wymiana uszczelki podstawy filtra N42B20

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#11

Post autor: Palec11 »

Moze to byc powodem porannego klekotu caly olej do miski ucieka i klepie. Ale ten rechot w N42 przy odpalaniu moze powodowac wiele czynnikow w moim przypadku byl to jedno kolo vanosa i zablokowany zawor zwrotny oleju. Samego zaworu raczej nie naprawisz i trzeba cala podstawe wymieniac ale przy wymianie uszczelek warto go sprawdzic czy nic tam nie siedzi ... Odkrec filtr oleju tez i poczekaj jak olej splynie bo go tam sporo siedzi.
neonez
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 17, 18:51
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz

#12

Post autor: neonez »

Sprawdziłem ten wyciek troche dokładniej i leci skąd leciało czyli z podstawy filtra. Więc albo nie wymienili mi tej uszczelki albo coś spieprzyli... no chyba że ta podstawa jest uszkodzona/pęknięta?? A czy tam się jeszcze dodatkowo daje silikon czy tylko uszczelkę? i Jeszcze gdzies wyczytałem, że jakies dwa oringi ludziska wymieniają?
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#13

Post autor: Palec11 »

Ja tam nie widzialem zadnych oringow chyba ze na rurkach sa ... Tam sa 2 uszczelki + uszczelki na pokrywie filtra ale je sie wynienia razem z olejem i filtrem.
neonez
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 17, 18:51
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz

#14

Post autor: neonez »

A żeby odkręcić filtr potrzebny jest jakiś specjalny klucz, czy da sie to "domowym" sposobem?
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#15

Post autor: piotrek1474 »

Potrzebna jest specjalna nasadka. Ewentualnie możesz spróbować domowym sposobem np. stary pasek.
Ale lepiej zainwestuj sobie w nasadkę, tu masz link
http://piterparts.pl/narzedzia-warsztatowe/670-klucz-do-filtra-oleju-86mm-16.html
Obrazek
neonez
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 17, 18:51
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz

#16

Post autor: neonez »

Dzięki Panowie.
Chyba i tak podjadę do jakiegos warsztatu bo mrozy nadciagaja a ja nie mam garażu. A że to naprawde spory wyciek to chyba nie bede czekał na lepszą pogodę.
W każdym razie dzięki za info.
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#17

Post autor: Palec11 »

Z nasadka to uwazaj bo jest strasznie delikatna ja jedna zajechalem bo za mocno filtr mialem dokrecony :/
Awatar użytkownika
piotrek1474
Bywalec forum
Posty: 1731
Rejestracja: 15 sie 13, 20:53
BMW: 318I N42 143KM
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: ---
Miasto: Wrocław PL Stuttgart DE

#18

Post autor: piotrek1474 »

To co ty miałeś za na nasadke?
Obrazek
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#19

Post autor: Palec11 »

Dokladnie taka jak ty pokazales w linku ..m tylko mialem zapieczony dekiel ...
neonez
Bywalec forum
Posty: 13
Rejestracja: 23 gru 17, 18:51
BMW: e46 318i
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Olkusz

#20

Post autor: neonez »

A jak zakręcacie te filtry to faktycznie używacie klucza dynamometrycznego, czy na "oko"??
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Oleje”