Wymiana tarcz i klocków przód.

Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#1

Post autor: Palec11 »

Przymierzam się do wymiany hamulców z przodu i potrzebuję porad jak to bezpiecznie i "profesjonalnie" zrobić :)

Wiadomo trzeba zdjąć koło wyciągnąć blaszkę śrubokrętem odchylić tłoczek odkręcić 2 śruby z tyłu zacisków i połowa roboty za :) Niby fajnie pięknie ale gdzie podstawić kobyłkę żeby auto pewnie stało i nie spadło mi na głowę jak bd szarpał się ze śrubami ... Czy te śruby są tam trudne do odkręcenia ? Trzeba coś tam smarować ? Jakie narzędzia najlepiej sobie przygotować ? Dodam że jak by co to wy mnie na sumieniu mieć będziecie 8)

Dodam że tarcze i klocki chce kupić firmy TRW
Awatar użytkownika
scghost
Bywalec forum
Posty: 7203
Rejestracja: 11 kwie 15, 22:18
BMW: 320i
Rok produkcji: 2000
Państwo: Polska
Województwo: małopolskie
Miasto: Krakow
VIN: CF26066
Lokalizacja: Kraków

#2

Post autor: scghost »

wyciagasz stare wkladasz nowe :lol:

sruby nie sa trudne jak masz auto stabilnie na kobylkach
smarowanie to temat ktorym zawsze mozna rozkrecic gownoburze w internetach :lol:
Obrazek
Moja zabawka :)
Moje youtuby -> -=klik=-
Okresy wymian i przeglądów -> >klik<
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#3

Post autor: Palec11 »

No właśnie tylko gdzie te kobyłki podstawić żeby auto na głowę nie spadło właśnie zamówiłem 2 sztuki po 3T :D
Awatar użytkownika
GUMMISS
Przyjaciel forum
Posty: 4024
Rejestracja: 8 wrz 10, 18:56
BMW: 318i Touring
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: kujawsko-pomorskie
Miasto: brodnica
Lokalizacja: Kawki
Płeć:

#4

Post autor: GUMMISS »

No pod belkę zawieszenia, w miejscu gdzie jest przykręcony wahacz. Lub pod podłużnice.

Wysłane z mojego Redmi 4A przy użyciu Tapatalka
Bo Możemy Więcej...
L W G 8)
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#5

Post autor: maniek21112 »

Jak nie będziesz tego robił na piasku to nie spadnie Ci na głowę :P do wymiany tarcz i klocków nie musisz szarpać autem, jak nie miałem stojaków to podkładałem koło pod zawieszenie, ale jak zamówiłeś to będzie profi :good: obejrzyj film z wymiany (youtube) i będziesz wszystko wiedział, z grubsza wygląda to tak:
- zdejmujesz zabezpieczenie oraz zaślepki prowadnic zacisku,
- odkręcasz śrubę zabezpieczającą z tarczy oraz prowadnice - imbus 7, jak nie masz to możesz od biedy poratować się torx'em, ale nie pamiętam jaki rozmiar (należy je oczywiście oczyścić do "białego" oraz posmarować preparatem do tego),
- zdejmujesz zacisk (możesz podważyć dużym śrubokrętem),
- wyciągasz klocki (oczywiście odpinasz czujnik zużycia),
- odkręcasz korek zbiornika płynu hamulcowego i wciskasz tłoczek (dasz radę zwykłym ściskiem stolarskim po podłożeniu starego klocka na zacisk), oceń czy tłoczek nie jest zapieczony/zardzewiały oraz czy osłona przeciwkurzowa nie jest uszkodzona, jak tak to do wymiany, tłoczek ewentualnego oczyszczenia jak nie ma tragedii,
- odkręcasz śruby jarzma (jak będzie opór to możesz pomóc sobie młotkiem z wyczuciem (zastanów się czy w dobrą stronę odkręcasz :crazy: ),
- zdejmujesz tarczę i czyścisz piastę do "białego", tu obowiązkowo musi być lustro, teraz dwie szkoły - jedna absolutnie zakazuje smarowania powierzchni styku tarczy z piastą i tak polecam zrobić, ponieważ gdy okaże się, że tarcze biją to nie przyjmą Ci reklamacji ze względu na nieprawidłowy montaż..a druga karze posmarować oczywiście odpowiednim preparatem do tego,
- zakładasz tarcze i przykręcasz śrubę zabezpieczającą,
- przykręcasz jarzmo (solidnie, ale oczywiście z wyczuciem),
- smarujesz klocki w miejscach styku z zaciskiem aby nie "stukały" (oczywiście odpowiednim preparatem do tego),
- podpinasz czujnik i wewnętrzny klocek wkładasz w zacisk a zewnętrzny osadzasz na jarzmie,
- nakładasz zacisk i przykręcasz posmarowane prowadnice (z wyczuciem),
- zakładasz zaślepki i zabezpieczenie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Adam1003
Bywalec forum
Posty: 67
Rejestracja: 27 lis 17, 10:26
BMW: 5 G30
Rok produkcji: 2017
Państwo: Polska
Województwo: wielkopolskie
Miasto: Kleczew

#6

Post autor: Adam1003 »

Odkręcając korek zbiorniczka przed cofnięciem wpychasz najgorszy syf z powrotem do układu, znacznie lepiej odkręcić odpowietrznik i wywalić ten syf.

Prawidłowa wymiana powinna uwzględniać pomiar bicia po zamontowaniu nowych tarcz od tak żeby mieć pewność, że tarcze są ok oraz, że na pewno dobrze przylegają do piasty.
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#7

Post autor: maniek21112 »

Z pomiarem bicia masz oczywiście rację, zapomniałem o tym napisać a to ważne :oops: chyba spałem jeszcze :D dlaczego syf ma być w układzie? Nie raz wyjmowałem tłoczek i było czysto.

Tak jest, porządek musi być :P
Ostatnio zmieniony 13 mar 18, 9:34 przez maniek21112, łącznie zmieniany 2 razy.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
Awatar użytkownika
Palec11
Przyjaciel forum
Posty: 1944
Rejestracja: 15 kwie 16, 9:34
BMW: e46
Państwo: Polska
Województwo: lubelskie
Miasto:

#8

Post autor: Palec11 »

Jak zrobić pomiar bicia ??
Awatar użytkownika
maniek21112
Specjalista
Posty: 10302
Rejestracja: 6 wrz 17, 8:18
BMW: 320d touring M47N 210ps_433nm 328ia sedan M52TUB28
Rok produkcji: 2003
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Świdnica_Wrocław

#9

Post autor: maniek21112 »

Przy użyciu czujnika zegarowego na statywie.
Diagnostyka INPA ISTA NCS PASOFT uszczelniacze zaworowe n42/46 oględziny Świdnica/Wrocław tel. 782-784-200
328ia mańka i żony ;) cosmosschwarz
540ia black-sapphire metalic
740IL island-green
730I V8 orient-blau
adamusiek
Moderator
Posty: 3767
Rejestracja: 6 sty 12, 14:01
BMW: E83
Rok produkcji: 2005
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto:

#10

Post autor: adamusiek »

maniek21112 pisze: Widzę w profilu, że masz g30, ostatnio miałem styczność z 520d i zniszczyło mnie to, że z jednej końcówki układu wydechowego (chyba lewej, rozstawione jak w f10 535d) nie leciał dym..więc wyglądało to na atrapę potwierdzasz? Nie zaglądałem pod tyłek
a co to ma wspólnego z układem hamulcowym???
takie rzeczy załatwiajcie na PW
Napisz odpowiedź
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Układ hamulcowy”