Wymiana turbiny na mocniejszą.

Wszystko związane z podkręcaniem mechaniki E46
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#1

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Witam, czy ktoś ma wiedzę w temacie wymiany turbo na taką z mocniejszej wersji silnikowej? Chodzi mi o to czy trzeba wprowadzać jakieś zmiany w elektronice/mapie, czy może robić jakąś adaptację? Wszelkie informacje z wiedzy praktycznej mile widziane. Pozdrawiam.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Potwór
Bywalec forum
Posty: 59
Rejestracja: 21 wrz 14, 14:20
BMW: e46 320ci
Rok produkcji: 1999
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: bydgoszcz

#2

Post autor: Potwór »

po zmianie turbo wymagany jest remap silnika
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#3

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Potwór pisze:po zmianie turbo wymagany jest remap silnika
Dzięki, a czy po podpięciu kompa będą sygnały czy taki ,,remap'' był robiony czy nie?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
zibi_j1
Weteran
Posty: 5880
Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
BMW: e46 318d
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: świętokrzyskie
Miasto: Warszawa

#4

Post autor: zibi_j1 »

nie wiem jak w poliftowym silniku ale u mnie w m47 318d i 320d maja identyczną turbawkę. Różnią się wtryski.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie :) )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483

Obrazek
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#5

Post autor: rafał18 »

Do m47 można wstawić turbo z serii gt lub gtb z e90. Zmieniając suszarkę u siebie na gt:
- zmiana sterowania z elektronicznego na podcisnieniowe
- bardzo mało miejsca na montaż gt i trzeba ustawić dobrze muszle
- waz od turbo do IC musi być od polifta
- zmiana map sensoru w kolektorze
I tego nie jestem pewien ale trzeba wyrzucić tego kata zaraz za turbo
Oczywiście nowa mapa do tego

W m47 po tym zabiegu mamy ok 165km i sporo momentu :Yahoo!:

Po czasie problemem okazuje sie dwumas ;)
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#6

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Panowie nie żebym planował wsadzić jakąś większą turbinę. Tak jak sirek pisze, szkoda zachodu. Jednak ja zauważyłem u siebie przy wymianie podciśnień, że siedzi tam już ślimak od 320d (nie wiem od której), ale nie sądzę że poprzedni właściciel robił cokolwiek poza montażem. Pomyślałem więc że muszę dojść do tego czy zostało zrobione wszystko wg sztuki, bo prawdopodobnie nie chodzi tak jak powinna a to mi spokoju nie daje. Z tąd pytanie czy można jakoś to sprawdzić czy remap lub coś podobnego było robione? Czy na zwykłej diagnostyce komputerowej coś można znaleźć?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Miłosz
Specjalista
Posty: 3184
Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
BMW: Lexus is 220d
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk

#7

Post autor: Miłosz »

Dobrodziej wg mnie jedz na hamowanie jeśli uważasz że z autem było coś grzebane , bardzo ciekawy przykład mojego kolegi z pracy którego wysłałem do firmy która w głównej mierze zajmuje się tuningiem aut. Jego peugeot nie chciał w ogole jechać , co pokazała hamowania przed. Okazało sie ze poprzedni mechanik dał ostro dupy
Peugeot 307 1.6HDI...przyjechał z permanentnym brakiem mocy.
Szybko doszliśmy do wniosku ze dwa problemy się nakładają :
- totalnie rozregulowana sztanga od turbo (podobno po regeneracji)
- uszkodzony zawór egr.
Jak widać udało się auto przywrócić do stanu fabrycznego !
Obrazek

Komputer też pewnie pokaże jakieś wartości , tylko potrzebujesz dobrej interpretacji wyników ;)
A jak chcesz więcej mocy to rób program i tyle ;) Ostatnio TC-performance było u nas na pomorzu i parę aut min Długiego , Saka załapało się na chipsa za chyba 600 zł ;)
Mój --- > lexus is 220d
Awatar użytkownika
rafał18
Partner forum
Posty: 1731
Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
BMW: e46 touring 2.0d
Rok produkcji: 99
Państwo: Islandia
Województwo: zachodniopomorskie
Miasto: kef

#8

Post autor: rafał18 »

W Bydgoszczy działa Marcin ma hamownie i współpracuje z TC. Bylem u niego w grudniu i z roboty i z ceny jestem bardzo zadowolony
Awatar użytkownika
Dobrodziej_1983
Moderator
Posty: 5048
Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
BMW: E39 525i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: pomorskie
Miasto: Gdansk
VIN: PK82840
Płeć:

#9

Post autor: Dobrodziej_1983 »

Miłoszu, z hamownią to tu masz rację. I chyba trzeba będzie shamować i zobaczyć jak to się ma do serii. Jednak przed tym (hamownia/chips), chcę ustalić jednoznacznie czy turbo zostało prawidłowo wymienione-znaczy z adaptacją do mapy bo z tego co piszecie i z innych sygnałów do mnie docierających, wynika że trzeba to przeprowadzić. Ja nie cisnę się żeby zyskać mocy, bardziej chodzi mi o prawidłowe funkcjonowanie całości. Dwaj fachowcy pod kompem sprawdzali wszystkie parametry silnika, turbo wypadało w testach świetnie u jednego i u drugiego kolegi więc pytanie czy jak parametry są ok to czy warto ten temat rozgrzebywać? Ja jestem taki że muszę wszystko mieć na cacy i wszystko wiedzieć o swoim aucie. Dlatego jak na turbo zobaczyłem napis białym markerem 320d, to zacząłem się niepokoić. Nie rozumiem dlaczego poprzedni właściciel ukrył ten fakt, to daje mi tylko więcej pytań i podejrzeń. Wariat zrozumie wariata :roll: Tylko zastanawiam się czy warto drapać w temacie?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Awatar użytkownika
xlc
Bywalec forum
Posty: 1168
Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
BMW: e46 320d(M47)
Rok produkcji: 1999
Państwo: Holandia/Polska
Województwo: ---
Miasto: Maassluis/Radzionków

#10

Post autor: xlc »

Jedź na hamownię i sprawdź ile masz w serii :) to że masz turbo z 320d w silniku 318d to raczej nie problem.Jak byś miał odwrotnie to wtedy bym się przejmował.Zibi wspomiał ze w m47 są takie same turbawki ale pamiętam przypadek z forum ze w 320d(m47n) było turbo z 318d i auto nie miało mocy seryjnej.
Chcesz zobaczyć moją e46 kliknij fotkę ;)
Obrazek
https://e46forum.pl/re-re-320d-by-xlc-19-end-of-story-3376
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Tuning mechaniczny”