wymiana uszczelki podstawy filtra N42B20

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#21

Post autor: Palec11 »

Ja na oko zakrecam tam chyba 24 niuty sa to teka mo na na upartego przykrecic ...
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#22

Post autor: maniek21112 »

Nie 15nm przypadkiem?
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#23

Post autor: Palec11 »

Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#24

Post autor: piotrek1474 »

Nakrętkę filtra przykręca się z siła 25Nm. Chociaż ja dokręcam na „wyczucie”
Obrazek
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#25

Post autor: Palec11 »

Jak znajdę chwilę to w sobotę bd u siebie wymieniał mogę Ci zdjęcia porobić co i jak.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#26

Post autor: maniek21112 »

Wydaje mi się, że na mojej na nasadkę 36 jest 15nm, tu jak widać sporo więcej, to już nie taka mała wartość.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#27

Post autor: piotrek1474 »

Ja mam na tej nakrętce plastikowej od filtra oleju najtłoczniej 25Nm. U mnie ta nakrętka jest większa niż np. W M43.
Obrazek
neonez
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 17, 18:51
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz

#28

Post autor: neonez »

Powracam do tematu.
Zmieniłem mechanika, okazało się że wyciek faktycznie był z chłodnicy oleju. Ale chłopak trochę pooglądał, stwierdził że w oleju jest woda bo majonez pod korkiem i na bagnecie. Ale że nie chciał od razu brać się za uszczelkę pod głowicą wymienił chłodnicę oleju. Zalał nowym olejem (stwierdził, że zalejemy go orlenem synt. 5w40, bo jeśli to faktycznie głowica to nie ma sensu droższego lać). całość z filtrem i uszczelkami 600 zł :/
Następnego dnia postanowiłem auto nieco przegonić, bo generalnie krótkie trasy nim robiłem i dlatego ten majonez jakoś mnie nie dziwił.
Po przejażdżce okazało się, że wywaliło mi nieco oleju spod korka wlewu, a jak go całkiem odkręciłem to poleciała para pod ciśnieniem jak z chłodnicy! Płynu chłodniczego nie ubyło, nie ma w nim też oleju. Znowu go trochę przegoniłem i sytuacja już się nie powtórzyła ( zamarznięta odma?)
Dzisiaj to już całkiem oszalałem. Po rozgrzaniu silnika zaczęła mi migać kontrolka od oleju na wolnych obrotach, w międzyczasie zaświecił się "check" i "eml", raz świecą obie, raz pojedynczo....
A o tym, że auto chodzi jak diesel to nie wiem czy pisałem?
błagam nie pytajcie skąd mam to auto i jak je kupiłem.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#29

Post autor: maniek21112 »

Na 99% masz zatkane przewody oraz samą odmę tą mazią.
maniek21112 pisze:Wydaje mi się, że na mojej na nasadkę 36 jest 15nm, tu jak widać sporo więcej, to już nie taka mała wartość.
Zwracam honor, jednak 25nm :sorry:
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#30

Post autor: Palec11 »

neonez pisze:Powracam do tematu.
Zmieniłem mechanika, okazało się że wyciek faktycznie był z chłodnicy oleju. Ale chłopak trochę pooglądał, stwierdził że w oleju jest woda bo majonez pod korkiem i na bagnecie. Ale że nie chciał od razu brać się za uszczelkę pod głowicą wymienił chłodnicę oleju. Zalał nowym olejem (stwierdził, że zalejemy go orlenem synt. 5w40, bo jeśli to faktycznie głowica to nie ma sensu droższego lać). całość z filtrem i uszczelkami 600 zł :/
Następnego dnia postanowiłem auto nieco przegonić, bo generalnie krótkie trasy nim robiłem i dlatego ten majonez jakoś mnie nie dziwił.
Po przejażdżce okazało się, że wywaliło mi nieco oleju spod korka wlewu, a jak go całkiem odkręciłem to poleciała para pod ciśnieniem jak z chłodnicy! Płynu chłodniczego nie ubyło, nie ma w nim też oleju. Znowu go trochę przegoniłem i sytuacja już się nie powtórzyła ( zamarznięta odma?)
Dzisiaj to już całkiem oszalałem. Po rozgrzaniu silnika zaczęła mi migać kontrolka od oleju na wolnych obrotach, w międzyczasie zaświecił się "check" i "eml", raz świecą obie, raz pojedynczo....
A o tym, że auto chodzi jak diesel to nie wiem czy pisałem?
błagam nie pytajcie skąd mam to auto i jak je kupiłem.

Ciężki temat jak wywaliło olej spod korka to pewnie odma ... Ale też miałem przypadek podobny do twojego gdzie była to uszczelkap od głowicą... Zrobić test co 2 trzeba
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Oleje”