszawa
VIN: fz52793

#7

Post autor: Rudeboy »

Spoko uszczelka wymieniona a to drugie miejsce na razie nie wyglądało na zagrożone wyciekiem ( z resztą nie miałem opcji żeby dokupić dziś drugą uszczelkę)
neonez
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 17, 18:51
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz

#8

Post autor: neonez »

Witam. Trochę odgrzeję temat.
Miesąc temu wymieniałem u mechanika uszczelkę pdstawy filtra - taka była jego diagnoza. Zrobiłem jakiś 1000 km i znowu mam wyciek w tym samym miejscu. Dzisiaj mi powiedział, że to może być uszczelka chłodnicy oleju i że to już więcej roboty. Chyba już do niego nie pojadę. Chciałbym to zrobić sam. I teraz mam pytanie czy da się teraz wymienić tylko tą od chłodnicy czy muszę rozkręcić całość i wymienić obie?
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#9

Post autor: Palec11 »

Zmień mechanika powinien to zrobić odrazu przy wymianie uszczelki podstawy dużo więcej roboty hahah 4 śruby odkręcić więcej by się namęczył jak by Ci koło zdejmował ^^ Moim zdaniem lepiej wymienić też uszczelkę podstawy i chłodnicy odrazu i mieć święty spokoj robota łatwa i przyjemna zalecam skontrolować zawór zwrotny w podstawie często można tam znaleźć kawałki rozrządu :)
neonez
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 17, 18:51
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz

#10

Post autor: neonez »

A widzisz kolego, bardzo ładnie mnie naprowadziłeś tym zaworem zwrotnym. Trochę poszukałem i zastanawiam się teraz czy poranny klekot może właśnie przez ten zawór się pojawia. A gdyby tak było to da się to jakoś naprawić?? bo jak już się wezmę za te uszczelki to może od razu bym i to zrobił.
A z tym wyciekiem to sam już nie wiem, bo wygląda jakby ciekło z lewej strony filtra i tam pod nim się zbiera olej, a chłodnica jeśli dobrze kojarzę jest po prawej stronie filtra?
A co do mechanika to już raczej się nie spotkamy, człowiek patrzy na silnik i pyta mnie czy rozrząd jest z tyłu :D:D
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Oleje”