Wymiana turbiny na mocniejszą.
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Witam, czy ktoś ma wiedzę w temacie wymiany turbo na taką z mocniejszej wersji silnikowej? Chodzi mi o to czy trzeba wprowadzać jakieś zmiany w elektronice/mapie, czy może robić jakąś adaptację? Wszelkie informacje z wiedzy praktycznej mile widziane. Pozdrawiam.
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Dzięki, a czy po podpięciu kompa będą sygnały czy taki ,,remap'' był robiony czy nie?Potwór pisze:po zmianie turbo wymagany jest remap silnika
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Weteran
- Posty: 5880
- Rejestracja: 1 lut 14, 13:22
- BMW: e46 318d
- Rok produkcji: 2003
- Państwo: Polska
- Województwo: świętokrzyskie
- Miasto: Warszawa
nie wiem jak w poliftowym silniku ale u mnie w m47 318d i 320d maja identyczną turbawkę. Różnią się wtryski.
BMW by Zibi - czyli jak feniks z popiołów (dosłownie )
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
https://e46forum.pl/bmw-by-zibi-318d-320d-podsumowanie-roczne-s-13313#p92483
- rafał18
- Partner forum
- Posty: 1731
- Rejestracja: 5 kwie 14, 17:58
- BMW: e46 touring 2.0d
- Rok produkcji: 99
- Państwo: Islandia
- Województwo: zachodniopomorskie
- Miasto: kef
Do m47 można wstawić turbo z serii gt lub gtb z e90. Zmieniając suszarkę u siebie na gt:
- zmiana sterowania z elektronicznego na podcisnieniowe
- bardzo mało miejsca na montaż gt i trzeba ustawić dobrze muszle
- waz od turbo do IC musi być od polifta
- zmiana map sensoru w kolektorze
I tego nie jestem pewien ale trzeba wyrzucić tego kata zaraz za turbo
Oczywiście nowa mapa do tego
W m47 po tym zabiegu mamy ok 165km i sporo momentu
Po czasie problemem okazuje sie dwumas
- zmiana sterowania z elektronicznego na podcisnieniowe
- bardzo mało miejsca na montaż gt i trzeba ustawić dobrze muszle
- waz od turbo do IC musi być od polifta
- zmiana map sensoru w kolektorze
I tego nie jestem pewien ale trzeba wyrzucić tego kata zaraz za turbo
Oczywiście nowa mapa do tego
W m47 po tym zabiegu mamy ok 165km i sporo momentu
Po czasie problemem okazuje sie dwumas
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Panowie nie żebym planował wsadzić jakąś większą turbinę. Tak jak sirek pisze, szkoda zachodu. Jednak ja zauważyłem u siebie przy wymianie podciśnień, że siedzi tam już ślimak od 320d (nie wiem od której), ale nie sądzę że poprzedni właściciel robił cokolwiek poza montażem. Pomyślałem więc że muszę dojść do tego czy zostało zrobione wszystko wg sztuki, bo prawdopodobnie nie chodzi tak jak powinna a to mi spokoju nie daje. Z tąd pytanie czy można jakoś to sprawdzić czy remap lub coś podobnego było robione? Czy na zwykłej diagnostyce komputerowej coś można znaleźć?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
-
- Specjalista
- Posty: 3184
- Rejestracja: 30 gru 13, 18:47
- BMW: Lexus is 220d
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
Dobrodziej wg mnie jedz na hamowanie jeśli uważasz że z autem było coś grzebane , bardzo ciekawy przykład mojego kolegi z pracy którego wysłałem do firmy która w głównej mierze zajmuje się tuningiem aut. Jego peugeot nie chciał w ogole jechać , co pokazała hamowania przed. Okazało sie ze poprzedni mechanik dał ostro dupy
Komputer też pewnie pokaże jakieś wartości , tylko potrzebujesz dobrej interpretacji wyników
A jak chcesz więcej mocy to rób program i tyle Ostatnio TC-performance było u nas na pomorzu i parę aut min Długiego , Saka załapało się na chipsa za chyba 600 zł
Peugeot 307 1.6HDI...przyjechał z permanentnym brakiem mocy.
Szybko doszliśmy do wniosku ze dwa problemy się nakładają :
- totalnie rozregulowana sztanga od turbo (podobno po regeneracji)
- uszkodzony zawór egr.
Jak widać udało się auto przywrócić do stanu fabrycznego !
Komputer też pewnie pokaże jakieś wartości , tylko potrzebujesz dobrej interpretacji wyników
A jak chcesz więcej mocy to rób program i tyle Ostatnio TC-performance było u nas na pomorzu i parę aut min Długiego , Saka załapało się na chipsa za chyba 600 zł
Mój --- > lexus is 220d
- Dobrodziej_1983
- Moderator
- Posty: 5048
- Rejestracja: 24 mar 14, 16:36
- BMW: E39 525i
- Rok produkcji: 2000
- Państwo: Polska
- Województwo: pomorskie
- Miasto: Gdansk
- VIN: PK82840
- Płeć:
Miłoszu, z hamownią to tu masz rację. I chyba trzeba będzie shamować i zobaczyć jak to się ma do serii. Jednak przed tym (hamownia/chips), chcę ustalić jednoznacznie czy turbo zostało prawidłowo wymienione-znaczy z adaptacją do mapy bo z tego co piszecie i z innych sygnałów do mnie docierających, wynika że trzeba to przeprowadzić. Ja nie cisnę się żeby zyskać mocy, bardziej chodzi mi o prawidłowe funkcjonowanie całości. Dwaj fachowcy pod kompem sprawdzali wszystkie parametry silnika, turbo wypadało w testach świetnie u jednego i u drugiego kolegi więc pytanie czy jak parametry są ok to czy warto ten temat rozgrzebywać? Ja jestem taki że muszę wszystko mieć na cacy i wszystko wiedzieć o swoim aucie. Dlatego jak na turbo zobaczyłem napis białym markerem 320d, to zacząłem się niepokoić. Nie rozumiem dlaczego poprzedni właściciel ukrył ten fakt, to daje mi tylko więcej pytań i podejrzeń. Wariat zrozumie wariata Tylko zastanawiam się czy warto drapać w temacie?
Było: 318d+ m47n supertouring.
Jest: Mercedes ML 500
Jest: Mercedes ML 500
- xlc
- Bywalec forum
- Posty: 1168
- Rejestracja: 3 maja 10, 15:50
- BMW: e46 320d(M47)
- Rok produkcji: 1999
- Państwo: Holandia/Polska
- Województwo: ---
- Miasto: Maassluis/Radzionków
Jedź na hamownię i sprawdź ile masz w serii to że masz turbo z 320d w silniku 318d to raczej nie problem.Jak byś miał odwrotnie to wtedy bym się przejmował.Zibi wspomiał ze w m47 są takie same turbawki ale pamiętam przypadek z forum ze w 320d(m47n) było turbo z 318d i auto nie miało mocy seryjnej.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 4 Odpowiedzi
- 2640 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Potwór
-
- 5 Odpowiedzi
- 1888 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: D3jw
-
- 0 Odpowiedzi
- 1416 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: szolus
-
- 11 Odpowiedzi
- 8547 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Dzidek90
-
- 3 Odpowiedzi
- 1241 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Broder
-
- 11 Odpowiedzi
- 3745 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Bawara46c
-
- 0 Odpowiedzi
- 1101 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: KeniT8
-
- 42 Odpowiedzi
- 11378 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jarando
-
- 44 Odpowiedzi
- 76987 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jan5
-
- 11 Odpowiedzi
- 11995 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg